Nygift och otrogen
Så han visste inte att du skulle bli förkrossad om han var otrogen? Han visste inte att ert äktenskap äventyrades om han var otrogen?
Självklart visste han det! Därför gjorde han ett val varje gång! Varje gång han ringde och sa fina saker och smsade snusk var också ett val. Det var massor med gånger om du anser kyssar, smekningar, kärleksord mm vara otrohet.
Skillnaderna mellan våra äktenskap är enorma, Min make har aldrig gjort något som visat att han är opålitlig. Han har alltid varit ärlig och trogen. Han har aldrig ens haft tillfälle eller motiv. Han har aldrig sårat mig. Problemet är att du aldrig mer kan säga så om din man. Han har bevisat vad han går för. Din make har orsakat en av de största kriserna i ditt liv och gett dig valet: missa din dotters halva uppväxt eller lev med en man som kan skada dig så här.
Du förminskar han handlingar. Hans handlingar är så iskalla att det är tydligt att det hänt förr men du blundar. Bara ursäkter. Du är hjärntvättad av den som valt att skada dig.
Men någonstans så fattar du nog känslomässigt. Om du verkligen litar 100% på honom, tror att du är den enda kärleken för honom och anser att otroheten var litet misstag Så hade du inte mått såhär senaste året. Då hade du varit lycklig. Du hade inte velat dö, blivit besatt av älskarinnan mm.
Fråga dig själv om du överlever nästa gång detta händer?
Min man hade heller aldrig någonsin sårat mig innan och jag skulle aldrig tidigare sagt att han var opålitlig. Förstår du inte att jag såg på min man som du ser på din? Att hans otrohet var lika otänkbar för mig som om din vore det mot fig?
Så klart allt handlar om ett sammanhang. Hade jag bara sett ett sms hade jag blivit arg men allt tillsammans har ju blivit ett enormt svek. Men återigen - en månad kontra 10 år. I 10 år car han ?perfekt? och aldrig tidigare sårat mig och jag vet att han inte gör det ingen. Jag pratade med min mans bästa vän dom är den enda min man berättat för och han kunde heller inte förstå - han vet hur mycket min man älskar mig och håller med om att han måste hamnat i nån form av kris.
Nej det har inte hänt förr. Aldrig. Och kommer inte hända igen. Och rent krasst är ju Mollys berättelse här över råare. Han hade ett förhållande ett halvår medan min man hade sex vid två olika tillfällen. Att bli ?besatt? av den andra kvinnan är väl dock inte så konstigt?
En fråga bara, vad tycker du att jag ska göra? Vad är ?rätt? enligt dig?