Anonym (M) skrev 2021-03-26 21:24:21 följande:
Letrozol funkar ju till viss del jag får äggblåsor men med väldigt olika resultat de är liksom alltid olika stora varenda gång trots vul samma dag och samma dos så vet inte om de är därför hon vill testa sprutor. Åh spännande att menopur funkade så bra så snabbt för er! Det ger mig verkligen hopp<3 Gyn sa att menopur är jättebra! Hur såg en kur/procedur ut med menopur?
Hoppas Menopur ska funka för dig också! :)
Första omgången såg ut så här:
Start cd 1. 75IE 8 dagar, 93,75 IE 15 dagar. Ovitrelle cd 21. Fyra VUL. Blåsa runt 20mm (hittar inte inlägg/anteckning med exakta mått). Mens Ovitrelle+16.
Andra omgången såg ut så här:
Start cd 2. 93,75IE 15 dagar. Ovitrelle cd 17. Tre VUL. Blåsa 21 mm. Mens Ovitrelle+14.
Tredje omgången såg ut så här:
Start cd 4. 93,75IE 12 dagar. Ovitrelle cd 16. 2 VUL. Blåsa 20 mm. Positivt graviditetstest Ovitrelle+14.
Så med facit i hand så blev det lättare och lättare när vi väl hittat rätt dos. Kroppen hängde liksom med och fattade galoppen så behövde inte lika många dagar med sprutor tredje omgången. Är tacksam för att jag följdes upp med täta VUL och att jag fick tydliga instruktioner för när Ovitrelle skulle tas, när vi skulle ha sex och vilken dag jag skulle testa. På tredje försöket gick det och är SUPER-tacksam och lycklig för det.
Som sagt, hoppas att det funkar för dig också. Lycka till!