Inlägg från: Polyrytm |Visa alla inlägg
  • Polyrytm

Här är vi alla vänner.

Eurydike skrev 2023-06-07 22:44:20 följande:

Känslan när man har varit ute hela dagen i solen, men glömt smörja in solskyddsfaktor i benan 😅🔥🌞

Mittbenan?

Ja fy fasen vad jobbigt det är att bränna sig ordentligt i solen. Vakna på natten med feberfrossa och vätskande blåsor.
  • Polyrytm
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-07 21:44:21 följande:
    Det är jätteskönt sådant. Att släppa lite på jagfixeringen. Att inse att man inte är en separat enhet utan att man är universum som betraktar sig själv från olika punkter. Att uppgå i en samhörighet med omgivningen. Åtminstone en stund.
    Precis.

För en stund komma tillbaka till Enhet. 

Skärvor av ljus. 

I syndafallet  och den stora explosionen materialiserades himlakroppar och människokroppar. 

I återgången förs skärvor av ljus klädda i kött, ett liv i taget.
  • Polyrytm
    Aniiee skrev 2023-06-07 11:42:56 följande:
    The Devil's music!
    Var inte det Jazz? Båda genrer är iofs djävulskt bra.
  • Polyrytm
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-08 14:26:11 följande:
    Så fint beskrivet. En augustinatt något år satt jag på en liten ö ute i havsbandet helt ensam, såg stjärnfall och ljus kanske från sedan länge slocknade stjärnor, havets röst, vågornas kluckanden. Kände mig inte alls ensam, då tänkte jag på det här, en skön känsla att luta sig tillbaka mot.
    Magiskt. Jag vill också vara på en liten ö...

Ja, det finns en trygghet i det. Vi alla hör ihop och tillhör någonting större än vi kan tänka oss.

Såg att du skrev något om skärgården. Stockholms skärgård? Kommer du därifrån?
  • Polyrytm
    Mortiscia80 skrev 2023-06-10 11:52:23 följande:
    Ja det vore kul att visa! :) Av de två jag har nu har jag sytt den ena men har tyvärr ingen bild så det får jag fixa. Har iaf bild av en klänning, rak modell, men framöver blir det mer figurformade saker istället.
    Snygg. Det är typ min sambos stil, hon är grym på att sy kläder och gör ofta egna klänningar med lite blommiga hippiemönster och sånt.

Det är kul med helt unika kläder.
  • Polyrytm
    Eurydike skrev 2023-06-09 23:18:55 följande:
    Snedbena!

Men nu har det tack och lov gått över 😝 Ja, det kan gå riktigt illa om man inte passar sig! En gång lade jag mig på stranden på Öland kl 8 på morgonen och stannade ända till kvällen. Jag trodde jag skulle bli brun, men jag blev bara 🦞
    Mellanbena!

Ja jag har också bränt mig många gånger, speciellt när jag var liten.

Blir så när man är ginger och har fräknar...Vi har ingen själ och tål inte solljus.
  • Polyrytm
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-08 22:59:19 följande:
    Ja du skulle ha sett, det finns en hel del sådana fina öar. Man hittar dem om man letar lite. Den där känslan att man är en del av något större är nog viktig, på en äng ser vi varje enskilt strå bilda just en äng och vi tänker på den som en enhet. Man kan se separata enheter, men de existerar inte i en egen existens, utan vi är allt och alla i samma existens.

Inte från just den skärgården, men om man tittar lite österut så hamnar man i Ålands skärgård, blickar man sedan ännu lite österut så hamnar man i Åbolands skärgård. Därifrån kommer jag. Fast jag bor där inte längre, utan i en stad. Om du gillar skärgårdar kan jag rekommendera ett besök då det finns så många öar, runt 40 000,  och moränbildningar som kan vara väldigt vackra. Ljusa somrar, friska höstar, mörka vintrar fast väldigt ljusa då solen skiner och snö och is har lagt sig och förväntansfulla vårar.

Äntligen känns förkylningen bättre så nu kan jag börja leva som vanligt igen! God natt!
    Så jädra Stockholmskt att förutsätta att det var Stockholms skärgård.

Ena halvan av min släkt kommer från den Stockholmska skärgården men jag är inte speciellt bevandrad där ändå, även fast det lockar och drar i mig.

Jag har faktiskt funderat på att flytta till Åland, det verkar passa mig. Kanske inte är så enkelt men man får väl drömma lite.

Det låter fantastiskt, din beskrivning. 

Skönt att förkylningen lättat. Det har varit sånt här också en hel del.
  • Polyrytm
    Aniiee skrev 2023-06-10 21:50:44 följande:

Här går musiken hej villt. Från Disney-musikal, till Celine Dion, till Enya, till Gackt. Jeez, människa, välj musiksmak.

Amon Tobin - Slowly
  • Polyrytm

Vi har fått kycklingar.😊

Hönsmamman lämnade dock 3 ägg men jag tänkte prova vara surrogatmamma så  jag la äggen mot min bröstkorg och virade runt med halsdukar o grejer.

För en stund sen började det pipa därifrån.  Haha så märklig upplevelse. 

Hoppas iaf att nån klarar sig.

• Polyrytm
    flygrl skrev 2023-06-09 22:42:08 följande:
    Jag gillar verkligen jazz och då av det coolare slaget. 🎶
    Jag gillar också jazz, det är ett djupt kaninhål att utforska.

Jag föredrar lite mer åt fusion-hållet, lite bluesigt och funkigt, kaxigt och snärtigt.

Tack förresten för det du skrev om min och fultextads konversation om andlighet och det. Jag känner att du är en sån person jag skulle kunna öppna mig för och prata om vadsomhelst utan att du skulle döma. Du har ett vackert djup.❤ Uppskattar att prata med dig och några till här som jag känner att jag klickar med.🙂

Såg även ditt inlägg om att inte få svar på inlägg och sånt och jag vet att jag har missat att svara på ett par inlägg från dig. Jag tycker den här sidan är knepig med sånt. Om många skriver och jag inte är inne på ett tag så tycker jag det är krångligt att gå tillbaka och hitta de inläggen igen.

Du får gärna PMa om du vill ha svar på något eller bara chatta.😊
Svar på tråden Här är vi alla vänner.