Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-10 22:38:27 följande:
Som tidigare stått i tråden betyder ju inte skilda föräldrar per automatik dålig uppväxt. Så klart hans agerande fått förödande konsekvenser och vår dotter känt av allt men jag skulle aldrig se honom som en dålig pappa. En dålig pappa är en man som jag inte anser ska ha rätt till sitt barn. Min man dyrkar din dotter. Han sätter henne framför allt, det var hon som fick honom att sluta. Det var mig han prioriterade bort inte henne...
Nu blandar du ihop saker, att vara en dålig förälder behöver inte betyda att man inte ska ha rätt till sina barn, för att det ska ske måste man så extremt dålig att soc kommer in i bilden. Men man kan absolut vara både bra och dålig förälder. Din man är säkert jättesnäll mot barnen annars, men just vad gäller så satte han medvetet era barns trygghet på spel och riskerade att få ett infekterat förhållande mellan er som skilda vilket inte heller är bra för barnen, och allt för några knull. Är det bra föräldraskap?
Vadå bara dig han prioriterade bort?
Är inte er dotter en del av ert förhållande?
Vem av er drabbas hårdast av en skilsmässa du eller er dotter?
Vem kommer få pendla mellan två hushåll?
Allt detta visste han när han gjorde sitt val och ändå menar du att han inte "prioriterade" bort henne? Man kan vrida och vända på ord för att få dem att låta bättre eller sämre och möjligen prioriterade han inte bort er dotter, men han prioriterade garanterat bort hennes trygghet, för den satte han medvetet på spel, det kommer du inte ifrån hur du än vrider och vänder på det.