Inlägg från: fultextad användarhandbok |Visa alla inlägg
  • fultextad användarhandbok

Här är vi alla vänner.

Nandez skrev 2024-01-28 17:56:38 följande:

Skönt att januari går mot sitt slut, ett steg närmare våren😀

Ja, nog kommer våren så småningom, med grönska och ljus.
    Freddie K skrev 2024-02-03 14:15:18 följande:

Vad gör man när inte ens skrivandet gör en glad längre? Jag har skrivit om det mesta och det känns som att idéerna börjar ta slut. 

Skriv om maskinteknikens historia i Indien, om den vänstra handens väg eller så kan du göra dig av med narrativens betungande ok. Skriv utan riktning, skriv på språk utan ord. Finns inte början, finns inte slut. Jaget, duet, eteriska tillstånd förflyktigas snabbt. Målet en strävan en hägring. Skuggad av solens glans, sandkorn i kosmos inre storhet. Ristade tecken, för länge sedan upplösta i stoff. Det står ett rostigt tåg vid Svartbergets fot, skriv utan ord, måla utan färg. Ifrågasätt illusionens grotta. Lycka till.

Fast jag är ju ingen vare sig utbildad eller bildad skribent, lycka till ändå.
    Freddie K skrev 2024-02-04 06:03:08 följande:
    Det är alltid lika trevligt när du skriver! Glad.

Nej, jag är inte heller en utbildad skribent, men det får väl gå ändå. 
    Tack så mycket! Ja, det går ändå, låt inspirationen söka efter dig, gör något annat en stund, skaffa nya infallsvinklar. Du ska se att det kommer att gå.
    Anonym (Que?) skrev 2024-02-04 11:03:27 följande:
    Varken bildad eller utbildad. Nja, det vet jag inte om jag kan tro på Flört

Du kanske har den språkliga begåvningen i blodet?
    Tack så väldigt mycket, det gick inte så bra för mig i skolan åtminstone. Jag är nog lite enkelspårig av mig, men jag gillar språk, lyssnar gärna på andra, försöker förstå deras infallsvinklar och synsätt, försöker dela mina egna. Förhoppningsvis kan en del av dem kanske komma andra till gagn.
    Freddie K skrev 2024-02-12 05:24:27 följande:

Jag sitter och filosoferar så här på morgonkvisten. Undrar hur många frågor och svar det finns?

När blir en undring en fråga, när upphör det att vara en fråga och när blir en del frågor till svar och så vidare? Inte helt lätt att avgöra, det varierar från tidsenhet till annan. Men enkelt förklarat bordet svaret vara (N) = F * L där n=mängd, f=frågor och l=lösningar.

Att dricka mycket vatten på kort tid är inte bra, njurarna kan inte bearbeta mer än kanske någon liter i timmen under normala förhållanden. Mycket vatten på kort tid kan göra att saltnivån i blodet sjunker, celler kan svälla med mera efter vad jag vet. Fast det krävs mer vatten än 4 liter på ett dygn. I normala fall räcker det att dricka då man är törstig helt enkelt. 

Tomas Svensson skrev 2024-03-26 18:50:53 följande:

Hej allesammans!

Hoppas livet leker. Mycket bök senaste tiden men idag kom några fiberkillar hem och fixade bredbandet som tydligen hade gett upp hårt. Vet hur ömtålig fiber är så var rädd att jag hade råkat sabba den, men tydligen löst nu. Nåt bra i all skit som jag brottas med i övrigt.
    Love peace and understanding!

Hej på dig med! Ditt inlägg var så trevligt och fullt av sisu att man verkligen ville svara på det. Skönt att du fick ordning på bredbandet, hoppas att det är tillräckligt brett att hålla sig fast i om det är dåligt på andra håll. Håll ut så ska du se att det blir stabilare. Här är våren på gång, över påsken åker jag ut i skärgården, en lisa för själen. Kanske blir det en liten brasa också, eller en lite större. Här varierar påsktraditionerna lite. Tro hopp och kärlek!
    Freddie K skrev 2024-03-27 05:12:36 följande:

Ok, det löste sig med att skaffa konto på Steam. Jag har köpt spelet jag ville ha, MEN, nu står det att man måste ladda ner Steam för att kunna spela spelet och det gjorde jag, MEN, då säger min dator att den vill inte ladda ner Steam, för det är inte en Windows verifierad app. Alltså, jag kan inte spela spelet som jag precis har köpt, vilket är jäkligt irriterande!

Har inte win själv, men har en gång hamnat inför sådant problem. Skriv inställningar i sökrutan på skrivbordet, troligtvis längst ner, och klicka på inställningar system. Då ska en fyrkantig ruta komma upp. Nästan längst uppe i västra hörnet finns en meny bestående av tre streck ovanpå varandra. Klicka på den så kommer en annan meny fram. Klicka på appar i den menyn. Klicka därefter på avancerade inställningar för appar. Högst upp sedan finns olika val till höger om texten "välj varifrån du vill hämta appar", välj från "var som helst". Då kanske det fungerar. Lycka till.
    Freddie K skrev 2024-03-27 09:31:39 följande:
    Tack! Jag vet vad som är problemet. Jag måste gå ur S-mode för att kunna installera appar som inte är Windows verifierade, men jag vill inte göra det på den här datorn, så jag ska köpa en ny dator och gå ur S-mode där. 
    Fint, då löste det sig ändå! Och nu i väg. Hoppas att du hittar en passande dator, och glad påsk med.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.