Inlägg från: Snurranfian |Visa alla inlägg
  • Snurranfian

Bf juli-Sept 2020 35+

Hej på er!!

Känns jättekänsligt att skriva här! Men idag fick jag mitt första HCG provsvar och ja... hur omöjligt det än är...så verkar jag vara gravid. Troligen i v 4 +5-ish! Jag är helt chockad... är nämligen sen några år på hormonersättning för klimakteriet, gjorde ett äggdonationsförsök som misslyckades i nov... och nu plötsligt gravid på naturlig väg. I 3 år har vi försökt.... med ett AMH på 0.07 när jag va 35. Nu är jag 40.5 år. Jag är skräckslagen och vågar inte tro och hoppas på nåt...eller jo det gör jag ju.. men är van att min kropp sviker. Hur detta ska gå undrar jag. Har VUL bokat om 8 dagar... livrädd att få veta att det är en ofostrig graviditet eller liknande. Ska även kolla HCG igen i början på nästa vecka. Hoppas det gått upp. (Har 2 barn sedan tidigare med en annan pappa).

• Snurranfian
    SoSk82 skrev 2020-01-16 07:40:04 följande:

Åh! Håller tummen för dig/er att allt går bra! :D

Taaack :)
  • Snurranfian
    Mint skrev 2020-04-22 06:32:21 följande:

Jag skriver gärna i den här tråden, vågar inte riktigt vara öppen ens i den slutna Facebookgrupp jag är med i...

Har RUL nästa vecka. Kommer att vara 19+2 då. Har känt den lilla tumla runt i ca 2 veckor nu så hittills känns allt någorlunda ok. Har även hört hjärtslag med appen Shell så jag vet iallafall att den lever.

Mitt ?problem? är att jag inte växt! Visst kan jag ana magen när jag är naken men har än inte behövt andra kläder! Och då är jag snart halvvägs...? I Facebookgruppen tycker jag folk ser höggravida ut redan. Kan ju inte låta bli att känna lite oro trots att jag också läst att det nog kan vara normalt. Men vad har de andra i sina magar som inte jag har...? Växer min lilla som den ska?

Är varken tjock eller smal sedan innan.

Hej alla! Jag är i vecka 19 nu och hade RUL i måndags. Så härligt att få se lill*n! :)

Jag tycker absolut inte att du ska oroa dig över storleken på magen. Alla är vi olika individer och växer olika fort. I min första graviditet hade jag väldigt liten mage hela graviditeten. Jag tyckte också att det kändes lite jobbigt, men ut kom en helt normalstor pojke. Andra graviditeten var jag större, och även nu i tredje. Magmusklerna är olika vältränade och håller emot olika på personer. En del har bakåtlutad livmoder och andra har lång överkropp och därmed mycket plats för livmodern inne i kroppen. Du känner rörelser och det är ju helt fantastiskt... många gör ju inte det förrän flera veckor senare! Försök njuta! Allt verkar bra!

Vad är det för app du lyssnar med?
  • Snurranfian
    Anonym (Lo12) skrev 2020-04-21 19:11:00 följande:

Nä hörrni. Nu är det dags att skaka liv i den här gruppen igen????. Hur går det för alla. Jag kom bort FL lite då tillvaron kraschade fullständigt i slutet av januari. Från lyckligast i världen till jäkligt tung väg att gå. Just nu är status gravid v21 och nyskild( bestänketid pågår). Man tror man känner den man levt ihop med i nästan 10 år men tji fick jag. Efter en enorm förtroendekris ( inte otrohet) så kände jag att jag kunde vara kvar. Känslor borta fullständigt och alldeles för mycket som hänt. Det var även ett läge där jag funderade på om jag verkligen kunde behålla det efterlängtade barnet. Men det gjorde jag ändå efter mycket stöd från min familj. Nu väntar nya utmaningar och små små steg framåt. Hoppas ni alla har det bra och att det går framåt för er. Kram

Låter tufft och jobbigt att gå igenom det mitt i graviditeten! :( Skönt att du har fint stöd från familj! Kram
Svar på tråden Bf juli-Sept 2020 35+