fultextad användarhandbok skrev 2023-06-08 22:59:19 följande:
Ja du skulle ha sett, det finns en hel del sådana fina öar. Man hittar dem om man letar lite. Den där känslan att man är en del av något större är nog viktig, på en äng ser vi varje enskilt strå bilda just en äng och vi tänker på den som en enhet. Man kan se separata enheter, men de existerar inte i en egen existens, utan vi är allt och alla i samma existens.
Inte från just den skärgården, men om man tittar lite österut så hamnar man i Ålands skärgård, blickar man sedan ännu lite österut så hamnar man i Åbolands skärgård. Därifrån kommer jag. Fast jag bor där inte längre, utan i en stad. Om du gillar skärgårdar kan jag rekommendera ett besök då det finns så många öar, runt 40 000, och moränbildningar som kan vara väldigt vackra. Ljusa somrar, friska höstar, mörka vintrar fast väldigt ljusa då solen skiner och snö och is har lagt sig och förväntansfulla vårar.
Äntligen känns förkylningen bättre så nu kan jag börja leva som vanligt igen! God natt!
Så jädra Stockholmskt att förutsätta att det var Stockholms skärgård.
Ena halvan av min släkt kommer från den Stockholmska skärgården men jag är inte speciellt bevandrad där ändå, även fast det lockar och drar i mig.
Jag har faktiskt funderat på att flytta till Åland, det verkar passa mig. Kanske inte är så enkelt men man får väl drömma lite.
Det låter fantastiskt, din beskrivning.
Skönt att förkylningen lättat. Det har varit sånt här också en hel del.