Snurranfian skrev 2020-04-22 08:55:12 följande:
Hej alla! Jag är i vecka 19 nu och hade RUL i måndags. Så härligt att få se lill*n! :)
Jag tycker absolut inte att du ska oroa dig över storleken på magen. Alla är vi olika individer och växer olika fort. I min första graviditet hade jag väldigt liten mage hela graviditeten. Jag tyckte också att det kändes lite jobbigt, men ut kom en helt normalstor pojke. Andra graviditeten var jag större, och även nu i tredje. Magmusklerna är olika vältränade och håller emot olika på personer. En del har bakåtlutad livmoder och andra har lång överkropp och därmed mycket plats för livmodern inne i kroppen. Du känner rörelser och det är ju helt fantastiskt... många gör ju inte det förrän flera veckor senare! Försök njuta! Allt verkar bra!
Vad är det för app du lyssnar med?
Hej, tack!
Nej, är nog inte så orolig egentligen (i såfall hade jag såklart ringt) men lite fundersam blir man ju. Det är nog så att jag har rätt bra magmuskler, har från och till varit flitig på gymmet
Ska bli väldigt spännande att se den lilla figuren i nästa vecka. Längtar! Efter det känns det fritt fram att köpa vagn. Även om jag blir galen på alla val.
Appen heter Shell. Man får trixa lite men både nu på morgonen och i går kväll lyckades vi höra.