Anonym (Pappa) skrev 2020-03-19 16:50:42 följande:
Det här är första gången jag hör att jag måste ha fast adress i Sverige för att ha umgänge med min son.
Jag kom precis hem efter att ha försökt hämta min son hemma hos sin mamma. Han stod på balkongen, jag nedanför, vi pratade i ca 20 minuter. Han var ledsen och sa till mamma flera gånger att han ville vara med sin pappa.
Mammans orsak till att vägra umgänge skiftade från, att jag inte har fast adress i Sverige, till att jag reser mycket och kan vara smittad av corona virus, till att jag inte kontaktat min pappa. Det slutade med att hon kom ut och var arg på mej för att jag inte kontaktat min pappa och tog med sig vår son in och stängde dörren bakom sig.
Det är ju hemskt för pojken att se dig komma dit, knacka på dörren, stå nedanför balkongen osv, men inte kunna få följa med. Detta måste du omedelbart upphöra med.
Börja med att lyssna på mamman, soc och tingsrätten. Skaffa en fast punkt i Sverige. Du har själv sagt att sonen är orolig över att inte veta exakt var du bor.
När du har en fast bostad, om så i en friggebod hos din pappa, så kan du ta upp ärendet med tingsrätten igen, om mamman fortfarande är omedgörlig.
På det senaste du skriver låter det som om mamman försöker skydda barnet från dina hastiga inhopp, och oplanerat leverne.