Diddi89 skrev 2020-09-07 18:17:57 följande:
Tack!! :) Då har vi försökt nästan lika länge... Vet att vissa säger att de blir gravida av att pausa Letrozol-kuren men tänker om jag bara testat i 3 månader nu kanske det kanske inte hjälper.. spolningen skulle ju också öka chanserna..
Känner du mycket skillnad när du äter Letrozol? Tänker på ägglossning, humörsvängningar, mensvärk etc?
Vad är det otrivelle gör egentligen, vad krävs för att behöva det?
hade letrozol i nästan ett år innan
[quote=80630882][quote-nick]Diddi89 skrev 2020-09-07 18:17:57 följande:[/quote-nick]
Tack!! :) Då har vi försökt nästan lika länge... Vet att vissa säger att de blir gravida av att pausa Letrozol-kuren men tänker om jag bara testat i 3 månader nu kanske det kanske inte hjälper.. spolningen skulle ju också öka chanserna..
Känner du mycket skillnad när du äter Letrozol? Tänker på ägglossning, humörsvängningar, mensvärk etc?
Vad är det otrivelle gör egentligen, vad krävs för att behöva det?
Jag hade testat med letrozol i nästan 1 år så kände att kroppen behövde vila, hoppas att pausen hjälper :) ja jag har också hört att spolning kan öka chanserna, ska prata med min läkare om det.
Jag märker rätt stor skillnad faktiskt. Största skillnaden är att jag känner av ägglossningen, den gör riktigt ont, däremot försvinner mensvärken nästan helt av någon anledning. Humörsvängningarna gör att månaden blir lite som en emotionell berg- och dalbana, utan letrozol så har jag (om jag har tur) mens ca 1 gång per halvår, så känns som minimal chans på egen hand.
Ovitrelle boostar att äggblåsan ska släppa och den tas när läkaren har kollat att blåsan är tillräckligt stor. Jag har bara fått det utskrivet en gång tidigare och då sa läkaren att vi skulle testa för att se om det kunde hjälpa (var i januari då kroppen nog började bli liite för trött på behandlingen).
Vet inte riktigt vad som krävs för att få den faktiskt, alla läkare verkar tycka olika. En del verkar få den på en gång och en del inte alls, du får prata med din läkare och se vad hen tycker :)