• Ess

Styvmamma-upproret

Anonym (Vider) skrev 2020-03-10 09:06:20 följande:
    Ojojoj Ess. Börjar insikten sakta trilla in? Har svårt att tro det dock efter att ha läst dina inlägg sedan år tillbaka.

Jag har inga barn. Dock träffar jag barn/ungdomar/unga vuxna i mitt arbete som tvingats växa upp med vetskapen om att de är oönskade. Att de som du säger ses som gäster hemma hos sina egna föräldrar. Hos de som sett till att de kommit till denna världen. Jag ser dagligen hur detta påverkar människor långt upp i vuxen ålder. Att du sen sitter och fortsätter försvara din rätt att passivt behandla din mans barn som pestsmittade råttor är inte ditt problem längre. Utan din mans barns. Din man är den absolut största förövaren här, såklart. Men du är medförövare och ni tillsammans kan pga er dumhet/okunskap/elakhet ha skapat så fruktansvärt mkt psykisk ohälsa hos dessa individer. Men det är förmodligen någonting du aldrig kommer erkänna/förstå.

INLED inte en relation med någon vars barns du inte kan involvera i ditt liv. Och inled INTE en relation med någon som uppenbarligen inte bryr sig nämnvärt om sina redan befintliga barn.
    Okej!! Ytterligare en besserwisser som inte vet vad den pratar om, så lägg ner.

• Ess
    Anonym (J.M) skrev 2020-03-10 09:09:29 följande:
    Varför är du tillsammans i 20 år med en man du hatar och vars barn du hatar? Snälla, uppsök en psykolog, du är inte frisk eller sund öht
    Ehhh, det är nog du själv som behöver vård med tanke på att du sitter och fabulerar.
    Var har jag skrivit att jag hatar min man, det inlägget får du citera.

• Ess
    Anonym (Karin) skrev 2020-03-10 09:16:43 följande:
    Du tänker inte alls på barnens bästa. Du påstår att du tänker på barnens bästa. Det är skillnad. Att göra det på arbetstid är inget att skryta om, då får du betalt för det. Det finns många människor som gör bra saker på arbetstid och får betalt för det. Att du sitter och skrävlar om att du minsann är en bra människa och att du minsann får betalt för det, nah, jag tycker inte du låter sympatisk. Empati har du inte heller någon att skryta om. 
    +1

• Ess
    smulpaj01 skrev 2020-03-10 09:24:13 följande:
    Mitt barn riskerar inte att få in nån vidrig styvhäxa i sitt liv någonsin - som tur är!
    Och mina barn riskerar inte få fler halvsyskon, som tur är.
  • Ess
    Anonym (J.M) skrev 2020-03-10 09:31:42 följande:
    Det är det märkliga med tråden. Dom enda som ställer bonusmammor i dålig dager är Karin, Inga och Ess mfl.

Tråden ska syfta till någon slags upprätttelse från en dålig image men den utmålar istället bonusmammor som vidriga häxor som tagna ur någon gammal saga.

Jag har aldrig haft en dålig bild av såkallade bonusföräldrar innan. Dom jag känner som är det tar väl hand om sina barn och beter sig som att alla är en enda familj. En av mina killkompisar när jag var liten hade en bonuspappa och det visste jag inte om förrän vi kom upp i tonåren. Jag trodde alltid att han var helsyskon med sina bröder. Hans pappa var precis lika snäll mot honom som mot de andra och han kallade honom för pappa. Jag har aldrig haft en dålig bild av ?styvmammor? förrän jag började läsa på Familjeliv.

Ironiskt va?

Och här sitter Inga och Karin och basunerar ut ?om era mön träffar nya kvinnor kommer dessa kvinnor hata era j-a ungar bara så ni vet?.

Lustigt att dom som försöker ge bonusmammor ett dåligt rykte är just Ess, Inga och Karin.
    Särkullar är inget man vill ha, de kommer bara på köpet sas.
  • Ess
    Anonym (J.M) skrev 2020-03-10 09:37:25 följande:
    Tänker alltid på barnens bästa, det är därför jag hela tiden har vårdat relationen med min man. Både för min, vår och barnens skull. Det är därför jag hade skiljt mig om jag känt sån bottenlös brist på respekt för honom som flera av er vittnar om. Barn ska inte behöva leva i en sån giftig miljö. Men nu respekterar och älskar jag honom, det fanns många jag hade kunnat valt innan honom om jag bara tänkt på attraktion och förälskelse men det fanns fler boxar att ticka för att bilda familj och leva tillsammans.

Du ska inte sitta och mästra om barns bästa då du levt ihop med barn du hatar i en massa år och naglat dig fast i den situationen och vägrar flytta på dig. Det är faktiskt vidrigt.
    Jag tänker på mina barns bästa och vårdar relationen till maken som jag älskar, och det har lyckats bra hittills eftersom vi har många år i bagaget som bevis.

Hittade du förresten inlägget där du påstod jag skrivit att jag hatar honom?
  • Ess
    Anonym (Karin) skrev 2020-03-10 10:20:40 följande:
    Bara om du är ihop med barnens pappa. Det är provocerande med "styvmödrar".
    Ja det är väldigt provocerande för dem att deras ungar bor delvis med någon som inte har någon anknytning alls till dem och bara behandlar dem artigt och korrekt, men aldrig någonsin skulle sätta dem före eller rädda dem före sina egna barn i en nödsituation. 
  • Ess
    Anonym (Hepp) skrev 2020-03-10 13:08:38 följande:
    Det vet man aldrig! Dina barn kanske har fler halvsyskon än ni vet om :D
    Inga registrerade halvsyskon åtminstone. De lär inte få fler heller.
  • Ess
    Anonym (Karin) skrev 2020-03-10 11:58:12 följande:
    Men det var alltså inte barn som du lever ihop med till vardags. Du spenderade en helg med dom. Menar du att du ska ifrågasätta mig? Du som inte ens har levt ihop med en man som har barn sen tidigare? 

Om du ska åka till Himalaya och bestiga berg, skulle du då ta råd ifrån någon som tycker att den är expert eftersom den har sett Himalaya på vykort? 
    Precis!
Svar på tråden Styvmamma-upproret