flygrl skrev 2020-08-12 02:13:20 följande:
Fanatiker av alla möjliga slag går fetbort för mig. Världen behöver mindre fanatism och inskränkthet, inte mer.
Sen va gäller fysisk aktivitet är vi nog som på andra områden unika individer och det som funkar för person A funkar inte självklart för person B. Det gäller hitta nåt man själv trivs med och det behöver deffo inte alltid va så avancerat. Promenader tex. är bra. Man behöver inte heller köra stenhårt utan korta intervall med förhöjd puls är mer effektivt än man tror.
Fast som sagt ens människovärde har ingen som helst koppling till om man tränar eller inte. Livet har många fler dimensioner än så.
Jag får ffa ont runt anklarna/fotknölarna om jag inte har strumpor som täcker där. Korta no show-strumpor funkar utomhus varma dagar men så snart det är svalare vill jag ha längre strumpor och likaså i sängen. Raggsockor ftw!
Såna där mellandagar då inget funkar är också en del av livet och jag försöker acceptera att det är så och att ?imorgon är en ny dag?. Man får försöka gilla läget och vila helt enkelt.
Själv gillar jag lektrådarna och tröttnar inte. Men sen finns det också annat som roar mig så uttråkad blir jag egentligen aldrig. Känner snarare det finns så mycket jag vill göra men alldeles för lite tid att hinna med allt.
Mortiscia80 skrev 2020-08-11 11:52:27 följande:
USB är smart! Fast jag litar nog mer på skivor ändå.
Samma här. Sen så är det också viktigt att ha backup på olika ställen, olika medier.
Cross fit var ok men inte "kul" direkt, annars är det ett bra sätt att få upp pulsen. Men just det där med intervaller är som du säger väldigt effektivt! :)
Såna där korta strumpor har jag aldrig! :s De hasar ner för fötterna och värmer inte anklarna, om jag är så kall att jag behöver strumpor så behövs det även på det området. Jag tycker om sportsockar men det är svårt att få tag i bra kvalitet för ett lågt pris. Senast köpte jag Biltemas trepack och de är faktiskt bra, hittills iaf, de är rätt nya än.
Precis, man får peppa sig att göra bättre nästa gång :) Men det är ju så, man har egentligen massor med saker man skulle behöva göra och tiden räcker aldrig till. Man kan ju inte bara städa och plocka och fixa hela dagarna, det behövs ju återhämtning också. Så allt måste få sin tid.