Inlägg från: Anonym (oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oj)

Någon som har erfarenhet av ett ex som liknar mitt?

Hej
    Oj det låter jättejobbigt, jag beklagar att du hamnat i en sådan sits. Eftersom du ska till familjerätten så försök bolla med dem om det går? 

Av erfarenhet vet jag att det är jättesvårt att få ensam vårdnad, min vän begärde det efter att hennes man nästan misshandlat henne till döds. Men rätten dömde inte tilll ensam vårdnad. Hennes man fick besöksförbud hos henne och ansågs farlig för henne men inte för barnen. Så att få ensam vårdnad kommer hon inte lyckas med att få även om hon försöker. Så tror jag iallfall. 

Prata med någon som kan sådana här ärenden, kanske någon advokat? Ring någon familjejurist eller liknande som kan ge dig råd och tips. 

Men mitt bästa tips är nog att försöka sluta fred med henne, det låter dock svårt av det jag läser, så verkar hon väldigt omöjlig. Men för att du ska kunna få det bättre med din son framförallt så är det bäst att verkligen försöka prata med henne, få henne att förstå att ni måste bo nära varandra för barnet skull osv. 

Men hon låter ju inte speciellt ansvarstagande och jag hade nog varit lika rädd som du att lämna mitt barn med en sån person. Hon låter väldigt omogen och självisk. Hur gammal är hon egentligen? 

Kan du försöka prata med hennes familj om hennes beteende? Kanske de är på din sida och också är oroliga? Så får ni gemensamt försöka ändra på hur hon beter sig mot dig och barnet? 

Hoppas det löser sig för dig och barnet. Jag har inte så många råd att ge men förstår att det måste vara jättejobbigt :((

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av ett ex som liknar mitt?