Styvmamma-upproret
Nja det var ett svar Ess men jag tröttnade halvvägs eftersom det känns oviktigt.
Nja det var ett svar Ess men jag tröttnade halvvägs eftersom det känns oviktigt.
Självklart inte. Poängen är att ni aldrig upplevt hur en välfungerande familj med barn fungerar. Redan från början har det funnit konflikter, bråk, illojalitet ( eller som i ts fall skrik, depression och utmattning osv) Detta gör att ni efterhand acceptera mer och mer. Det är så en normalisering fungerar. För 10-15 år sedan trodde ts säkert aldrig att hon skulle låta sitt framtida barn bli behandlat så här av sin pappa. Men nu sitter hon ändå här. Hon normaliserar och ser därför inte vad hennes barn utsätts för.
Fast i denna tråden så är det lite som att dom som skadar sina barn vill hjälpa andra som skadar sina barn. Det blir en grupp som vill normalisera en skadlig familjedynamik.
Finns det inga glada styvmammor? Jag älskar mitt bonusbarn som om hon var mitt eget, fast jag har inga egna och kan ej heller få. Hon är liksom en del av min make, det var en paketdeal.
Jag har alltid velat bli mamma, och när jag inte kunde det så blev jag helt förstörd. Men så kom jag på det här med att det finns ju singelpappor att ragga upp så det blir nog rätt bra ändå.