Anonym (Pappa) skrev 2020-03-10 08:54:09 följande:
Att få en förälder som bryr sig bortsuddad ur sit liv drabbar ett barn väldigt hårt.
Det är inte avstånd som förstör en relation, det är tystnad som gör det.
Det är mycket viktigt att fort få igång kommunikation mellan min son och mej så fort son möjligt när vi är ifrån varandra.
Socialtjänst, familjerätt, kontaktfamilj och min ex fru hindrar det, och när jag berättar om vad de gör kallar du det för "gnäll", hur det drabbar "mej" och hur jag fokuserar på vad andra gör för fel.
Jag är tacksam för konstruktiva råd hur jag kan komma tillrätta med situationen på bästa möjligt sätt.
Har man inte själv upplevt det som du och din son upplever är det av förklarliga skäl svårt att sätta sig in i din situation och då är det lätt att kritisera samtidigt som när man varit i en situation så som din och kämpat mot väderkvarnar en längre stund kan det vara lätt att avfärd andras tankar och idéer.
Bland alla tankar, idéer och synpunkter så dyker det ibland upp någonting som faktiskt går att ta till sig och som får det hela att ta ett skutt framåt.
Jag är övertygad om att du behöver bolla detta med personer IRL, jag hoppas att du har och använder dig av den möjligheten.
Jag tror att jag skriver för många som kämpat för sina barn när jag säger att det du gör är beundransvärt då det är så mycket lättare att vända på klacken och bara försvinna ut ur barnets liv.