Min man vägrar samverka efter skilsmässan.
Så himla tråkigt ts har tyvärr inget bra råd att ge. Har du kanske möjlighet att få med den äldsta på familjerådgivning bara du och hon så att hon kan få verktyg att hantera sin pappa när hon är där? Sen till alla andra så finns det en svensk kvinna som har skrivit en bok om nästan samma historia som ts. Den handlar om hur hennes ex manipulerade barnen till att inte vilja vara hos henne och hur soc gick på pappans linje och om hennes kamp för sina barn. Tyvärr kommer jag inte riktigt i håg vad den heter. Men jag tror att denna story är vanligare än vad vi vet om.
Sedan slutade pappan komma. Barnen erbjöds särskilda samtal med mig, de tackade ja, men övertalades sedna av pappa att inte gå.
Barnen hade tider bokad ehos BUP men men de valde självständigt att inte gå dit.
Socialen går inte på pappans linje utan vidare, men de kan liksom inte förstå att barn kan manipuleras och Socialen tror lika mycket på pappan som på mig, sedan kan de inte ta in att han aldrig gör som han säger, de bara blir förvånade och tysta. De säger att de inget kan göra. Barn besämmer själva.
Det är som om det inte finns en Socialtjänst eller familjerätt. De utgår från att vuxna är kloka föräldrar som inte luras och att barn inte kan påverkas i lojalitetskonflikter eller fara illa av det. Mycket frustrerande.
Den här sortens problem och övergrepp på barn är jättevanlig. Oftas med omvända könsroller.