Anonym (Nej) skrev 2020-06-07 20:16:07 följande:
Men din makes otrohet är 100 gånger värre. Vanligaste otroheten är en kyss, sedan dålig samvete, komma på att man älskar sin fru och berätta allt.
Din make var förälskad i henne när han gifte sig med dig. Han kysste henne gillade det, knullade, knullade igen, fick inget dåligt samvete, ljög för dig, bokade rum knullade igen. Berättade dina privata saker, blev förälskad i henne, umgicks med henne och ljög för dig varje dag.
Det är ljusår från den ?vanliga? otroheten som kvinnor ibland kan förlåta.
Inte en endaste gång var det så jobbigt att ljuga för dig att det var värt att sluta med sin älskarinna. Hade hon inte blivit gravid så hade dom fortfarande träffats.
Enligt dig ja. & jag vet flera som inte ens klassar en kyss som otrohet utan att för flera i ett långvarigt förhållande är det sex som klassas som otrohet. Hade min man bara kysst någon hade jag så klart blivit ledsen men inte ens övervägt att lämna. I de allra flesta otrohetstrådar här på FL verkar sex vara återkommande och flera av trådstartarna väljer också till syvene och sist att förlåta. Det är inte så enkelt att bryta upp ett helt liv med småbarn osv som flera här gör sken av.
Ja han var förälskad, men han älskade och älskar mig. Det är till mig kärleken finns. Och lite ändringar i det du påstår - de hade sex vid två olika tillfällen inte mer. Han pratade med henne som vän inte för att trashtalka mig. Och jag har sett delar av deras konversation, att påstå att han inte hade dåligt samvete stämmer inte. Hans dåliga samvete äter upp honom även i tidiga diskussioner med henne. Han har gjort så brutalt fel men det behöver heller inte överdrivas. Sanningen är svår nog den.
Nej han slutade träffa henne redan innan han fick reda på att hon var gravid. HAN avbröt det.
& återigen - läs tråden "Är MIN man otrogen?" för att förstå att det min man gjorde är inte döden. Kan hon förlåta en otrohet som pågått i 3 år tror jag att jag kan förlåta en 2 veckors romans.