Min man vägrar samverka efter skilsmässan.
Ja, faktiskt, jag var deras förstavårdare på alla sätt. Pappan lyckades med detta i flera steg. Han pratade illa om mig och han behövde barnens stöd och hjälp. Många små saker. Nej, det hände inte alls på ett ögonblick.
Jag har rätt bra koll på mig själv och många som är runt omkring mig. Jag är kanske lite glad och vimsig men inte ksa de frysa ut sin mamma ur sina liv för det. Det som pappan framöfr är att jag träffat ny man, att jag postat bilder på barnen på FB och at tjag borde ge honom mer pengar. Om jag var en hemsk förälder så borde han väl med förtjusning säga mina fel till mig?
Vad är det jag borde se som mina egna fel i detta? Handlar ditt inlägg mest om dig och din mamma? Jag har inte sagt att jag är perfekt, men jag förstjänar verkligen inte detta. Och barnen far ju mer illa än jag. Stora flicka berättar om sorgen och att behöva gå på tå. Spänt hos pappan, de måsta vara glada liksom. Och får aldrig prata om mamma.
Du menar att du spelat noll roll i utvecklingen av denna dåliga relation till dina egna barn? Dom gick från att ha en underbar relation till dig innan skilsmässan och så fort ni var skilda lyckades pappan från ingenstans manipulera barnen till att avsky dig? Så länge du är blind för din egna roll kommer du aldrig få tillbaka relationen. Jag vet hur det är med en mamma som vägrar se sin roll i att jag vägrade någon djupare kontakt med henne. Allt var bara andras fel och henne var det såklart bara synd om.