Letrozol - följas åt 2020
Jag har använt letrozole sedan mars 2019 och väntar nu på antingen mens eller positivt test ???? Har en son som blev till på första försöket med pergotime 2013.
Jag brukar alltid se till att ta ett test innan ny kur.
Jag har använt letrozole sedan mars 2019 och väntar nu på antingen mens eller positivt test ???? Har en son som blev till på första försöket med pergotime 2013.
Jag brukar alltid se till att ta ett test innan ny kur.
Borde ha bim 8/3 men vissa månader under hösten har den varit någon dag sen så får vänta och se
Ja haha har blivit så, läkarna har sagt att vi får använda letrozole så länge som vi orkar försöka med det (får ingen hjälp med ivf då vi har gemensamt barn)
Hade en paus från kurer under sommaren, men det var för att jag inte hade möjlighet att förnya recept då alla hade semester.
Det låter ju onekerligen som mensblödning (min mens har också blivit både kortare och mindre mängd)
Med tabletterna brukar jag ha en cykel på ca 29-30 dagar, själva ägglossningen verkar variera från dag 15-18 och förra månaden fick jag prova Ovitrelle för att boosta ägglossningen (slutade dock med illamående och magvärk fram tills mensen började, igen..)
Har du och din läkare pratat om hur länge ni får prova med letrozol?
Hej!
Jag följs gärna åt. Jag ska börja äta det nästa cykel :)
Har försökt få en trea i över ett år men det vill sig inte. Har tydligen ?svag? ägglossning.
Tack! Hoppas det med. Min cykelr tvärtom jättekort efter jag åt minipiller ett år. Den gick från 28-29 dagar till 24-25.
Hur gamla är ni?
Tack! Hoppas det med. Min cykelr tvärtom jättekort efter jag åt minipiller ett år. Den gick från 28-29 dagar till 24-25.
Hur gamla är ni?
Jag blir 31 nu i april.
Tror att min cykel blev kortare nu för att vi förra månaden började med progesteronkräm. Från dag 7-21. Det kunde korta ner cykeln. Och det verkar det ha gjort. Rejält. Fick som sagt mens på dag 27.
Men känns helt ok. För då kan vi nu testa Letrozol.
Nej läkaren har inte sagt något om
Hur länge vi ska använda det.
Hoppas kanske jag kan få dom att skriva ut Otriville - för senaste månaderna har jag haft svårt att detektera ägglossning.
Förra månaden fick jag inget positivt.
Denna månaden fick jag bara blinkande smiley (högt östrogen men inget LH) i 6 dagar. Men den blev aldrig fast (alltså maximal fertilitet). 6 dagar mellan 16-21 typ. Sen blev de bara Tom cirkel. Så kanske behöver jag hjälp med att få ägget att lossa.
Nu väntar vi som sagt på att gå tillbaka på CD 14 för VUL.
Nej jag brukar aldrig känna av ägglossningen.
Men kanske blir tydligare nu med Letrozol?
Vi kanske skulle skriva en lista. Så vi det vem som är var i cykeln?
Jag kan göra en. Och sen kan vi alla uppdatera när något händer?
Hur tycker du det funkar med letrozol då?
Något som förändrats sedan du började med den?
Några biverkningar?
Går du alltid på VUL? Hade dina ägg växt denna gången?
Är du nervös inför BIM? Snart där ????
Ska verkligen hålla tummarna för dig att det går vägen denna månad!! Blev nästan nervös å dina vägnar nu.
Ni körden pergotime senast? Är det progesteronkräm eller liknande letrozol?
Vi blev gravida på helt naturlig väg på första försöket. Förstår inte varför de inte går nu?!? Tur första gången eller otur nu?! Hmmm
Ja det känns jättebra men det tär ju lite som ni kanske vet:) jag tog första tabletten idag. Där jag bor får man inte göra VUL utan jag tog ett blodprov dag 24 i cykeln och då konstaterade man ägglossning. När jag åt enkeldos visade blodprovet dåligt resultat så därav dubbeldos. Ska ni göra VUL och när gör ni det? Det jobbiga med att de inte kollar med VUL är att det är lite svårt att veta när man har ÄL. Jag har aldrig riktigt fått till det där med ägglossningstester. Hur gör ni?
Du får gärna skriva med mig i listan!
Åh vad långt att åka. :/ Ja i grannkommunen får de göra VUL men inte där jag bor, men de känner sig nöjda att mäta genom blodprov. De kollar progesteronvärdet. Jag har och och har ingen mens alls men nu när jag äter letrozol så har jag en regelbunden cykel så de säger att jag kan lite på att det funkar då. Vi brukar försöka få till det kring dag 14 plus/minus några dagar där omkring. Jag upplever dock att jag har väldigt kort mens och ganska så sparsamt men men.
När har du BIM?