• Anonym (Ts)

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7366942

" Flera terrordåd i USA och Kanada har riktats direkt mot kvinnor, och enligt Säpo finns den så kallade incel-rörelsen också i Sverige.

? Det som är nytt och som vi pratar mer om är den så kallade incel-rörelsen, det handlar om mäns rätt till sex och kvinnans makt att kunna välja, säger Ahn-Za Hagström, senior analytiker på Säpo.

Ahn-Za Hagström talar om våldsbejakande extremism på ett seminarium i Göteborg. Hon pratar om ensamma män som lever i ofrivilligt celibat, och som drivs av hat mot både kvinnor och samhället i stort.

Männen möts i olika forum på nätet och kallar sig själva för incels, involuntary celibacy, ofrivilligt celibat, och är en rörelse som växer enligt säkerhetspolisen.

Det finns ingen som kan säga hur många personer det handlar om men rörelsen har anhängare även i Sverige, konstaterar Säpochefen Klas Friberg.

? Att det finns personer som följer den här rörelsen och delar dess ideologi är solklart, säger Klas Friberg.

Det finns exempel på flera terrordåd i USA och Kanada från de senaste åren, direkt riktade mot kvinnor och där männen haft kopplingar till incel-rörelsen. Det handlar oftast om ensamma gärningsmän och dåd som är svåra att förutse.

Rörelsen kräver ökad uppmärksamhet från Säpo, konstaterar Klas Friberg.

? Vi har sett ett antal tragiska exempel ute i världen där individer utifrån den här rörelsens ideologi har begått grova våldsbrott, och den är sannolikt växande. Därför är den besvärande för oss i Sverige, och i hela västvärlden.

Från scenen förklarar Ahn-Za Hagström hur mäns hat mot kvinnor växer till en frustration mot hela samhället.

? Samhället uppmuntrar till jämställdhet och kvinnans rätt att välja, och därför ska också samhället straffas."

• Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?
  • Anonym (Förebygga genom att skapa hopp)
    Anonym (Huvudet i sanden) skrev 2020-01-05 18:42:37 följande:
    Som man kan man skriva ett trevligt meddelande till enögda, tandlösa, blandmissbrukande, barbamammor med tre dagars skäggstubb och bmi på 43 utan att få svar.
    Nu är jag inte fullt så illa, missbrukar inte och tänderna är i behåll osv. men jag kan erkänna att det är väldigt sällan jag inte får svar när jag skriver till någon snubbe. Nu vill ju givetvis inte alla ha mig, men svar och ett par meddelanden fram och tillbaks får jag nästan alltid. Så det är en skillnad absolut. 
  • Anonym (Huvudet i sanden)
    Anonym (Förebygga genom att skapa hopp) skrev 2020-01-05 18:51:50 följande:
    Nu är jag inte fullt så illa, missbrukar inte och tänderna är i behåll osv. men jag kan erkänna att det är väldigt sällan jag inte får svar när jag skriver till någon snubbe. Nu vill ju givetvis inte alla ha mig, men svar och ett par meddelanden fram och tillbaks får jag nästan alltid. Så det är en skillnad absolut. 
    Är du kvinna?
  • klyban
    pyssel skrev 2020-01-05 18:49:21 följande:
    Jo, det var det, varför frågan var retorisk.

Har ingen som helst betydelse för mina svar, varken på h*n eller dina inlägg.
    Frågan kvarstår oavsett.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • DanneHade
    Anonym (Förebygga genom att skapa hopp) skrev 2020-01-05 18:48:13 följande:
    Jag visste faktiskt att det kallas för hypergami. Det är ganska lätt för oss att lura det "systemet" eller vad man skall kalla det. Alla tjejer går efter de "bästa" killarna. jag skriver bästa inom "" för att de inte är det alltid, bara ser ut att vara det. Om en då bara sänker sina krav litegrann och väljer bort de snubbarna mot de en gillar bäst av de vanliga snubbarna så blir det en del rajtan tajtan med roliga, hyfsat snygga män även för en överviktig kärring som en själv :D haha, nu skriver jag väldigt rått och lite väl ärligt... Ursäkta. 
    Ah försöker hålla skrivandet uppe tills plugget börjar igen, därför jag skriver som någon rynkig samhällsprofessor. I alla fall, va noga med att du håller den taktiken för dig själv. Får andra brudar reda på den är risken att ni råkar starta ett race ner mot botten. Men goda nyheterna är att äre rajtan tajtan du är ute efter så "valde" du helt klart rätt kön, bara att välja och vraka, går nog inte ens hårt åt plånboken, lyx.. Tungan ute
  • Anonym (Anders K)
    klyban skrev 2020-01-05 18:21:34 följande:

Varför svarar du dig själv?
    Är du en som sitter på två stolar för retas, eller vad är detta?

Jag vet inte? Jag kanske är skitsofren?
  • Anonym (Förebygga genom att skapa hopp)
    Anonym (Huvudet i sanden) skrev 2020-01-05 18:53:25 följande:
    Är du kvinna?
    Ja. Eller mer kärring numera.
    Anonym (Förebygga genom att skapa hopp) skrev 2020-01-05 19:10:19 följande:
    Ja. Eller mer kärring numera.
    jaha
  • Tecum
    pyssel skrev 2020-01-05 15:23:31 följande:
    Varför tar du för givet att det är en kvinna? Samma tråd startades samtidigt på ett annat forum av en manlig signatur med samma inställning.
    Hej! Det har ingen betydelse för frågeställningen om det är en kvinna eller man, det har jag inte heller påstått. Orsaken till att jag tolkar TS som en kvinna är dela att kvinnor är i stor majoritet på FL, dels hennes negativa attityd mot incels som skiner igenom i hennes inlägg. TS har inte heller förstått vad incel innebär utan tolkar det som kvinnohatande oskulder som sitter och runkar framför datorn och funderar på våld mot kvinnor. Medan incel i själva verket betyder män som inte har sex men vill.
    Om TS mot förmodan är man har han samma fördomar och det är inget jag försvarar. Och det har som sagt ingen betydelse för frågeställningen.
    Tecum skrev 2020-01-05 19:15:16 följande:
    Hej! Det har ingen betydelse för frågeställningen om det är en kvinna eller man, det har jag inte heller påstått. Orsaken till att jag tolkar TS som en kvinna är dela att kvinnor är i stor majoritet på FL, dels hennes negativa attityd mot incels som skiner igenom i hennes inlägg. TS har inte heller förstått vad incel innebär utan tolkar det som kvinnohatande oskulder som sitter och runkar framför datorn och funderar på våld mot kvinnor. Medan incel i själva verket betyder män som inte har sex men vill.
    Om TS mot förmodan är man har han samma fördomar och det är inget jag försvarar. Och det har som sagt ingen betydelse för frågeställningen.
    Som kvinna har hon nog svårt att förstå hur mycket män det är som sitter ensamma.
  • Anonym (Anonym)
    Tecum skrev 2020-01-05 19:15:16 följande:

Du verkar fortfarande inte ha läst trådstarten, det är INTE fördomar utan något som SÄPO varnar för.

Det som diskuteras i tråden är fortfarande inte din egna föreställning om snälla oskyldiga män som inte får sex utan den gruppen incels som är ett stort och växande hot mot kvinnor och som redan begått flera terrorattentat mot kvinnor i USA.
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?