Inlägg från: Anonym (Freja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freja)

Skulle ni skämmas?

Klart man skulle skämmas, lika som att skämmas för att man knarkar, är alkis eller en inbrottstjuv. Endast desperata knarkare prostituerar sig, får massa äckliga könssjukdomar och är allmänt ohälsosamma och nedgångna. 

• Anonym (Freja)
    Anonym (Sara) skrev 2020-02-27 19:13:36 följande:
    Gjorde det för länge sen.Funderar på att prostituera mig igen men då kan jag inte spara dom pengarna på mitt konto pga betalningsanmärkningar, då kommer fogden ta dom. Om jag vill sätta in pengarna på någon annans konto så måste jag ju berätta att det är horpengar jag tjänat.
    Och hur vore det om du betalade av dina skulder istället, eller du tycker att man inte ska betala tillbaka det man är skyldig? Det finns avbetalningsplaner som gör det lätt för dig. 

Sen måste du redovisa för skatteverket ändå vart dina pengar kommer ifrån, även efter att du betalat av alla skulder. Så du kommer att få problem ändå. Folk måste betala inkomstskatt i detta land om du inte visste det. 

Är du en sån som går på bidrag och prostituerar dig vid sidan av för dubbel inkomst? Såna parasiter är nog de värsta.
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Sara) skrev 2020-02-27 19:36:54 följande:
    Det är mycket svårt att betala av skulderna i min situation. Men om jag säger att det är pengar jag fått när jag prostituerat mig så kommer väl det typ bli allmän handling ?

Nej jag går inte på bidrag.
    Aha, så hur underhåller du dig då? Om du alltså redan har en inkomst så sitter du väl redan på en avbetalningsplan?

Enda sättet för dig att slippa undan skatt och fogden är att ha pengarna i madrassen eller tvätta dem på diverse sätt. 
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Sara) skrev 2020-02-27 20:25:47 följande:
    Man kan tjäna ganska mycket på prostitution. Det dummaste man kan göra är att ge ut kontouppgifter eller swish till männen. Man utsätter sig för stora risker när man prioriterar sig för vissa av männen som man träffar är långt ifrån normala och kan rent av vara farliga.
    Vilket resonemang, går bra nu eller? Så det är för farligt att ge dem ditt swish men inte farligt att mötas upp med och ha sex med farliga och icke normala män? Du skojar nu va? 
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Sara) skrev 2020-02-27 21:30:07 följande:
    Har du hört talas om stalkers? Det finns ingen normal prostituerad som ger ut uppgifter som kan avslöja hennes identitet, det är liksom grundläggande när man ger sig in i den branschen.
    Normal prostituerad...? Hahahahaha...sorry men jag vet inte hur jag ska förklara för dig hur sjukt det låter...
  • Anonym (Freja)
    Anonym (L) skrev 2020-02-28 08:40:47 följande:

Nej. De flesta hyr ut sina kroppar dagligen. Tycker inte det är någon big deal, så länge det är frivilligt. Då är det ju pinsammare att slava runt inom vården för en skitlön och må dåligt.

Hur vore det med en bra utbildning, intressant karriär och hög inkomst som är laglig? 
  • Anonym (Freja)
    Anonym (L) skrev 2020-02-28 11:42:33 följande:
    Det är inte olagligt att sälja sex. Och vad säger att det inte är en intressant karriär?
    Och här har vi ett bra exempel på att de som säljer sex inte är helt normala.
  • Anonym (Freja)
    Anonym (en kille) skrev 2020-02-28 12:27:29 följande:
    Det kan vara superintressant att selja sex. Det är inte heller olagligt och de flesta jag känner som säljer sex frivilligt skattar sin inkomst.
    Omöjligt. Att ta betalt för sex är inte förbjudet i Sverige men, prostitution i sig är olagligt och de pengarna kan inte beskattas. Så vad du nu än dillar om så är det lögn. 
    Jovisst kan det vara superintressant att vara hora. Speciellt när man håller på att mördas, eller hur.
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Sara) skrev 2020-02-28 16:12:30 följande:
    Varför är du så emot prostituerade?

Det är väl snarare männen som köper sex som inte är helt normala?
    Om min dotter skulle prostituera sig så skulle jag reagera på samma sätt och säga precis detsamma. Jag skulle aldrig acceptera det eller försöka normalisera och bagatellisera det hela. De allra flesta kvinnor som gör detta lider och många råkar riktigt illa ut och dödas. 
    Torskarna är äckliga och kriminella så klart, men det var inte det som det handlade om. 
  • Anonym (Freja)
    Anonym (abcdefg) skrev 2020-02-29 20:06:03 följande:
    Jo det kan de faktiskt. Såg det på nyheterna för länge sedan. Har för mig att hon skaffade a-skattesedel för att skatta på pengarna och därefter anmälde svenska staten för häleri.
    Den svenska lagen har ju slagit knut på sig själv här eftersom det är olagligt att köpa sex. Pengarna från torsken är ju olagliga hur man än vrider och vänder på det. Att sen skatta dessa pengar blir ju en gråzon, hur man än vrider och vänder på det. Man kan inte skatta olagliga pengar. Det vore ju samma som att ifall en bankrånare skänker sitt byte till sin mamma som inte har rånat en bank och vips så blir det laglig inkomst. Omöjligt. 

Att man kan anmäla svenska staten för häleri bevisar det. 
  • Anonym (Freja)
    hawthorne skrev 2020-03-01 16:32:14 följande:

Jag kan skämmas över saker jag gör eller säger som blir helt fel.
    Aldrig någonsin att jag skulle skämmas by Proxy. För någon annan människas val eller liv och något jag aldrig påverkat eller kommer att kunna påverka.

Aldrig.

Fast det var ju inte frågan om du skulle skämmas över någon annan som prostituerade sig. Frågan var om du skulle skämmas över din egna prostitution. 

Och eftersom du skrev att du kan skämmas över saker du gör så antar jag att du skulle skämmas om du prostituerade dig själv. 
Svar på tråden Skulle ni skämmas?