• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-04-29 08:57:44 följande:
    Ja, men det gör man sällan och har dåligt samvete. Man kan iaf försöka 1) göra något nyttigt och 2) göra något roligt/trevligt varje dag. Då tror jag man mår bättre :)
    Jo, precis. Man måste fylla dagarna med något vettigt och känna att dem inte har gått till spillo. Därför försöker jag skriva lite varje dag för då har jag i alla fall fått gjort något.
  • Litenmenhård

Jag försöker skypa med en kompis, men det går inget bra. Ingen av oss vet hur det fungerar.Skäms

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-04-29 11:18:59 följande:

Jag försöker skypa med en kompis, men det går inget bra. Ingen av oss vet hur det fungerar.Skäms

Båda installerar Skype och skapar ett konto om man inte har ett sedan innan. Sedan lägger ni till varandra och så kan ni ha videosamtal :) Kort sagt. Det var länge sedan jag använde Skype så jag minns inte exakta detaljer men det är lätt och du kan säkert hitta info online annars.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-04-29 13:14:50 följande:
    Båda installerar Skype och skapar ett konto om man inte har ett sedan innan. Sedan lägger ni till varandra och så kan ni ha videosamtal :) Kort sagt. Det var länge sedan jag använde Skype så jag minns inte exakta detaljer men det är lätt och du kan säkert hitta info online annars.
    Vi har installerat Skype och skapat konto. Jag kan skriva till henne, men hon kan tydligen inte skriva till mig. Jag får kolla upp det närmare sen. .
  • Litenmenhård

Jaha, kära vänner. Hur har ni det så här på kvällen? .

• Mortiscia80

Trött... Sonen väckte mig tjugo över fem imorse.

Imorgon blir det datoräventyr deluxe. Ska hämta hem min gamla burk som i princip nog bara är skrot, och så ska jag återlämna den nya jag köpte som jag inte gillar. Sedan ska jag försöka meka i den gamla burken lite och om det inte går ska jag försöka med en ännu äldre burk, bara lägga i hårddisken och se om jag kan slänga över lite RAM också. Om inget av detta funkar får jag hålla till godo med makens medan jag försöker hitta en där min hårddisk passar rakt in, då är allt löst och livet kan återgå till det normala, äntligen.

• Litenmenhård

Morrn, morrn. .

• Litenmenhård

Jag köpte D-vitamin igår. Ska ta en tablett varannan dag. Hur länge dröjer det innan de ger effekt?

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-04-30 08:12:32 följande:

Morrn, morrn. .

Morrn! Eller god middag ska man väl säga. Hela fm gick åt till datorärenden men vi har ätit lunch och solen börjar titta fram. Orkar inte meka dator idag så jag sitter på makens laptop för tillfället. Har en del idéer om hur jag ska kunna få till saker och ting :)
    Litenmenhård skrev 2020-04-30 09:33:54 följande:

Jag köpte D-vitamin igår. Ska ta en tablett varannan dag. Hur länge dröjer det innan de ger effekt?

Ingen aning! :s Kanske en vecka åtminstone? För en del kan det ta flera veckor.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-04-30 13:17:07 följande:
    Morrn! Eller god middag ska man väl säga. Hela fm gick åt till datorärenden men vi har ätit lunch och solen börjar titta fram. Orkar inte meka dator idag så jag sitter på makens laptop för tillfället. Har en del idéer om hur jag ska kunna få till saker och ting :)
    Litenmenhård skrev 2020-04-30 09:33:54 följande:

Ingen aning! :s Kanske en vecka åtminstone? För en del kan det ta flera veckor.
    Ok. Jo, en vecka minst räknar jag med i alla fall. Jag köpte de starkaste jag kunde hitta. De borde nästan vara narkotikaklassade. :-P.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.