Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Nygift och otrogen

Anonym (Ok..) skrev 2020-02-04 12:41:23 följande:
    Det handlar inte om att det är synd om den andra kvinna för att hon just är en kvinna, utan för att hon fick genomgå en ABORT! Och nej det är inte alls den andra kvinnan som kommer lindrig undan utan det är männen. I det långa loppet är det så av erfarenhet. Jag visst de blir kallade för svin men den andra kvinnan ät den som blir sedd som den som "förstört allt" och snott en gift man. Kanske inte alltid, men de flesta av gångerna jag har sett detta scenario så har det varit så. Detta betyder inte att det är en sanning för just alla otrohetsaffärer. Take it Easy..
    Eller hur.... hade det varit en man som fått besöka sjukvård efter att ha deltagit i en otrohet hade det bara varit rätt åt honom.... men nu är det en kvinna och då ska man känna medkänsla för henne och ändå menar du på att det alltid är män som har det lättast...
  • Anonym (jaha)
    Bjoer skrev 2020-02-04 13:10:51 följande:
    Isf. får de komma överens om det i förväg. Typ: "Vill du att jag meddelar varje gång jag har kontakt med henne?"
    Vilket i sig är totalt värdelöst eftersom det bygger på att han håller sitt ord om att han ska meddela som han givetvis kan skita i att göra precis som han sket i allt annat han lovat TS.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-02-08 11:55:24 följande:
    Varför skulle det vara förnedrande för dig? Den enda som ska skämmas är ha. Det är han som har gjort fel. Inte du.
    Om du väljer att stanna och förlåta så är du stark. Inte pinsam. Tänk så.
    Nja, jag vetefan om man alltid är stark för att man stannar, det beror få av vilken anledning man stannar. Om man stannar för att man inte klarar av att göra något annat, om man är panikslagen för att vara själv, om man hellre tar skit än blir ensam så kan man nog inte påstå att personen är stark.

TS slår mig inte direkt någon stark person utan snarare någon som inte klarar av att hantera situationen och stoppar huvudet i sanden för verkligheten är för jobbig att hantera.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-09 14:48:18 följande:

Jag tycker folk i den här tråden överdriver.

Man är inte nödvändigtvis en dålig Pappa för att man blir kär i en annan kvinna. Många här får det att låta som om det handlar om en fuckboy som går från kvinna till kvinna. Jag är rätt säker på attt han var förälskad i den andra. Att bröllopet redan var under planering och att han inte kunde dra sig ur allt.

Man är inte nödvändigtvis en dålig pappa för att man blir kär, det beror på vad man väljer att göra av sina känslor. Om man väljer att skita i att agera på dem för att man inte vill riskera sina barns trygghet så är man en bra pappa, om man sim TS man väljer att totalt skita i sina barns trygghet och sätta den på spela för att tillfredsställa sina egna behov så ÄR man en helt jävla värdelös pappa.

Det låter på dig som att du tycker att vara otrogen utan kärlek är fel, men bara man är kär så blir det rätt. Ungefär som att det skulle vara någon slags förmildrande omständighet. Varför då undrar jag? Blir sveket mot TS mindre för att han var kär? Blir sveket mot deras barn mindre för att han var kär? Om TS hade valt att lämna honom, tror du deras barn hade brytt sig ett skit om han var kär eller inte?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-09 22:41:06 följande:
    Jag kommer inte hålla med dig om hans roll som pappa. Som äkta man sög han ju uppenbarligen men jag kommer aldrig kritisera honom som papp. Det var mig han svek inte vår dotter. Hon kommer heller aldrig få reda på aborten och i syvende och sist är en abort kvinnans val...
    Hur kan du påstå att han inte svek eran dotter? 

Satte han inte hennes trygghet på spel för egen njutning menar du?

Tror du inte han fattade att hans äventyr kunde resultera i en skilsmässa med allt det innebär för ett barn?

Om han fattade det, hur kommer det sig att han valde det ändå om han är en sån underbar pappa som du säger?

Att vara en bra förälder innebär mycket mer än bara gulla med barnen, det innebär oxå att sätta dem före allt annat, och det gjorde INTE han. Han satte sig själv före dig OCH er dotter. SÅ nej, han är inte en bra pappa.
  • Anonym (jaha)
    Bjoer skrev 2020-02-10 09:44:57 följande:
    Tänk om världen hade varit så svart-vit som du vill få den att verka. Vad lätt allt hade varit då!
    Svek är svart-vitt, antingen så gör man det eller så gör man det inte. Däremot är folks bortförklaringar betydligt mer nyanserade och fantasifulla.

Förklara gärna hur du menar att sätta sina ungars trygghet på spel för att få knulla är detsamma som bra föräldraskap?
  • Anonym (jaha)
    Bjoer skrev 2020-02-10 12:30:05 följande:
    Nej, svek är inte svart-vitt och den aspekten avgör inte ensamt hur någon är som förälder.
    Jasså, förklara gärna hur ett svek inte är svart-vitt?

Möjligen avgör inte en aspekt hur man är som förälder som helhet, dock kan en aspekt räcka gott och väl för att avgöra om man är en bra eller dålig förälder.

Tycker du själv att sätta sina barns trygghet på spel för sin egen nöjes skull är bra föräldraskap?

Tror du deras barn kommer uppskatta att få pendla mellan två hem för att pappa vart kär/kåt? Eller kommer de tycka det var jävligt oansvarigt?
  • Anonym (jaha)
    Bjoer skrev 2020-02-10 13:05:36 följande:
    Att ett barn tycker det är svart-vitt betyder inte att det är det, bara att barnet inte förstår livets komplexitet.

Jag tror inte vi kommer någon vart i just det här, ärligt talat. För att inte kapa TS tråd så kommer jag inte svara mer.
    Nu blandar du ihop handlingar med förklaringar till handlingar.

Att livet är komplext är ingen som helst ursäkt. Livet är komplext för alla, men alla beter sig inte som TS man gjort och då kan man ju inte påstå att det är livets komplexitet som avgör hur man agerar för då skulle alla agera likadant. TS man var otrogen för att han ville det, inte för att livet är komplext.
  • Anonym (jaha)
    Bjoer skrev 2020-02-10 12:30:05 följande:
    Nej, svek är inte svart-vitt och den aspekten avgör inte ensamt hur någon är som förälder.
    Ja du har repeterat det några ggr nu, men du har hittills inte lyckats förklara VARFÖR. Så återigen, förklara gärna HUR ett svek inte är svartvitt enligt dig?

Japp, precis som jag skrev så finns det många aspekter till föräldraskap, men det kan räcka med att man misslyckas med en av dem för att avgöra om man är en dålig förälder. En förälder som tar risker med sina barns välmående för sitt eget nöjes skull är absolut inte en bra förälder. En förälder som sätter sina egna behov före sina barns behov behov är kan inte kallas för en bra förälder.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-10 22:38:27 följande:
    Som tidigare stått i tråden betyder ju inte skilda föräldrar per automatik dålig uppväxt. Så klart hans agerande fått förödande konsekvenser och vår dotter känt av allt men jag skulle aldrig se honom som en dålig pappa. En dålig pappa är en man som jag inte anser ska ha rätt till sitt barn. Min man dyrkar din dotter. Han sätter henne framför allt, det var hon som fick honom att sluta. Det var mig han prioriterade bort inte henne...
    Nu blandar du ihop saker, att vara en dålig förälder behöver inte betyda att man inte ska ha rätt till sina barn, för att det ska ske måste man så extremt dålig att soc kommer in i bilden. Men man kan absolut vara både bra och dålig förälder. Din man är säkert jättesnäll mot barnen annars, men just vad gäller så satte han medvetet era barns trygghet på spel och riskerade att få ett infekterat förhållande mellan er som skilda vilket inte heller är bra för barnen, och allt för några knull. Är det bra föräldraskap?

Vadå bara dig han prioriterade bort?
    Är inte er dotter en del av ert förhållande?
    Vem av er drabbas hårdast av en skilsmässa du eller er dotter?
    Vem kommer få pendla mellan två hushåll?

Allt detta visste han när han gjorde sitt val och ändå menar du att han inte "prioriterade" bort henne? Man kan vrida och vända på ord för att få dem att låta bättre eller sämre och möjligen prioriterade han inte bort er dotter, men han prioriterade garanterat bort hennes trygghet, för den satte han medvetet på spel, det kommer du inte ifrån hur du än vrider och vänder på det.
Svar på tråden Nygift och otrogen