• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Anonym (Attans)

Till Abc -

Kolla din mailadress? Mod skickar alltid ett brev där anledning till avstängningen står klart och tydligt. 

• Xenia

Jag kan fortarande inte citera och svara! Frustrerande.

Lika bara att inte läsa här alls när jag inte kan skriva.

• Xenia

Kom på en sak till. Eftersom det inte går att klicka på de tre prickarna kan man inte anmäla något inlägg heller.

• EnAnonumius

Det jag har noterat att det är "periodiskt" med detta att man kan citera och inte citerar inlägg, eller ja "klicka på de tre prickarna".
    så det är ju knappast citering funktionen som blir drabbad. Utan även, som Xenia påtalade, anmälnings funktionen också.

Spamfilter fastnar jag i om det tar 3 minuter eller längre tid att skriva ett inlägg.
    Vilket jag tycker är ett direkt underligt att man fastnar i spamfiltret när man tar lite tid på sig att skriva. Det är ju knappast "att spamma" det handlar om i det läget.

Tycker teknikerna skall se över forumet från a-ö och gå igenom koderna ordentligt. Och även justera det förbannade spamfiltret. 

Det är lättare att få postat inlägg om man skriver en kort mening och flera snabbt på raken, än ett längre inlägg som är genomtänkt och tar lite längre tid (3minuter och längre) att skriva.. Så något vajsing är det med inställningarna av spamfiltret.

P.S

Till er alla forumsvärdar:

Bespara mig era (tröttsamma) förklaringar om vad spamfiltret är till för.
    Bara för att man påtalar missen de gjort med inställningarna av spamfiltret är aldrig samma sak som att man måste okunnig om vad ett spamfilter är till för i praktiken.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (Attans) skrev 2024-07-14 22:51:11 följande:

Till Abc -

Kolla din mailadress? Mod skickar alltid ett brev där anledning till avstängningen står klart och tydligt. 

Jag har inte alltid fått mail de gånger jag har fått inlägg borttagna.
    Inte heller en förklaring i inboxen här. Bara en kod.
    Och då tycker jag att det vore på sin plats att kunna läsa reglerna för forumet så att man vet vad som gäller.
  • Xenia

Och fortfarande kan jag inte citera (el anmäla)! Nu är helgen över, vad gör de ansvariga?

• Anonym (Ew)

För att citera eller anmäla= ladda om sidan 1,2,3 tja x antal ggr tills det funkar. Så smidigt! or nej

• Anonym (65)

Det är väl inte svårare än att tekniskt är FL på sluttampen av sin livslängd och ägarna har inte för avsikt att lägga några stora resurser på att göra om FL med en bättre fungerande kod.

Hur gammal är koden som styr dagens FL? Tio år åtminstone, va?

Ägarna får idag klick som de kan sälja annonser på till en minimal kostnad och sedan kan användare klaga på buggar och trasigt bäst de vill.

Ägarna kör det här så länge de kan, så länge folk fortsätter surfa in här.

• Anonym (Ew)
    Anonym (65) skrev 2024-07-16 15:55:25 följande:

Det är väl inte svårare än att tekniskt är FL på sluttampen av sin livslängd och ägarna har inte för avsikt att lägga några stora resurser på att göra om FL med en bättre fungerande kod.

Hur gammal är koden som styr dagens FL? Tio år åtminstone, va?

Ägarna får idag klick som de kan sälja annonser på till en minimal kostnad och sedan kan användare klaga på buggar och trasigt bäst de vill.

Ägarna kör det här så länge de kan, så länge folk fortsätter surfa in här.

Du har fullständigt rätt. Jag har slutat bry mig om småfelen på samma sätt som andra gör. Tas forumet bort inom något år är det fullt ok för mig. Tydligt hur forumet matar trollen genom att t.om ta bort deras trådar så de kan starta nya likadana hela tidenKyss
  • Blond tjej
    Xenia skrev 2024-07-16 14:56:55 följande:

Och fortfarande kan jag inte citera (el anmäla)! Nu är helgen över, vad gör de ansvariga?

Jag kan anmäla och citera nu 
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?