Någon som har erfarenhet av ett ex som liknar mitt?
Har du fått någon samtalskontakt där du kan lasta av allt detta? Sök via VC.
Att få hjälp med procedurer och fokusera på det hela som en form av byråkratiska ärenden är en strategi som män ofta har, men det hjälper dem inte att bli av känslorna.
För det låter som om du helt berättigat mår väldigt väldigt dåligt och kanske behöver hjälp vecka för vecka med att hantera både det som varit fram tills nu och alla konstiga infall och anklagelser som kan komma från henne när det juridiska drar igång på riktigt.
Du behöver nog strategier för att hantera henne utan att spåra ur själv, för vore det jag hade jag nog skaffat mig straffregister på kuppen, så kvinna jag är.
Och sen måste du även förstå dig själv, varför du kunde dras in i detta. Hur ska du undvika fler sådana personer i ditt liv, och hur ska du våga leva vidare utan att bli helt paranoid mot omvärlden?
När redan en pappa har dragit från denna kvinna som en avlöning, tog du någonsin reda på varför? Jag kan lova att jag hade sökt upp exet som lämnat ett litet barn bara för att höra vad det var för människa innan jag hade övervägt en relation med den andra föräldern. Enligt min erfarenhet så är det stora varningsklockor på personer som aktivt snackar skit om ett eller flera ex. Jag hade definitivt även kollat upp en ny partners ekonomi.