• KillBill

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Anonym (Jimmy) skrev 2020-03-06 20:48:28 följande:

Jodå svenska folket har sett vilka partier som har en åsikt som finns där vi får välfärd och det är i SD alla övriga har status zero

SD är ett pajasparti som lovar runt men håller tunt..

SD:s budget går inte ihop på flera viktiga punkter, visar SvD:s granskning av partiets ekonomiska politik. Blandningen av höjda bidrag och sänkt skatt ger hål på över 30 miljarder kronor.

www.svd.se/flera-miljardhal-i-sds-politik--klarar-inte-pensionarslofte
    Anonym (Ace) skrev 2020-03-06 21:02:27 följande:

De där s.k. "ränderna" gick ur för länge sedan. Numera totaldomineras medlemsskaran av skötsamma, hårt arbetande Svenssons som har tröttnat på de övriga 7 partiernas konstanta gynnande av de som antingen är rika på kapital, rika på kultur eller som har kommit hit från ett annat land och kort efter att ha fått sitt uppehållstillstånd får rätt till samma förmåner som en som har arbetat och strävat för landets bästa i 30-år. Det har 0 med rasism att göra men allt att göra med anständighet, prioriteringar av var resurserna aka läggas och respekt för den generation som byggt upp det välstånd som nu sakta men säkert eroderas bort av S & co. Resurserna räcker inte till alla det förstår säkert du också (eller?) så enkelt är det och en SD'are prioriterar alla dagar i veckan en pensionärs eller ensamstående mammas välfärd före människor som flyttar hit och kräver/förväntar sig samma förmåner.

De flesta saker du nämnde tidigare är för övrigt inte knutna specifikt till rasism/fascism utan snarare till mer totalitära stater oavsett politisk ideologi och som sagt rötägg kan slinka i ett parti som växer så mkt som SD har gjort

Fascister är kända för attacker på fackföreningar, viljan att styra kultur och viljan att styra media. SD har under de senaste månaderna visat prov på allt detta och i kombination med SDs högernationalism är det tydligt vad vi har att göra med för parti.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (Ace) skrev 2020-03-06 21:02:27 följande:

De där s.k. "ränderna" gick ur för länge sedan. Numera totaldomineras medlemsskaran av skötsamma, hårt arbetande Svenssons som har tröttnat på de övriga 7 partiernas konstanta gynnande av de som antingen är rika på kapital, rika på kultur eller som har kommit hit från ett annat land och kort efter att ha fått sitt uppehållstillstånd får rätt till samma förmåner som en som har arbetat och strävat för landets bästa i 30-år. Det har 0 med rasism att göra men allt att göra med anständighet, prioriteringar av var resurserna aka läggas och respekt för den generation som byggt upp det välstånd som nu sakta men säkert eroderas bort av S & co. Resurserna räcker inte till alla det förstår säkert du också (eller?) så enkelt är det och en SD'are prioriterar alla dagar i veckan en pensionärs eller ensamstående mammas välfärd före människor som flyttar hit och kräver/förväntar sig samma förmåner.

De flesta saker du nämnde tidigare är för övrigt inte knutna specifikt till rasism/fascism utan snarare till mer totalitära stater oavsett politisk ideologi och som sagt rötägg kan slinka i ett parti som växer så mkt som SD har gjort

För att återgå till trådens ämne. Vad tycker du om att SDs pressavdelning blivit påkommen med att sprida lögner om vad som hände i Turkiet?
  • KillBill

Citat: Jag hoppas att jag dör innan Jimmie Åkesson blir statsminister, sa min mormor, 91 år gammal, häromdagen. Jag lider med de äldre som byggde Sverige

www.aftonbladet.se/a/e8oMe9

• KillBill
    Anonym (Ace) skrev 2020-03-06 22:58:24 följande:

Helt rätt.. idag är det inte roligt att vara gammal och många av dem har det extremt tight med ekonomin. Ändå har inte SD haft en dag vid makten så orsaken hittar du hos S och gänget samt Reinfeldts missriktade "jobbskatteavdrag'...

Aftonbladet är ju sossarnas inofficiella propagandakanal.... De definierar dig ju själva som socialdemokratisk... Det som skrivs där skrivs är mao nästan enkom för att på något sätt gynna S.... Allt annat än oberoende mao. Den enda garanten mot islamism, antisemism och förtryck av minoritetsgruppet är SD då enkelt är det ju faktiskt.

Artikeln handlar bl.a. om en äldre kvinna som upplevt nazismens och fascismens fasor och som hoppas på att dö före det att SD får makt i Sverige..
  • KillBill
    Anonym (Ace) skrev 2020-03-07 09:33:39 följande:
    För att en äldre kvinn har bättre koll på vad SD vill än vi som är aktiva inom partiet? Den logiken faller på sin egen orimlighet även om hon personligen har upplevt nazismens galenskaper. Hela den logiken baserar ju sig på att SD skulle ha samma agenda som nazisterna men det är det antagandet som gör att hela resonemanget fallerar.

Det finns absolut ingen agenda inom SD för att eftersträva den typen av politik som fördes i Tyskland på 30 och 40 talen. Undertecknad skulle vara den förste att lämna partiet om så hade varit fallet.

SDs retorik mot muslimer (där man ofta avhumaniserar muslimer) liknar i mångt och mycket den retorik som Hitlertyskland använde mot den judiska befolkningen före och och under andra världskriget och det är något som människor som upplevt 30-talets Europa känner igen.  

Samma sak gäller SDs attacker mot fackföreningsanslutna, SDs attacker mot kulturlivet, SDs attacker mot fri media som vi har kunnat läsa om den senaste tiden. Allt känns igen..

https://expo.se/2019/12/skjut-en-flykting-%E2%80%93-gor-varlden-en-tjanst

https://lararnastidning.se/sju-fack-protesterar-i-horby-kommunledningen-anklagad-for-krankningar/

https://www.svd.se/darfor-var-det-ett-misstag-att-ta-ner-sd-bilden

https://www.dn.se/kultur-noje/sofia-lenninger-darfor-blev-jag-omojlig-i-sds-solvesborg/

https://omni.se/l-sd-vill-ha-public-service-som-politiskt-redskap/a/lA0yoG

• KillBill
    Anonym (SD) skrev 2020-03-05 08:33:09 följande:

Är Jimmie Åkesson Sveriges bästa partiledare någonsin?? Han är nu störst i många mätningar, 

Det var inte bara främlingsfientliga SD som fick problem vid grek-turkiska gränsen, även Tyska nynazister fick problem.

https://www.euractiv.com/section/justice-home-affairs/news/greece-expels-nazi-group-from-eu-border/

D
    etta är ett bra exempel på vad det är för typ av organisationer/partier som håller på med sådan här skit.  Hoppas att detta blir en väckarklocka för svenska folket. 
  • KillBill
    Ess skrev 2020-03-07 15:02:31 följande:

Det beror på om de var judar eller inte, hur deras historier ser ut.

Judarna kan självklart inte förstå varför det blev som det blev när de hade det så bra. Men för den fattiga delen av befolkningen var Hitler ett uppsving som ordnade arbete och gjorde att de fick det bättre. 

Med det är inte sagt att jag försvarar Hitler eller det han gjorde sen, men det finns alltid två sidor.

När det gäller facket så funderar jag på att gå ur, för mitt fack är både dyrt och totalt tandlöst om man väl behöver dem.

Jag betalar betydligt mer än maken varje månad och tjänar också betydligt mindre. Den berömda droppen har dessutom landat i bägaren....

Jag tycker att det är en vidrigt att du vill få det till att det finns två sidor av myntet när det gäller morden på miljontals judar i Nazityskland..
  • KillBill
    Ess skrev 2020-03-08 11:29:19 följande:
    Jag lägger ner, för du fattar ändå inget. Ha ett bra liv i din 2 kvm stora värld!

Bra att du backar. Din åsikt att det finns två sidor av myntet när det gäller nazitysklands mord på miljontals judar är vedervärdig. 

• KillBill
    Ess skrev 2020-03-08 12:44:55 följande:
    Ytterligare en som inte fattar och väljer att gömma huvudet i sanden, för det man inte ser eller pratar om finns ju som bekant inte. Folkmord finns ju inte idag....
    Hur tror du att Hitler kom till makten och varför?
    Vågar du ställa dig den frågan, eller det är lättare att blunda och slå med händerna på måfå?

Det finns förklaringar till att nazismen och fascismen växte i Europa på 20- och 30-talen men det innebär inte att det finns "två sidor av myntet" när det gäller nazisternas mord på miljontals judar. Ditt resonemang är så snurrigt att jag misstänker att du inte förstår innebörden av uttrycket "två sidor av myntet".

• KillBill
    Anonym (Ja) skrev 2020-03-08 21:20:31 följande:

Ursäkta ,men har du personligen pratat med någon som sitter i SD partiet i olika kommuner Om funktionshindrades assistans fråga? Eller hittar du på det bara för att smutskasta SD. Jag har ställt just såna frågor och fått ett helt annat svar. 

Och pratar du om nazisterna så kolla upp sossarnas bakgrund för dem gav stödet till koncentrationslägret i Tyskland

SD kommer inte ensam om att kunna rädda Sverige  och lösa alla problem på en gång utan det andra partierna måste också vakna upp och se till att det blir ett slut på raserande av landet. Det kommer att ta åratal att Sverige blir som den var före 2015...

Efter alla skräckhistorier från SD-styrda Hörby får vi hoppas att SD aldrig får någon större makt I Sverige.

www.aftonbladet.se/a/4q8q9q
Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!