Anonym (Nej) skrev 2020-06-13 12:22:32 följande:
Hade han haft genuin ångest över att ljuga och vara otrogen hade han stoppat efter första kyssen. Nu hade han sex flera gånger vilket visar att hans njutning var större än hans ångest över att ljuga och skada dig. Hans ångest kom först när han blev påkommen vilket är ett klart bevis på att han ångest beror på att han blev påkommen.
En man som älskar sin fru kan göra ett misstag en gång. Sedan får han ångest och klara inte av att ljuga för den han älskar. Då händer det inte att det bli ett andra hemligt sms eller en andra hemlig kyss. Då stoppat ångesten honom från att göra om det och kärleken gör det omöjligt för honom att ljuga för sin fru dag in och dag ut.
Din man ljög för dig varje dag i månader. Han kunde skicka hemliga sms, kyssa och ha sex med älskarinnan massor med gånger utan att hindras av ångest . Han hade inte ångest över att skada dig.
Stör det dig inte att älskarinnan har chans att gå vidare och hitta en trogen och kärleksfull man samtidigt som du sitter med en man som gör sånt här?
Vi tar det igen. Jag har sett delar av deras konversation - han skriver flera gånger om sin ångest. Det var inget som kom när han blev påkommen. Deras reella otrohet var två veckor. De hade sex vid två olika tillfällen alltså inte massor gånger. 90% av deras relation var vänskaplig (på ytan då, men de hade ju inte erkänt något för varandra och hade kontakt som vänner). Han avbröt det också för att hans ångest över att skada mig åt upp honom, det finns nedskrivet till henne. Jag tycker diskussionen om otrohet generellt är väldigt intressant men när vi diskuterar min man och vårt förhållande vill jag att vi ska diskutera det som faktiskt var och inte förvränga eller överdriva. Det var nog det som faktiskt var.
Det stör mig att hon inte lider men också tacksamt att hon inte är med min man. Resten skiter jag i. Jag sitter med en man som älskar mig och som jag har barn med. Och hur vet du att hon inte sårat någon? Huruvida hon var i förhållande eller inte när hon blev gravid med min man har aldrig varit på tal här.
Men återigen, är det otänkbart att han ångrar sig och inte kommer göra det igen?