• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Blond tjej
    Pimpinellan skrev 2024-05-28 20:41:18 följande:
    Tack! Ingen aning hur man laddar ner adblock till dator. Är det verkligen meningen det ska krylla av annonser och flera som lägger sig över texten? Hur tänkte de här?
    Har det på dotterns dator som har Microsoft edge men jag är osäker hur hon gjorde  
  • Anonym (Ew)

Hur i hela fridens namn är det fullt ok att ha runktrådar om att ta på andras underkläder i tvättstugan...

• Anonym (Hejsan)
    Anonym (Ew) skrev 2024-05-31 14:09:21 följande:

Hur i hela fridens namn är det fullt ok att ha runktrådar om att ta på andras underkläder i tvättstugan...

Jag tycker att den tråden är rolig. Kul och provocerande. Glad Bra att den får vara kvar.
  • Anonym (Så ok fuu ut)
    Anonym (Ew) skrev 2024-05-31 14:09:21 följande:

Världen är stor och många olika personligheter så finns många skummisar och det är roligt att deras tankar kommer ut 😆

gulli gull på internet så hade jag tröttnat fort 

Nu till denna sida 🤬 enbart reklam som ploppar upp,
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Stor bokstav)
    Anonym (Hejsan) skrev 2024-05-31 21:39:45 följande:
    Jag tycker att den tråden är rolig. Kul och provocerande.  // Glad Bra att den får vara kvar.
    Jag själv gjorde en tråd om att ha blöja i hemtjänsten som inte alls var menat att vara sexuell på något sätt och ändå blev den borttagen av moderator pga att de tyckte den var sexuell men en tråd som den med underkläder det är ok tycker familjeliv
  • Anonym (Konsulten)
    Blond tjej skrev 2024-05-28 19:55:01 följande:
    Välkommen tillbaka🙂
    Jag blev också irriterad på all  reklam så jag har laddat ner  adblock  så jag slipper reklamen 

Jag har jobbat med denna typ av siter som är gratis. Före sociala medier så var det fler besökare och då behövdes inte lika mycket reklam. Nu behöver dessa siter reklamen för att överleva.

Så Adblock gör att siterna blir sämre eller läggs ned förr eller senare.

En bra tumregel: Behöver man inte betala för att använda siten så behöver man acceptera reklamen om man vill att siten ska överleva. Adblock leder bara till mer reklam eller att siten läggs ned.

De prestandaproblem som TS klagar på kommer mindre sannolikt att åtgärdas om många kör Adblock. Det är annonserna som denna siten och många andra lever på. Så snälla. Sluta använda Adblock på seriösa siter som du vill använda.

• molly50
    Anonym (Konsulten) skrev 2024-06-02 11:08:16 följande:

Jag har jobbat med denna typ av siter som är gratis. Före sociala medier så var det fler besökare och då behövdes inte lika mycket reklam. Nu behöver dessa siter reklamen för att överleva.

En bra tumregel: Behöver man inte betala för att använda siten så behöver man acceptera reklamen om man vill att siten ska överleva. Adblock leder bara till mer reklam eller att siten läggs ned.

De prestandaproblem som TS klagar på kommer mindre sannolikt att åtgärdas om många kör Adblock. Det är annonserna som denna siten och många andra lever på. Så snälla. Sluta använda Adblock på seriösa siter som du vill använda.

Men måste då reklamen läggas rakt över texten så att man kan råka klicka på den av misstag?
    Kan man inte lägga den på sidan av texten t ex?
    Det är fruktansvärt irriterande och kan leda till att folk väljer att lämna sidan av den anledningen.
    Jag använder AdBlock och kommer att fortsätta med det då jag vill slippa den irriterande reklamen som ligger rakt över texten.
    Om sidan läggs ner pga det så får det väl vara så.
  • Blond tjej

Då får dom fixa till sidan så det inte ploppar upp reklam som lägger sig över texten
  • Anonym (Ew)

Ack..
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?