Inlägg från: Polyrytm |Visa alla inlägg
  • Polyrytm

Här är vi alla vänner.

Freddie K skrev 2023-05-10 16:36:27 följande:

A reminder.

Bra låt.
  • Polyrytm
    Freddie K skrev 2023-05-11 05:27:41 följande:

Det är någon som har tryckt tummen ner på tråden. Kan vederbörande motivera det?

Kanske har en väldigt stor och tung tumme så den lutar nedåt automatiskt? Som ett lod, ungefär. 
  • Polyrytm
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-05-11 08:11:13 följande:
    Det verkar finnas någon som lägger mycket vikt i sin lilla tummetott. Till något viktigare: Alltså dina ordvitsar överallt! Du är kingen! 
    Tack! Fint sagt.

Det är nästan tvångsmässigt men man är som man är.:)
  • Polyrytm
    RaYzLeR skrev 2023-05-11 17:14:33 följande:

Hej hej, alla i tråden! Glad

Hejsan swejsan!
  • Polyrytm
    fultextad användarhandbok skrev 2023-05-11 18:52:12 följande:
    Polyrytm skrev 2023-05-10 18:41:59 följande:
    Jag tror upplevelserna kan komma från både det du skriver här, som avtryck i etern, på sätt och vis. Starka känslor över tid och i samband med dödsfall och liknande tror jag kan etsa sig fast i tid och rum.

Jag tror dock det finns entiteter som mer eller mindre är autonoma, som existerar och verkar inom karmiska system, bundna till specifika personer, men också entiteter med högre medvetande, liknande de vi kallar demoner.

Utöver det är jag övertygad om att vi får besök av nära och kära som gått vidare.:) Fast du är ju trummare. Då finns ju en annan förklaring. Trumman, kanske alla moders instrument. Den vädja till våra rituella ceremoniella instinkter. Shamanens trumma försänker oss i trance, metamorfoserar sinnena, för oss bortom vet och sans och tillbaka igen i en fantastisk axis mundi. Trumslagaren manar till storvulna dåd och att ingjuta mod och kanske beröva motståndarna deras. Tystnade trummor som förmedlat budskap, varnat och informerat. Skrattande och talande trummor i auditiv eftertanke. Rytmens karma och pulsens demon. Jag kanske förstår lite ändå.
    Jag kan inte förneka att mitt hjärta slog dubbelslag av denna text.

Otroligt vackert. Tack.
  • Polyrytm
    Eurydike skrev 2023-05-12 18:18:30 följande:
    Årets första dopp! Äntligen 🌞🐳
    Vad fint!

Hur kallt var det tro?
  • Polyrytm
    Aniiee skrev 2023-05-12 21:39:24 följande:
    Kalla bad är rätt skönt ändå.

Eller lät jag jävligt Norrbotten nu?
    😁 Lite....
  • Polyrytm
    Eurydike skrev 2023-05-12 21:37:46 följande:
    Så kallt att mitt skrik hördes ända in till stan! 😅🥶
    Tyckte jag hörde nåt gällt skriande men trodde det var en av tupparna.😀

Kallbad ska ju vara väldigt hälsosamt. Då kan man gå runt och hälsa jättemycket. 
  • Polyrytm
    Freddie K skrev 2023-05-13 06:28:32 följande:

Nu ska jag börja städa.

Vill du komma hit och städa också?
  • Polyrytm
    Eurydike skrev 2023-05-07 00:49:20 följande:
    Exakt! Jag fick googla, för jag kom inte ihåg författarens namn, men den framsidan glömmer man inte så lätt. Dracula var den av Bram Stoker. Konstigt nog formade de där böckerna min plastiska lilla barnhjärna på så vis att jag blev väldigt mörkrädd och livrädd för utomjordingar och vampyrer 👽🧛🏻

Det här låter sjukt, men jag sover fortfarande med lampan tänd! 😅

De övriga böckerna innehöll lite smått och gott. Till exempel förakt för den vuxna kvinnans kropp, demoner med kebabspett ner till knäna och begreppet Det knapplösa knullet.

Kan förstå dragningen till vampyrer framför en suspekt anka som går naken om baken 🤔 De bästa Kalle Anka-serierna, enligt mig, är Don Rosas, Carl Barks eller Marco Rotas.
    Kom på att jag glömt svara denna.

Den med Whitley läste jag i vuxen ålder och tyckte den var väldigt bra. Framsidan, ja....En sån jävel vill man (jag) inte möta.

Bram Stokers Dracula är en av mina favoritfilmer faktiskt. Såg den som typ 12åring och blev helt frälst. Tyckte synd om Dracula i slutet bara....Kanske borde läsa boken.🙂

Förstår att du blev rädd. Vampyrer har jag alltid haft en skräckblandad förtjusning till. Utomjordingar, typ sådana på omslaget, är jag smått livrädd för.

Inget konstigt alls med nattlampa. Vet vad du menar.

Haha, härliga begrepp. Låter spännande.😁
Svar på tråden Här är vi alla vänner.