Någon som har erfarenhet av ett ex som liknar mitt?
Hej
Jag och min sambo har separerat på mitt initiativ som jag äntligen haft styrkan till att göra. Jag skulle kunna sitta och skriva hela natten och det skulle förmodligen kunns bli en bok på lätt minst 500 sidor, Om hennes manipulativa, impulsiva och rent utav märkliga beteende. Men jag kommer fokusera på det strax innan och nu efter separationen med ett par saker ändå ifrån i somras.
Kan börja berätta att vi har en 1årig son ihop och hon har en på 4år sen innan utan någon som helst närvarande Pappa. Jag har blivit lite som en Pappa under dem 2åren vi varit ihop.
Har levt i ett förhållande med grov svartsjuka ifrån hennes sida och ett extremt kontrollbehov, Jag har varit isolerad hemma och rätt ut tvingad utan att ha någonting att säga till om att innan vi fick vårat barn vara barnvakt åt hennes son sen innan så att hon kan åka iväg till kompisar och släkt nästan all sin lediga tid. Har följt med henne rätt ofta just för att vill jag inte följa med utan kanske ha en slappdag i soffan då SKA hennes son stanna hemma just för att jag är hemma.
Hennes impulsiva beteende körde våran ekonomi totalt i botten. Kan även nämna att när vi fick våran gemensama son har jag hittils idag 1år senare tagit ut 329 föräldradagar medans hon tagit ut 96 dagar för honom. Vi gjorde en flytt på 60mil ifrån hennes hemort ca 1år sedan. När hon åkt upp dit och hälsat på släkt och vänner vid ungefär 6-7 tillfällen har hon aldrig tagit med sonen, Jag ska ha honom härnere medans hon är däruppe och anledning varför har jag listat ut nu efterhand hon åker ju dit för att festa.
Iallafall hon har under det senaste året lyckats övertala hennes kompis att ta 2 mobiltelefoner med abonnemang åt henne på 700kr styck i månaden. En bil på avbetalning för 38000kr. Ett snabblån på 30000kr med 26% ränta. Och barnens födelsedagspresenter och julklappar är köpt på avbetalning av hennes kompis. Totalsumman på allt är 89000kr, 4700kr i månaden.
Hon åkte till Finland på semester i somras och gick samtidigt över ifrån timanställning till heltid vilket gjorde att hon fick dubbel lön, Jag gick i samma veva över ifrån sjukpenningnivå till lägstanivå på föräldrapenningen och gick ifrån 11500 i månaden till 3700kr. Vad gör hon då under sina 1.5veckor i finland? Hon bränner 29000 av sina 30000 hon fick i dubbellön där. 29000kr på 1.5 vecka!!! Ni kan ju bara gissa hur våran ekonomi såg ut efter det.
På en afterwork med jobbet där hon lovar att komma hem senast 8 då hon ska jobba 7 dagen efter den 20e november snubblar hon in 3 på natten och sjukanmäler sig till jobbet för att hon är så bakfull, Frågar henne hur hade du råd att dricka såhär??? Hon svarar jag fick ju barnbidrag. Hon brände 1200kr av barnbidraget på en krogvända.
Jag satte ner foten nu före jul och sa att vi ska separera detta funkar inte, dels pga det jag skrivit och tusentals av liknande händelser som jag inte kan skriva med då får jag sitta här i 1månad och skriva.
Iallafall jag jobbar dagen efter hon sticker då upp med båda barnen 60mil bort och flyttar in med en ny kille strax innan jul, som jag fått berättat för mig är någon hon träffat på festen nu senast i november.
Jag firar jul ensam men får reda på att nånstans under tiden mellan 17-23 har hon lämnat bort våran 1åring till en person som aldrig varit barnvakt åt honom när han dessutom har 39 i feber och är jättesjuk. Hur fick jag reda på det? Orolig pappa som jag är då jag vet hur hon fungerar loggar in på hennes facebook och ser konversationer som jag printar å sparar.
Åker upp den 26e och hämtar sonen för han ska skolas in på dagis här nere. och det är nu hon verkligen har dragit igång, får brev ifrån försäkringskassan att jag inte får föräldrapenning 23-24 november det har hon tagit ut redan och fått betalt trots att hon varit 60mil bort och festat medans JAG haft sonen. Hon vägrar byta adress vilket gör att jag inte får bostadsbidrag. Hennes kompis med lånen hon tagit åt mitt ex har tröttnat på henne och börjat skicka konversationer dem haft tidigare, dels 20e november innan hon åkte och festade. Där hon skriver att hon tankat bilen och betalat skatten pä bilen för att kunna åka upp och festa men att vi inte har mat till barnen hemma och inga pengar. Hon vill då låna pengar av kompisen som säger att hon inte har, Då skriver mitt ex "men hallå du har väl fått barnbidrag?" Och blir på fullaste allvar arg på sin kompis för att hon inte lånar ut pengar till henne av sitt barnbidrag.
Dethär är bara en liten del av allt som hänt dem senaste 2 veckorna jag har ALLT dokumenterat i printade chattar och inspelade samtal. Hon har även tagit föräldrapenning för en dag då hon jobbat och våran sons farmor varit barnvakt. Vi ska till familjerätten i februari hur ska jag tänka? Jag har redan gjort klart för henne att jag släpper inte iväg sonen upp med henne, hon får träffa honom här jag har starka anledningar med bevis för varför jag väljer att göra så. Är rädd att han far illa av hennes beteenden. Hur hanterar jag en person som henne? Ska jag lägga fram allt jag har hos familjerätten och säga att jag släpper inte iväg honom 60mil bort?
Hon menar att vi ska ha växelvist 60mil går jag inte med på det ska hon stämma till tingsrätten om ensam vårdnad.
Jag vet inte hur jag ska göra, jag måste ju ändå få fram allt detta då vårdnadstvist kan ta lång tid och jag vågar inte släppa iväg sonen med henne alls, hon får mer än gärna umgås här nere där han faktiskt är folkbokförd och går i dagis, inte 60mil bort där hon bokstavligen kastar iväg honom till första bästa för att kunna göra sina egna nöjen. Jag har hur mycket belägg som helst för olika händelser, bland annat inspelade samtal där hon allt ifrån tillrättavisar mig att hennes systerson rökte faktiskt hasch på våran balkong INTE under fläkten i köket som jag påstod när jag hittade haschrester hemma.. Även ett samtal där hon skryter om att hon fick vattenplaning nyss för att hon körde så fort när det spöregnar och alla andra bilar kördecså sakta samtidigtcsom man hör hennes 4åring och 6åriga systerson i baksätet. Och jag frågar henne man anpassar väl farten efter väglag? Hon svarar nej.. Det gör inte jag iallafall jag har så bra däck.
Det är nya tokigheter dagligen, hon svarar inte mig längre när jag skriver för att jag är en psykopat när jag hela tiden tjatar att hon måste folkbokföra sig däruppe för jag får inget bostadsbidrag.
Hennes kompis gjorde även en röstinspelning nyligen när mitt ex åkte hem till henne och frågsde om hon pratar med mig, och att hon ska blockera mig för det är hon är hennes kompis och alla som uppmärksammat hennes beteenden och berättat det för mig är falska och har vänt sig emot henne. Det är ingen som vänder sig emot henne, Dem hör av sig till mig enbart för att det är ett barn inblandat och jag måste veta om jag vågar släppa iväg våran son till henne. Vilket jag absolut inte gör. Nu har jag fått fram en liten del av allt tok iallafall
Hur gör jag?? Jag är helt slut, hon sätter mig i skiten ekonomiskt med bostadsbidrag, föräldrapenning hon tagit ut på dagar jag vårdat barnet och redan fått utbetalt, hon lämnade utan att betala en krona i hyraceller elräkning det fick min lön på 5000 dem ynka dagarna efter 1års föräldraledighet täcka upp... (Hyra och el gick på 10500) Hon har tagit med i princip alla sonens kläder och ALLA nya leksaker. Har fått köpa nya kläder till dagis, ytterkläder har knappt leksaker hemma till honom. Har lagt resten av alla mina pengar på mat, blöjor, gröt välling osv till sonen så jag har knappt mat till mig själv.
Är så fruktansvärt trött psykiskt efter allt detta...