villhatrekant skrev 2020-02-11 09:26:33 följande:
Ja, varför inte egentligen? Jag blir ju inte lyckligare av att hon är trogen men inte har någon sexlust än av att hon har sex med andra män och då får lust att ha sex med mig? Jag är inte så naiv att jag tror att hon aldrig attraherats av andra fastän vi är gifta, så jag kan ju inte hindra henne från att ha sexuella tankar om andra ens om jag ville det (det gäller ju mig själv också). Så länge det inte förminskar hennes känslor för mig och så länge hon är ärlig så skulle jag inte ha något problem med det. Det svåra är väl att veta om man kan skilja tillräckligt mycket på sex och känslor i det långa loppet. Sedan är det ju så att jag tänder på tanken att se henne ha sex med en annan, iofs är det en vanlig fantasi så jag tror att många fler män än man tror tänker i liknande banor...
Håller med dig helt i det du skriver. Även jag tänder på tanken av att se min sambo ha sex med andra. Att hon tänker på andra när vi har sex verkar vara mer regel än undantag om man läser här på forumet. Det svåra är väl det där med känslor i det långa loppet.
villhatrekant skrev 2020-02-11 11:10:17 följande:
När du säger att det inte finns någon attraktion mellan er menar du att hon inte är attraherad längre? Eller har du också tappat attraktion för din fru? Själv tänker jag lite som att i början av ett förhållande är sex och kärlek starkt förknippade, och då skulle ett öppet förhållande vara destruktivt, men när man varit tillsammans i tjugo år och passionen svalnat fast den icke sexuella kärleken djupnat, då kan det vara lättare att skilja sex och kärlek åt. Det hänger ju förstås på vad din fru verkligen känner, men som Oerhörd skrivit om på forumet så verkar det kunna ge en nytändning för sexlusten att öppna upp förhållandet. Jag är nyfiken men fortfarande fundersam om det går utan att det påverkar känslorna för ens partner. Å andra sidan skulle jag inte ha svårighet att ha sex utan känslor så varför skulle inte min fru kunna känna likadant? Men som du har jag inget behov av att träffa andra.
Du kanske inte har behovet, men det kanske din fru har. Har du frågat? Skulle du vilja öppna upp ert förhållande?