• Anonym (någon)

Djup och äkta kärlek till en man och samtidigt åtrå och kåthet till en annan

Jag är gift med en man som jag känner djup, uppriktig och innerlig kärlek för. Vi har ett fantastiskt partnerskap. Men jag känner ingen sexuell åtrå till honom. 

Däremot upplever jag all tänkbar åtrå och kåthet tillsammans med en annan man. Jag får kuk och blir knullad så att det räcker och blir över. Men jag känner ingen samhörighet med honom. Jag skulle aldrig älska honom som jag älskar min man. Han är enbart en tillfredsställande testosteronbomb. Inget annat. 

Min man försöker jag hjälpa sexuellt med hand och mun några gånger i veckan. Ibland även vaginalt. Men det ger mig ingen sexuell tillfredsställelse mer än att jag gläds över att han får utlopp för sin sexualitet. 

Det här fungerar för mig. Min man vet inget om min älskare och jag tänker låta det förbli så. Det fungerar bra för oss. Jag tar hand om honom och vi har ett bra liv tillsammans. 

Har någon annan ett liknande arrangemang? 

• Svar på tråden Djup och äkta kärlek till en man och samtidigt åtrå och kåthet till en annan
  • Oerhörd
    villhatrekant skrev 2020-02-10 17:24:38 följande:

Intressant! Hur kom ni in på öppet förhållande? Var det bådas initiativ? Har det ökat din lust till din man? Jag skulle inte ha något emot att min fru hade en älskare om det väckte hennes sexlust, jag har full förståelse för att den mattas av efter tjugo år tillsammans. Själv är jag lika attraherad av henne som förut men nyfiken på att pröva nya saker som trekant eller öppet förhållande men egentligen mest för hennes skull, är inte så intresserad av att träffa nya kvinnor.

Det var hans initiativ, det tog ett tag innan jag var med på tåget och han peppade mig mycket. Det har ökat min lust totalt sett och eftersom min man är den jag älskar och lever med lever jag ut det allra mesta med honom, det är helt enkelt vad jag helst vill. Men jag vill ha variationen också! För min del tycker jag att det är väldigt hett att mina partner träffar andra. Känner mig snarare omvald än bortvald som många tror att känslan skulle vara, för de väljer ju alltid om mig... väldigt härlig känsla! Bortvald kan jag ju bli alldeles oavsett om de har lov att ligga med andra eller inte. Själv känner mer kärlek till och längtan efter min man när jag träffat någon annan.
  • Anonym (Rädsla)
    Anonym (någon) skrev 2020-02-10 13:37:19 följande:

Jag är gift med en man som jag känner djup, uppriktig och innerlig kärlek för. Vi har ett fantastiskt partnerskap. Men jag känner ingen sexuell åtrå till honom. 

Däremot upplever jag all tänkbar åtrå och kåthet tillsammans med en annan man. Jag får kuk och blir knullad så att det räcker och blir över. Men jag känner ingen samhörighet med honom. Jag skulle aldrig älska honom som jag älskar min man. Han är enbart en tillfredsställande testosteronbomb. Inget annat. 

Min man försöker jag hjälpa sexuellt med hand och mun några gånger i veckan. Ibland även vaginalt. Men det ger mig ingen sexuell tillfredsställelse mer än att jag gläds över att han får utlopp för sin sexualitet. 

Det här fungerar för mig. Min man vet inget om min älskare och jag tänker låta det förbli så. Det fungerar bra för oss. Jag tar hand om honom och vi har ett bra liv tillsammans. 

Och han kommer aldrig komma på er menar du?
  • Tukt

Jag tror att det är extremt vanligt det du beskriver. Och den egentliga anledningen till att folks lust i relationer är så dålig som det ofta verkar.
    Anledningen är att det är en stor skillnad mellan det man tänder på och det man älskar.
    Inte ens om ens parter anstränger sig för att göra "rätt saker", så blir det rätt. Det ligger säkert ofta i själva förhållandet till den, de andra snarare än att ens livspartner är fel.
  • Anonym (Livlie)

Oj, det kunde varit jag som skrivit det där inlägget! Har det exakt så! Ibland blir jag lite frustrerad över att jag inte kan träffa min älskare oftare, men det är som det är. Älskar min man otroligt mycket, men han tilltalar mig inte visuellt, inte så som min älskare gör...

Min mans och mitt sex funkar faktiskt, men periodvis måste jag blunda och låtsas att det är min älskare jag har sex med för att jag ska bli tänd.

Skulle aldrig kunna lämna min man för min älskare....

• Anonym (Hm)
    Oerhörd skrev 2020-02-10 18:57:38 följande:
    Det var hans initiativ, det tog ett tag innan jag var med på tåget och han peppade mig mycket. Det har ökat min lust totalt sett och eftersom min man är den jag älskar och lever med lever jag ut det allra mesta med honom, det är helt enkelt vad jag helst vill. Men jag vill ha variationen också! För min del tycker jag att det är väldigt hett att mina partner träffar andra. Känner mig snarare omvald än bortvald som många tror att känslan skulle vara, för de väljer ju alltid om mig... väldigt härlig känsla! Bortvald kan jag ju bli alldeles oavsett om de har lov att ligga med andra eller inte. Själv känner mer kärlek till och längtan efter min man när jag träffat någon annan.
    Hur var det hans initiativ? Menar du att han ville att du skulle börja ha sex med andra?
    Det låter ju som ni verkligen har ett bra system. Lite avundsjuk...
  • Anonym (Tygel)
    Anonym (Livlie) skrev 2020-02-10 19:17:16 följande:

Oj, det kunde varit jag som skrivit det där inlägget! Har det exakt så! Ibland blir jag lite frustrerad över att jag inte kan träffa min älskare oftare, men det är som det är. Älskar min man otroligt mycket, men han tilltalar mig inte visuellt, inte så som min älskare gör...

Min mans och mitt sex funkar faktiskt, men periodvis måste jag blunda och låtsas att det är min älskare jag har sex med för att jag ska bli tänd.

Skulle aldrig kunna lämna min man för min älskare....

Om du inte tänder på din man visuellt, och du periodvis måste blunda och låtsas att det är din älskare du har sex med. Varför har du då sex med din man? För att vara snäll?

Eller är det som för ts. En sorts glädje att din man får njutning medan du inte blir sexuellt tillfredsställd?
  • Anonym (Tygel)

Din man misstänker ingenting när du inte vill ha sex med honom eller att du inte blir tillfredsställd av honom? 
  • Oerhörd
    Anonym (Hm) skrev 2020-02-10 19:28:42 följande:

Hur var det hans initiativ? Menar du att han ville att du skulle börja ha sex med andra?

Det låter ju som ni verkligen har ett bra system. Lite avundsjuk...

Han ville det så att han själv skulle få samma möjlighet. Jag är nöjd. 20+ år, barn, bostad, umgänge, livsstil och inte minst kärlek och vänskap är lite för värdefullt för att bara kasta bort. Men ett liv utan lust är inte mycket till liv.
  • Anonym (Livlie)
    Anonym (Tygel) skrev 2020-02-10 20:22:37 följande:

Om du inte tänder på din man visuellt, och du periodvis måste blunda och låtsas att det är din älskare du har sex med. Varför har du då sex med din man? För att vara snäll?

Eller är det som för ts. En sorts glädje att din man får njutning medan du inte blir sexuellt tillfredsställd?

Man kan ju tända på fler sätt än visuellt. Åtminstone jag. Jag har ibland sex med min man för att jag vill, ibland, för att han vill och jag vet att jag blir sugen efter lite beröring.
  • Anonym (BBW)
    Oerhörd skrev 2020-02-10 21:24:01 följande:

Han ville det så att han själv skulle få samma möjlighet. Jag är nöjd. 20+ år, barn, bostad, umgänge, livsstil och inte minst kärlek och vänskap är lite för värdefullt för att bara kasta bort. Men ett liv utan lust är inte mycket till liv.

Låter klokt. Har idag en helt öppen relation med min man och trivs väldigt bra med det. Vi var i många år otrogna och hade båda två sex vid sidan om. Känns mycket bättre att kunna göra det öppet och ärligt. Vi har dock en viktigt regel. Aldrig något med någon annan i vårt gemensamma hem. Har aldrig riktigt fattat varför så många tycks ha så förtvivlat svårt att skilja på sex och kärlek.
Svar på tråden Djup och äkta kärlek till en man och samtidigt åtrå och kåthet till en annan