Russin112 skrev 2020-10-01 14:57:31 följande:
Fy fan vad trist att höra :(
Skönt om du kan komma igång direkt men förstår om dem tycker du ska testa först, man vet ju aldrig om de möjligtvis kan vara nidblödning. Tredje gången gillt!! Vi bestämmer det tycker jag :D <3
amandakollb skrev 2020-10-01 15:54:04 följande:
Absolut, här är min tempkurva den gången jag plussa. Så var ju lite upp och ned där! Men tråkigt att den nu åkte ned under coverline :( för mig tog det sig på tredje omgången så jag hoppas så att det gör det för dig med!!:)
Tog kontakt med kliniken igår eftermiddag på 1177 och det är tydligen väldigt viktigt på min klinik att man väntar tills Ovitrelle+17 innan man testar oavsett om man fått mens eller ej. Fick svar där de rekommenderade mig att vänta tills dess och därför måste jag också vänta med sprutorna. Så långt var jag helt med på deras svar men sen sa de att jag skulle vänta in nästa mens (!!!), att det är viktigt att kroppen får återhämta sig mellan stimuleringarna. Hela jag bara kände NEJ!
Så kontaktade dem på telefon idag och ifrågasatte varför jag fick starta direkt på förra blödningen och att det inte kan vara sån stor skillnad på cd2 eller cd4 i detta fallet osv. och efter många om och men (och efter en läkarkonsultation) så fick jag tummen upp att börja med Menopur igen på söndag kväll om grav-testet var negativt. Ibland får man alltså stå på sig och ifrågasätta om något känns konstigt! Thank god så löste det sig.
Har tagit ett graviditetstest idag som var negativt (ville ha test gjort inför samtalet) men ska ta ett till då på söndag. Sen sprutstart igen.
Har bestämt mig för att bara tempa fram till bekräftad
ägglossning nästa gång. Känner att jag vill bespara mig huvudbry och oro helt enkelt.
Hoppas SÅ på tredje gången gillt!