Socialtjänsten har placerat min 8 åriga son i ett jourhem
Kan bara instämma
Lukrativ barnmisshandel / vuxenmobbing, finansierad av skattebetalarna, är vad det är frågan om, inget annat.
Kan bara instämma
Vart i Sverige befinner du dig?
Jag trodde att du träffade sonen varannan vecka?
Det är det definitivt. Barnet har rätt till sin pappa och du går sönder utan honom. Men att sitta och peta i det "lilla" (telefonsamtal, umgänge den lilla tiden du är i landet) känns märkligt. Varför inte göra vad som krävs för att maximera chansen att få loss killen ur soc klor? Det hade då jag gjort även om jag levt gott på andra sidan jorden.
Du verkar väldigt fokuserad på vad andra gör FEL och hur det drabbar DIG, och mindre intresserad av hur du kan hjälpa ditt barn. Självklart är det lättare att gnälla än att ta tag i saker, men saken är den att situationen ser ut som den gör, och du kan välja hur du agerar för att göra det bästa för din son.
Jag kan ha missat något inlägg. Men jag har inte kunnat läsa mig till hur mycket kontakt du har med sonen när du befinner dig utomlands?
Naturligtvis.
Skulle det vara viktigt för dig att ha din son på heltid?
Och hur ska du lösa att han bor heltid med dig och skolgång mm funkar? Var tänker du bo med din son?
Socialtjänsten använder tämligen ofta en teknik när det framför budskap så att mottagaren ska tro att de sitter på makten och detta är ett beslut som bara är att lyda när det i själva verket är på det sättet atr de inte har någon laglig makt alls i den specifika frågeställningen.
Många blir rädda för soc och lyder minsta vink, och ska man tro signaturen soc, mfl. så är det så man ska agera, lyssnar man på de med erfarenhet så visar det sig ofta att man inte vinner något på detta.
Begär att rektorn skriver ett PM om händelsen, den kan du senare ha sto nytta av i vårdnadsmålet, begär även ut händelseanteckning från polisen rörande samma händelse.