• Anonym (Sara)

Skulle ni skämmas?

Skulle ni skämmas om någon i er familj eller umgängeskrets visste om att ni prostituerade er? Jag skulle skämmas ögonen ur mig om någon visste att jag gör det. Hade kunnat berätta det för nära vänner men aldrig till exempelvis mina föräldrar.

• Svar på tråden Skulle ni skämmas?
  • Anonym (aaaa)

Skulle någon som stod mig nära tex en släkting berätta att dom sålde sex då skulle jag inte stötta bort dom men jag skulle försöka få dom att sluta eftersom dom göder en industri som förstör liv för massor av människor. Skulle det vara en tjej som jag dejtar då skulle jag avbryta eftersom jag inte vill ha ett förhållande med någon som säljer sex eller ligger med vem som helst. Skulle kunna vara vän men aldrig tillsammans med någon som säljer eller har sålt sex.

• Anonym (Ja, inför pappa)
    Anonym (aaaa) skrev 2020-02-28 21:41:52 följande:

Skulle någon som stod mig nära tex en släkting berätta att dom sålde sex då skulle jag inte stötta bort dom men jag skulle försöka få dom att sluta eftersom dom göder en industri som förstör liv för massor av människor. Skulle det vara en tjej som jag dejtar då skulle jag avbryta eftersom jag inte vill ha ett förhållande med någon som säljer sex eller ligger med vem som helst. Skulle kunna vara vän men aldrig tillsammans med någon som säljer eller har sålt sex.

Alla prostituerade säljer inte till vem som helst. Man kan också ha en återkommande kundkrets på ganska få herrar man känner, litar på och gillar.

Det blir dock lite surt när någon av dem träffar en vanlig tjej...man blir glad för hans skull givetvis men samtidigt rök 1/7:e del av inkomsten så det blir rätt sårbart. 
  • Anonym (aaaa)
    Anonym (Ja, inför pappa) skrev 2020-02-28 21:53:13 följande:
    Alla prostituerade säljer inte till vem som helst. Man kan också ha en återkommande kundkrets på ganska få herrar man känner, litar på och gillar.

Det blir dock lite surt när någon av dem träffar en vanlig tjej...man blir glad för hans skull givetvis men samtidigt rök 1/7:e del av inkomsten så det blir rätt sårbart. 
    Jo fast man säljer ändå sex. För mig är sex något som är kopplat till mer än det fysiska och därför skulle det inte fungera med en kvinna som inte har samma syn på det.
  • Anonym (L)
    Anonym (Freja) skrev 2020-02-28 16:02:15 följande:

Och här har vi ett bra exempel på att de som säljer sex inte är helt normala.

Varför så arg?
  • Anonym (Ja, inför pappa)
    Anonym (aaaa) skrev 2020-02-28 22:04:59 följande:
    Jo fast man säljer ändå sex. För mig är sex något som är kopplat till mer än det fysiska och därför skulle det inte fungera med en kvinna som inte har samma syn på det.
    Jo det fattar jag. Jag ville mest inflika mot det där med att sälja till vem som helst, eller nästan vem som helst. Det behöver inte gå till så.

Skall jag vara helt ärlig delar jag din syn, jag vill också träffa någon speciell en dag. Jag ser inte "min" specielle man, som kanske inte ens finns, som någon som accepterar att jag säljer sex och jag hade inte accepterat att han köpte sex heller.
  • Anonym (..)
    Anonym (Freja) skrev 2020-02-28 16:09:49 följande:

Omöjligt. Att ta betalt för sex är inte förbjudet i Sverige men, prostitution i sig är olagligt och de pengarna kan inte beskattas. Så vad du nu än dillar om så är det lögn. 

Jovisst kan det vara superintressant att vara hora. Speciellt när man håller på att mördas, eller hur.

Gällande skatt har du fel. Det går utmärkt att få f-skattsedel som prostituerad. Men jag skulle tippa på att de flesta som vill ta emot pengar på sitt konto, och deklarera dem kanske uppger någon annan verksamhet, t.ex. massage.

lawline.se/answers/hur-kan-man-betala-skatt-for-forsaljning-av-sexuella-tjanster
  • Anonym (*-')
    Anonym (Freja) skrev 2020-02-28 16:02:15 följande:
    Och här har vi ett bra exempel på att de som säljer sex inte är helt normala.
    Jag tycker inte du har rätt här.

Jag tycker snarare det är ett bra exempel på att prostituerade är det pga olika trångmål eller psykisk ohälsa som TS skrev att det berodde på tidigare.

Långt ifrån myten om den lyckliga horan alltså.
  • Tukt

Det är väl själva stigmatiseringen som ger det hela en krydda, både för köpare och säljare.

• Anonym (abcdefg)
    Anonym (Freja) skrev 2020-02-28 16:09:49 följande:
    Omöjligt. Att ta betalt för sex är inte förbjudet i Sverige men, prostitution i sig är olagligt och de pengarna kan inte beskattas. Så vad du nu än dillar om så är det lögn. 
    Jovisst kan det vara superintressant att vara hora. Speciellt när man håller på att mördas, eller hur.
    Jo det kan de faktiskt. Såg det på nyheterna för länge sedan. Har för mig att hon skaffade a-skattesedel för att skatta på pengarna och därefter anmälde svenska staten för häleri.
  • DasNerd

Önskar att jag hade lyxen att prostituera mig. Skulle inte skämmas ett dugg.
    Tyvärr verkar det inte som att det är så enkla pengar med tanke på att det anses skamligt i vår kultur, samt att själva köpet är olagligt. Mycket smygande och hymlande och konstiga kanaler för att hitta kunder?

• Anonym (Freja)
    Anonym (abcdefg) skrev 2020-02-29 20:06:03 följande:
    Jo det kan de faktiskt. Såg det på nyheterna för länge sedan. Har för mig att hon skaffade a-skattesedel för att skatta på pengarna och därefter anmälde svenska staten för häleri.
    Den svenska lagen har ju slagit knut på sig själv här eftersom det är olagligt att köpa sex. Pengarna från torsken är ju olagliga hur man än vrider och vänder på det. Att sen skatta dessa pengar blir ju en gråzon, hur man än vrider och vänder på det. Man kan inte skatta olagliga pengar. Det vore ju samma som att ifall en bankrånare skänker sitt byte till sin mamma som inte har rånat en bank och vips så blir det laglig inkomst. Omöjligt. 

Att man kan anmäla svenska staten för häleri bevisar det. 
  • hawthorne

Jag kan skämmas över saker jag gör eller säger som blir helt fel.
    Aldrig någonsin att jag skulle skämmas by Proxy. För någon annan människas val eller liv och något jag aldrig påverkat eller kommer att kunna påverka.

Aldrig.

• Anonym (Freja)
    hawthorne skrev 2020-03-01 16:32:14 följande:

Jag kan skämmas över saker jag gör eller säger som blir helt fel.
    Aldrig någonsin att jag skulle skämmas by Proxy. För någon annan människas val eller liv och något jag aldrig påverkat eller kommer att kunna påverka.

Aldrig.

Fast det var ju inte frågan om du skulle skämmas över någon annan som prostituerade sig. Frågan var om du skulle skämmas över din egna prostitution. 

Och eftersom du skrev att du kan skämmas över saker du gör så antar jag att du skulle skämmas om du prostituerade dig själv. 
  • Anonym (abcdefg)
    Anonym (Freja) skrev 2020-02-27 19:32:45 följande:
    Och hur vore det om du betalade av dina skulder istället, eller du tycker att man inte ska betala tillbaka det man är skyldig? Det finns avbetalningsplaner som gör det lätt för dig. 

Sen måste du redovisa för skatteverket ändå vart dina pengar kommer ifrån, även efter att du betalat av alla skulder. Så du kommer att få problem ändå. Folk måste betala inkomstskatt i detta land om du inte visste det. 

Är du en sån som går på bidrag och prostituerar dig vid sidan av för dubbel inkomst? Såna parasiter är nog de värsta.
    Det kanske är därför hon vill prostituera sig igen? För att betala sina skulder?

Det finns säkert sätt att få någon vän eller släkting att hjälpa till att betala med sina egna pengar och sedan ge vännen kontanter.

Hoppas du hittar ett annat sätt dock Sara! Kanske kan du söka skuldsanering?
Svar på tråden Skulle ni skämmas?