Anonym1Ha skrev 2020-06-03 13:19:00 följande:
Jag gjorde också spolning som en del i utredningen. Det kändes som framkallad påtvingad mensvärk, var verkligen inte skönt men inte fruktansvärt heller. Fick diklofenak att ta 1h innan undersökningen.
Gick in och läste i min journal att jag kanske har en polyp i livmodern. Så nu, förutom att vänta 12 långa dagar på mens eller plus ska jag fundera på det med och så måste jag fråga om vi inte ska undersöka det och i så fall ta bort den om de nu misstänker det. Tänker att den borde kunna göra det svårare för ett befruktat ägg att fästa om den sitter fel.. någon annan som har erfarenhet av polyp i livmodern? Hur går utredning och behandling till i så fall?
Idag är det ovitrelle +5 och jag har väldigt mycket och stark motvärn i livmodern.. och då kommer tankarna direkt, tänk OM detta är vår månad, så här har jag aldrig känt förut *gaaaah* haha knäppa lilla huvudet <3
jag ska fråga min läkare nästa gång jag ringer dit om jag kan få göra en spolning, dumt att inte göra det direkt kanske..
vart kan man gå in och läsa sin journal? hm har ingen erfarenhet alls av polyper, är det som cystor? kan de vara farliga?
haha ja man analyserar allt!! jag är på ovitrelle+8 och jag hade också molvärk första dagarna efter ovitrelle, men inget nu!