Anonym (komigennu) skrev 2020-05-02 07:23:54 följande:
Hej!
Jag hoppar in här i gruppen då jag känner att jag passar in. Har PCOS och har behandlats med dubbeldos letrozol i två omgångar nu sen i mars. Tog ovitrelle enligt ord av läkare på cd 14, den 21/4.
Nu är det så att jag smygtestat med gravtest, i syfte att se när spurtan gått ur systemet, och sedan cd 5 har dem varit helt blanka. Men igår, 10d+10 timmar efter sprutan fick jag svagtsvagt positivt test. Idag 11 dagar efter rutan tog jag digitalt som visade "Gravid 1-2 veckor".
Vad tror ni? Har läst en hel del tveksamheter angående hur länge ovitrelle sitter i här. Men vore ju lustigt om plusset plötsligt kom tillbaka? Tagit ovitrelle 4 gånger i mitt liv, och alla gångerna har tester varit blanka efter 5-7 dagar..
(tillägg: blev gravid efter andra omgången letrozol, men det slutade tyvärr i ett MA i vecka 8, i januari 2020)..
Vill så himla gärna tro att detta är sant nu.
Kramar till alla!
Hej!
Det låter ju som det borde vara positivt? Alltså en graviditet nu om testen innan har varit blanka, plus att ovitrellen ska kunna ge utslag i upp till 10 dagar mem inte alls säkert det är nog lite från person till person. jag tog min ovitrelle för 9 dagar sen och har gjort ett test varje dag och fram till dag 8 ( igår) har det blivit positivt, dock väldigt svagt igår och helt blankt första gången idag. Jag håller tummarna för dig, och vågar mig nog på ett försiktigt grattis! :)