Eurydike skrev 2023-05-07 00:49:20 följande:
Exakt! Jag fick googla, för jag kom inte ihåg författarens namn, men den framsidan glömmer man inte så lätt. Dracula var den av Bram Stoker. Konstigt nog formade de där böckerna min plastiska lilla barnhjärna på så vis att jag blev väldigt mörkrädd och livrädd för utomjordingar och vampyrer 👽🧛🏻
Det här låter sjukt, men jag sover fortfarande med lampan tänd! 😅
De övriga böckerna innehöll lite smått och gott. Till exempel förakt för den vuxna kvinnans kropp, demoner med kebabspett ner till knäna och begreppet Det knapplösa knullet.
Kan förstå dragningen till vampyrer framför en suspekt anka som går naken om baken 🤔 De bästa Kalle Anka-serierna, enligt mig, är Don Rosas, Carl Barks eller Marco Rotas.
Kom på att jag glömt svara denna.
Den med Whitley läste jag i vuxen ålder och tyckte den var väldigt bra. Framsidan, ja....En sån jävel vill man (jag) inte möta.
Bram Stokers Dracula är en av mina favoritfilmer faktiskt. Såg den som typ 12åring och blev helt frälst. Tyckte synd om Dracula i slutet bara....Kanske borde läsa boken.🙂
Förstår att du blev rädd. Vampyrer har jag alltid haft en skräckblandad förtjusning till. Utomjordingar, typ sådana på omslaget, är jag smått livrädd för.
Inget konstigt alls med nattlampa. Vet vad du menar.
Haha, härliga begrepp. Låter spännande.😁