• Anonym (J.M)

Styvmamma-upproret

Anonym (Karin) skrev 2020-03-10 08:45:54 följande:

Jag kallar mig inte för bonusmamma. Det är du som använder ordet "bonusmamma", jag gör det inte. 

Jag ser det inte som en bonus att han har barn och jag tänker inte påstå att jag är en bonus för hans barn. Det där jävla bonusdravlet tycker jag gärna att vi kan avskaffa.

Mycket riktigt, mamma är jag till mina egna barn. Inte till hans barn. Jag har aldrig kallat mig för mamma åt hans barn heller. Aldrig haft någon ambition att bli mamma till någon annans barn. Det barnet har två fungerande föräldrar och har aldrig haft någon önskan om att få några fler föräldrar. Jag vet inte ens varför folk får för sig att man vill kalla sig för mamma till någon annans barn. 

Så jag vore glad om du slutar att ta för givet att man vill kalla sig för det där jävla skitordet. 

Men då ska du inte bo ihop med honom. För hans barn är lika mycket barn som ?dina? och alla andra barn. Sjukt att du inte fattar det. Med din inställning ska du inte ha en relation med deras pappa. Gör slut igår och sök hjälp NU för du är totalt olämplig med din inställning.
  • Anonym (J.M)
    Anonym (Vider) skrev 2020-03-10 08:36:45 följande:

Deras PAPPA bodde för helvete där. Så du menar att du skaffade tre ungar med en man som kallar sina egna barn för GÄSTER? Ni verkar totalt empatistörda båda två.

Eller hur. Helt sjuka i huvet.
  • Anonym (J.M)
    Anonym (V) skrev 2020-03-10 08:35:00 följande:

Det finns den typen också bland bonusmammor och hade jag haft små bonusbarn hade det inte varit något konstigt att göra så om barnen själva önskade det. Men här brister du också i förståelsen för i många fall så vill inte barnen (eller nån mamma till barnen som motsätter sig) att du ska ha den intima relationen till dem överhuvudtaget. Där är det önskvärda att du håller dig på avstånd och ger blanka sjutton i att ens försöka. Det är inte heller fel men du verkar inte riktigt förstå att alla inte vill ha en massa extramammor o pappor, där kan du också trampa i klaveret. Tro inte att allt avståndstagande alltid har med bonusmamma att göra, det är mer komplext än så.

Att du sen är plump och kallar mig narcissistisk säger mer om dig än om mig. Du verkar vara en väldigt otrevlig person och en sån skulle inte jag vilja leva ihop med oavsett om det var i kärn eller bonusfamiljen, ditt gränslösa sätt att haspla ur dig rena personangrepp skulle kunna vara skadligt för barn att omge sig med.

Ja för tänk att jag känner en underbar tjej som har två barn med sin man, ett gemensamt och ett som han har med sitt ex.

Hon är så fin även med hans barn och dom är en familj allihop.

Det var inte lätt med hans ex i början men min bekant har inte gjort något fel i ekvationen. Dom har en jättebra relation, hon och barnet.

Det är så det ska vara om man ska bo ihop med barn. Annars får man låta bli.

Ingen tvingar dig att kalla dig nånting och framförallt tvingar ingen in dig i barnens hem, liv och uppväxt, det ligger BARA på dig.
  • Anonym (J.M)
    Ess skrev 2020-03-10 08:51:35 följande:

Ha ha, visste det, du har inte en aning om vad du pratar om. 

Lev med särkullar och ex och hela köret, sen kan du uttala dig igen.

Det har jag. Mer än du anar. Och jag tar ansvar för mig själv som den vuxna människa jag är. Skulle ALDRIG flytta in med en man och sen hata hans barn. Kände jag så hade jag gjort slut med honom direkt och flyttat. Men som sagt, jag har redan låtit bli en massa män som redan hade barn innan jag träffade min man. Hade ingen lust att skaffa barn med någon som redan hade barn sen innan, jag ville att det skulle vara första gången för båda, en gemensam resa. Och vi har det som sagt jättebra. Hade det varit så dåligt som du menar hade jag brutit upp, inte vältrat mig i bitterhet, hat och martyrskap i flera år som barn fått lida för.
  • Anonym (J.M)
    smulpaj01 skrev 2020-03-10 08:55:44 följande:

Bra gjort, önskar att flera av männen till styvmorsorna i denna tråd hade lite mer kurage och slängde ut tanterna från sin och barnens familj.

Eller hur! Vad sysslar dom med? Det största sveket av alla.
  • Anonym (J.M)
    Anonym (Karin) skrev 2020-03-10 08:56:27 följande:

För dig finns det bara en väg att lösa problem, att skilja sig. Inte konstigt att det finns så många skilsmässobarn när de väljer att lösa sina problem på det sätt du förespråkar. 

Nej. Det är du som är skiljd sen innan eller? Jag är bara gift en gång, med min man som jag har familj med. Eftersom vi har en bra relation är den något vi tar ansvar för kontinuerligt.

Behöver vi prata om saker så pratar vi om saker.

DU och andra i tråden sitter här och spyr hat över era mäns barn och skriver att era män är helt värdelösa. Ni har låtit detta pågå i många år. Ja, då borde ni ha skiljt er om männen är så himla värdelösa, du jobbar inte på ett skit med din hatiska inställning till hans barn.
  • Anonym (J.M)
    Anonym (Karin) skrev 2020-03-10 09:00:16 följande:

Ja, för du förespråkar ju inte att man diskuterar problem, du och din kompis J.M tycker ju att skilsmässa är något man ska hoppa på så fort som möjligt. 

"Fram för ännu fler skilsmässobarn, yay!" Det är er paroll. 

Skitsnack. Det är JAG som lever med pappan till mina barn. Och han är helt fantastisk. Jag sitter inte på familjeliv och skriver att han är helt värdelös och spyr hat över hans ex och andra biologiska familjemedlemmar till honom.
  • Anonym (J.M)
    Ess skrev 2020-03-10 09:04:00 följande:

Sorry, men du har fel. Det lär inte bli fler avkommor. Vi har dessutom varit ihop i nära tjugo år, så jag vet vad jag pratar om. Det är du som har noll koll.

Din bortskämda unge lär väl snart få en styvmorsa som inte heller kommer gilla hen.

Varför är du tillsammans i 20 år med en man du hatar och vars barn du hatar? Snälla, uppsök en psykolog, du är inte frisk eller sund öht
  • Anonym (J.M)
    Anonym (Vider) skrev 2020-03-10 09:06:20 följande:

Ojojoj Ess. Börjar insikten sakta trilla in? Har svårt att tro det dock efter att ha läst dina inlägg sedan år tillbaka.

Jag har inga barn. Dock träffar jag barn/ungdomar/unga vuxna i mitt arbete som tvingats växa upp med vetskapen om att de är oönskade. Att de som du säger ses som gäster hemma hos sina egna föräldrar. Hos de som sett till att de kommit till denna världen. Jag ser dagligen hur detta påverkar människor långt upp i vuxen ålder. Att du sen sitter och fortsätter försvara din rätt att passivt behandla din mans barn som pestsmittade råttor är inte ditt problem längre. Utan din mans barns. Din man är den absolut största förövaren här, såklart. Men du är medförövare och ni tillsammans kan pga er dumhet/okunskap/elakhet ha skapat så fruktansvärt mkt psykisk ohälsa hos dessa individer. Men det är förmodligen någonting du aldrig kommer erkänna/förstå.

INLED inte en relation med någon vars barns du inte kan involvera i ditt liv. Och inled INTE en relation med någon som uppenbarligen inte bryr sig nämnvärt om sina redan befintliga barn.

Helt rätt. Vi får väl tacka ?Inga? för att hon synliggjort ett gigantiskt missförhållande i samhället vi inte pratar om.
  • Anonym (J.M)
    Anonym (Karin) skrev 2020-03-10 09:09:37 följande:

Du klarade visst inte av att tänka där riktigt va? Du kom fram till att det var jag som var skild.

Du kanske inte ska hänga i den här tråden då eftersom du inte har grejerna helt klart för dig. 

Du har alltså sett styvbarn på vykort och nu vill du vara med och diskutera allt du vet om det. 

Nej, jag har inga ?styvbarn? alls. Jag tänker till skillnad från dig på barnens bästa och det är något jag gör även på arbetstid.
Svar på tråden Styvmamma-upproret