Anonym (Elsie) skrev 2020-03-09 18:21:37 följande:
Återigen, var har jag skrivit att det är fel att dejta? Det är helt ok, så länge man har det stabild med sina barn. Men du hade det ju inte stabilt med barnen. När det började gå utför med relationen till barnen, så kanske en ny man inte skulle ha varit prio 1?
Och säg nu inte att han inte var prio 1 för du bor med honom, men du bor inte längre med dina barn. Någonstans slutade ju dina barn att komma till dig, och någonstans har de känt sig svikna. Någonstans började du betala underhåll istället för att ha barnen varannan vecka. Oavsett om pappan snackade skit om dig varenda vecka de bodde hos honom, så hade du lika mycket tid att påverka dem åt andra hållet och visa att hans skitsnack inte stämmer genom handling, inte bara med ord.
I din ts pratar du om att barnen kom i kläm, hur, när och var kom de i kläm?
Ärligt talat så förstår jag inte. Jag är i en lite tvärtomsituation än dig, där jag har barnen på heltid och pappan aldrig, jag pratar visserligen inte skit om pappan men han är långt ifrån en bra pappa, men barnen älskar honom ändå. Oavsett vad pappan säger så borde inte barnen ha problem med dig - varför har de det?
Om du lyckas lista ut det, så kommer du säkert kunna nå dem igen. Men inte så länge offerkoftan är på och du inte kan se dina egna brister.
och missförstå mig inte igen nu - alla har brister! Men de flesta förlorar inte kontakten med sina barn så som du har gjort, om det inte är något som har hänt! Det räcker inte bara med prat, barn ser igenom sånt, de är inte dumma.
Jag hade det bra och kärleksfullt med barnen, jag kunde ju inte veta vad som långsamt pågick då.
På mina barnlediga veckor hade jag ju inte kunnat vara med barnen alls, hur menar du?
Jag var särbo med min nya man de veckorna, vir träffade typ helgen och nån kväll i veckan?
Om du verkligen tycker atr man får dejta, vad menar du egentligen? Att jag gjorde fel? Jag ber dig förklara. Det låter som om du vill skuldbelägga?
Barnen kom i kläm som barn ofta gör mer eller mindre i en skilsmässa. I pappaas fall handlar det ju om att skapa en lojalitetskonflikt som är svår för barnen. Det är vanligt och det är att komma ikläm mellan föräldrar, i vårt fall där en förälder mår dåligt och ber barnens trösta honom.
Om det var så enkelt att oavsett vad en föräldrer säger till barnen om den andre så älskar de den andre, ja då finns ju inte den här sortens situation som jag beskriver. Har du ladrig hört talas om detta? Det finns hundratusentals barn och vuxna i Sverige som noga vet om hur illa detta kan vara. Vill du ha länkar? Och jag ber dig att prata snällt om barnens närstående.
Jag har ju lyckats lista ut det. Det är nog precis som jag skriver. Men det hjälper mig ju inte att få ut dem. Tänkte du att det var nån sorts gåta eller magisk knapp? Jag önskar det vore så.
Ja, visst är jag en vanlig förälder, med brister. Men det finns ingenting som rättfärdigar att utsättas för den här sorten hatkampanj, umgängesabotage med våra barn som verkgyg för pappans helt onödiga hämnd för ingenting.
Barn är verkligen inte dumma, menar du att barn eller tonåringar inte kan manipuleras alls? Men vuxna och små barn kan det? Eller inte de heller?