Anonym (Sean) skrev 2020-03-10 14:55:21 följande:
Tja, du kastar dynga på personer här i tråden som har andra erfarenheter än dig av hur det är att leva med en partner som har barn sedan innan. Jag väljer att påpeka att en får skörda det en sår. Om det är problematiskt för dig att höra får du antingen lämna tråden eller lära dig leva med det.
Det är inte jag som har problem med min partner och hur denne förhåller sig till sina barn från tidigare förhållande, så det låter mer som att din kommentar riktar sig mot dig själv.
Och jag väljer att påpeka att de problem som jag pratar om inte handlar om att skörda det man sår. Varför skulle man välja att så för att exet ska börja strula med samarbetet när jag är höggravid? Eller alla andra idéer hon fick för sig att genomföra när jag hade två små barn att ta hand om, och ovanpå det fick ta hand om hennes skit? Hur sår man för att skörda det?
Jag väljer att påpeka att det här är högst reella problem som allt för många kvinnor får gå igenom. Och att det är högst onödigt att en enda kvinna till ska behöva gå igenom. För om vi hjälps åt att sprida kunskap om att de här problemen finns och, om vi nu ska gå in lite på din linje, om att som man skördar får man så, att KÄNNA TILL att det ens finns såna problem, för det är ju inte något som alla känner till.
Jag kunde inte för mitt liv ens tänka mig att en kvinna skulle bete sig så mot en annan kvinna. Jag tog för givet att man inte orsakar onödig stress för en kvinna som väntar sitt första barn.
Men det är också något att påpeka. Att en kvinna som väntar sitt första barn ska bli respekterad som den förstagångsföderska hon är. För det är inte heller givet hos omgivningen.