• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Eurydike
    Eurydike skrev 2023-11-15 14:19:30 följande:
    Spel! Kärlek skiter jag fullständigt i 🍀😂
    Skojar förstås bara! 😅❤️
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-11-15 17:13:35 följande:
    Hur är det?
    Jo, det är ok. Har nyss ätit och ska strax gå och lägga mig. 

En fråga bara: Skulle du beskriva mig som märklig, en kuf?
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-11-15 17:17:54 följande:
    Jo, det är ok. Har nyss ätit och ska strax gå och lägga mig. 

En fråga bara: Skulle du beskriva mig som märklig, en kuf?
    Det låter bra! Sov så gott 🌙

Nej, det skulle jag inte. Jag, däremot, är en märklig kuf 😊
  • fultextad användarhandbok
    Disa35 skrev 2023-11-14 12:34:50 följande:
    Citerar mig själv, för att maxa chanserna att få lite svar Glad
    Vilket land bor ni i och vad finns i Sverige som inte finns där?
    Disa35 skrev 2023-11-15 12:50:40 följande:

Dagens fråga:

Varför lägger man smutstvätt OVANPÅ tvättkorgen???

Lever med tre män, två av dem gör detta, en av dessa är ingenjör. Så han kan göra ritningar, beräkna hållfasthet, osv. Men att lyfta ett litet lock, näe, det är bara för jobbigt Gråter

Funderar på om man kan skaffa något system typ som i huset i Ensam Hemma - luckor, enkelt och smidigt och bra. Fast vi bor i lägenhet, på ett våningsplan...hmm...världens minsta centraldammsugare från överallt till tvättkorgen, kanske?

Får fundera på detta

Jag vet inte, men om det är locket som är problemet skulle man ju bara kunna ta bort locket, då hamnar ju kläderna rätt ner i korgen.

Jo angående SVT-tråden, det blev bara ett inlägg, jag märkte också att den flippade iväg på helt annat håll.
  • Disa35
    fultextad användarhandbok skrev 2023-11-15 18:35:34 följande:
    Vilket land bor ni i och vad finns i Sverige som inte finns där?
    Disa35 skrev 2023-11-15 12:50:40 följande:

Dagens fråga:

Varför lägger man smutstvätt OVANPÅ tvättkorgen???

Lever med tre män, två av dem gör detta, en av dessa är ingenjör. Så han kan göra ritningar, beräkna hållfasthet, osv. Men att lyfta ett litet lock, näe, det är bara för jobbigt Gråter

Funderar på om man kan skaffa något system typ som i huset i Ensam Hemma - luckor, enkelt och smidigt och bra. Fast vi bor i lägenhet, på ett våningsplan...hmm...världens minsta centraldammsugare från överallt till tvättkorgen, kanske?

Får fundera på detta

Jag vet inte, men om det är locket som är problemet skulle man ju bara kunna ta bort locket, då hamnar ju kläderna rätt ner i korgen.

Jo angående SVT-tråden, det blev bara ett inlägg, jag märkte också att den flippade iväg på helt annat håll.
    Vi bor i Lettland och det är mest mat och godis som iaf jag saknar från Sverige.

OK, det där med tvättkorgen var menat som ett skämt, men det är svårt att uttrycka sarkasm/ironi i en kort text.
    Tycker fortfarande att centraldammsugare skulle vara superkul, frågan är bara om hyresvärden håller med Flört

Eller hur. Synd egentligen, för det kunde ha blivit en väldigt intressant diskussion, tror jag
  • fultextad användarhandbok
    Disa35 skrev 2023-11-16 07:52:08 följande:
    Vi bor i Lettland och det är mest mat och godis som iaf jag saknar från Sverige.

OK, det där med tvättkorgen var menat som ett skämt, men det är svårt att uttrycka sarkasm/ironi i en kort text.
    Tycker fortfarande att centraldammsugare skulle vara superkul, frågan är bara om hyresvärden håller med Flört

Eller hur. Synd egentligen, för det kunde ha blivit en väldigt intressant diskussion, tror jag
    Jaha Lettland, dit har jag varit, helt bra nog, men kanske att du kan göra en lista vad som finns i Sverige som du vill ha och som inte finns i Lettland. 

Nå ja, det gick nog fram, det var nog snarare mitt svar som tog udden av det. Kör på det, hyresvärden borde förstå problemet och kan installera så att de leder direkt till tvättstugan.

Det är så med flera ämnen, de hade kunnat bli intressanta, men så drar de iväg och en del ämnen drar till sig ett visst klientel för vilka det är viktigare att ha rätt än att komma fram till något. Då blir det liksom inte så mycket till debatt. Men det är okej ändå.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.