Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Nygift och otrogen

Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-01 14:11:51 följande:
    Ta det iallafall lugnt så det inte blir fler skilsmässobarn än ett ifall det brakar. Bo kvar i lägenheten, eller byt till en annan. Köp ingenting när läget är som nu.

Som jag brukar säga, "en gång är ingen gång, två gånger blir lätt en vana".

Säger personen som gladeligen deltar i att se till så det blir fler skilsmässobarn Drömmer

Kom igen nu, du kan väl ligga med upptagna män om det är det du vill, men att sitta här och låtsas som att du bryr dig ett skit om bedragna kvinnor och deras barn är ju bara smaklöst.

Vadå en gång ingen gång? TS sk "man" knullade den andra kvinnan i minst ett halvår. En vana blev det för länge sen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-01 14:59:37 följande:
    Jag är inte helt hjärtlös trots allt verkar det som.

Jag engagerar mig inte i mina älskares familjer, men detta är ett forum och även jag har rätt att uttrycka mina åsikter. Det är inte mig ts man haft ett förhållande med heller.
    Dina handlingar säger något annat. Att säga att man bryr sig men ändå välja att GÖRA saker som bidrar till just det man påstår sig bry sig om är väldigt falskt.

Självklart har du rätt att uttrycka dig på ett öppet forum, men andra har ju även rätt att uttrycka vad de tycker om dina påståenden.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-01 13:07:39 följande:
    I allt du skriver läser jag att du ljuger för dig själv och aktivt övertygar dig själv att lögnen är sann.

Jag hoppas för din skull att jag har fel.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-01 13:31:16 följande:
    Jag förstår att det verkar så... men samtidigt känns det fel att tro att ingen som varit otrogen faktiskt kan ångra sig och vill ställa allt till rätta. Han är ju ingen ond människa bara för han betett sig som ett svin
    Men snälla TS, Om ALLA utom du ser en sak och du ser en helt annan sak, vad tror du ligger närmast sanningen?

Du verkar blanda ihop saker, självklart finns det de som är otrogna och faktiskt kan ångra sig, det finns många människor på denna planet så någon lär ju finnas, MEN just din man är nog inte en av dem.

Ditt påstående om att vara "ond" är även den märklig. Vad är en ond person?
    Hur definierar man en ond person?  Normalt utgår man väl ifrån vad en person GÖR? För om det inte spelar någon roll vad man gjort så existerar ju inga onda personer. Då kan man ju mörda och våldta, men bara man pantar, hjälper gamla damer över gatan och plockar upp hemlösa katter så är man ju fortfarande snäll.

Så att snacka om ond/eller god är ju ganska irrelevant, en person kan göra bra OCH dåliga saker. Det som är relevant är hur det personen gör påverkar mig och om det är en person jag kan lita på eller om det är en person man mår bäst utan.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-01 15:44:17 följande:
    Absolut får du tycka vad du vill om det jag skriver. Har inte påstått något annat.

Och sen så bryr jag mig väl egentligen inte i det här fallet heller men jag kan ändå ge ts ett eller ett par goda råd så hon slipper sätta sig själv i en ännu värre situation.
    Absolut, all info som kan hjälpa TS är bra, och jag tror absolut det är nyttig för henne att förstå hur den andra kvinnnan tänker.

Dock tror jag att inte att något som sägs här kommer hjälpa så länge TS lever i förnekelse och stoppar huvudet i sanden.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-03 12:23:14 följande:
    Men alltså även om det här är skrivet för att provocera så stämmer det ju! Hon måste ju varit bra eftersom han gjorde det igen och få brister ju jag. Såklart jag inte vill vara sämre än henne eller att han ska tänka på henne när han har sex med mig. Det blir ju som en ohälsosam tävling!
    Ehm....den andra kvinnan hade något som varken du eller någon partner någonsin kommer kunna ha... hon var inte du....tjusningen ligger i spänningen att ha sex med någon annan än sin partner. Ombyte helt enkelt... och det förstår du väl själv aldrig går att "tävla med"?

Hur står det till med självkänslan TS? Jag kan förstå att den är låg nu efter hans otrohet. Men har den varit låg innan dess? Du resonerar som någon som anser sig helt sakna eget värde, utan stolthet.

Jag instämmer i vad andra skrivit, du borde prata med någon professionell.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-03 16:36:38 följande:
    Jag har bokat tid för terapi idag, har typ om 1,5 veckor.

Nej det går inte att lita på honom. Mannen jag litar mest på i hela mitt liv, det tryggaste jag vet, går inte att lita på... så jävla sorgligt.
    Och då borde du väl kanske förstå att det inte går att ha ett förhållande med någon du inte litar på?.... hade du valt att bli vän med någon du inte kunde lita på? Om inte... varför tror du att du kan ha en partner du inte kan lita på?

Att man kan lita på personen är ju grundläggande för alla slags relationer, både vänner och partner.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-03 17:10:42 följande:
    Ja, det förstår jag. Men tillit går ju också att jobba upp och nånstans vill jag veta att jag försökte allt jag kunde, att jag inte gav upp för lätt.

Är nästan så att jag vill bli vän med henne, hon fascinerar mig på nåt konstigt sett..

Ja det har du rätt i. Men eftersom han också är pappan till mitt barn måste jag ju alltid ha en relation med honom och nånstans måste jag ju börja lita på honom igen..
    En relation till honom som skilda föräldrar är inte samma sak som att ha en relation till honom som förälder OCH partner. Som skilda behöver du enbart lita på honom vad gäller barnen och inget mer. Så nej du behöver inte alls börja lita på honom vad gäller dig.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-03 23:46:54 följande:
    Men det känns som ett sånt misslyckande att ge upp och det är så svårt att lämna någon jag älskar villkorslöst och gett mitt liv till. Det gör så jävla Jävla ont!! Hur kunde han göra såhär och utsätta mig för det här?? Jag vill ha statistik på hur många som överlever otrohet men hittar ingen. Och av alla han kunde välja valde han en psykopat som blev besatt av honom??

Jag hatar det här så himla mycket!!
    Du har svårt att hitta det för det är att "överleva" är jävligt luddigt och subjektivt.
    Väldigt många, (tror tom det är en majoritet) ger sin partner en andra chans efter en otrohet, men sen har vi ju det där med hur många som ff är ihop efter några år och det är få. Så det verkar som att folk behöver lite tid på sig för att landa och klamrar sig fast vid det kända under tiden.

Och av de få som ändå höll ihop, hur många är lyckliga och hur många är kvar enbart för barnen? Av det jag läst i otrohetstrådar här verkar ganska många av dem inte vara speciellt lyckliga, många verkar ångra att de inte drog redan från början.

Så jag tycker du ställer dig fel fråga, överleva kan vilket förhållande som helst göra om man är beredd att offra allt för det, det finns gott om störda och egentligen stendöda förhållanden. Frågorna du borde ställa dig är, är det värt det?kommer jag bli lycklig i mitt förhållande? Kommer jag någonsin känna mig trygg med min partner, kommer jag någonsin lita på mon partner? Kommer jag kunna slappna av?

Att bara överleva är säger ju ingenting egentligen... visst ni kanske bor kvar i samma hus och är ett par, men sen då?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ok..) skrev 2020-02-04 10:41:50 följande:

Alltså inte för att vara "den där" men även om jag tycker synd om dig TS, så tycker jag även synd om denna kvinna. Ja, det hon och din man gjorde var fel, fucked up! Men att hon tvingas göra en abort (vet inte varför hon gjorde abort och vad som ledde fram till det beslutet, då jag inte läst alla trådar bakåt). Trots det så gjorde hon antagligen aborten pga av att:

A) Din man pressade henne till det?

B) Hon själv vill inte ha barn med en gift man? (ja båda borde ha tänkt på det innan de låg oskyddat.. lätt att vara efterklok.. Any way)

C) Hon vill inte ha barn alls.

Tippar mer på A eller B. Oavsett så är det en horribel sak att behöva göra. Och varför ska alltid kvinnan som männen har en affär med alltid "bitch-förklaras"?? Du/ni här vet inte hur hela denna affär startade! Ni/TS vet bara det hennes man berättat. Kanske tog TS man av sig ringen på gymmet. Är många som gör. Kanske ljög TS man och sa att han var singel/uppe i en separation, eller gift men vill lämna TS.. bla bla bla..

Oavsett så är det troligtvis så att TS man och denna kvinna haft mer än bara sex. Ingen vet vad de gjorde exakt då de sågs dessa gånger. De kanske myste, såg på film, pratade om framtiden, skrattade och pussades tsm, hade ett stort intellektuellt utbyte, laga mat ihop, tog promenader etc.. Ingen vet vad för lögner han matade denna "andra" kvinna med.

Männen som har en affär kommer nästan alltid lindrigt undan. Medan kvinnan som de här affären med blir ett "psyko" en "bitch" som förstört ett helt äktenskap och familj.. knappast så att TS man bara ramlade med byxorna nere och gled in i denna kvinna av misstag. Detta är planerat av TS man i noga detalj. Han kommer inte att sluta. Känner till fler män som varit och är otrogna. Du TS är i allafall medveten om det och sopar inte allt detta under mattan som många andra kvinnor gör. Allt för att inte förstöra den vackra fasad utåt. Stå på dig och acceptera inte denna skit. Det din man gjort är ett misslyckande och det är HANS misslyckande och inte ditt.

Lycka till & ursäkta för novellen:D

BS, det är snarare nästan alltid kvinnor som kommer lindrigare undan, Det är bara o titta på vilka svar en kvinna som varit otrogen får jämför med en man här på FL.

Dessutom faller din "det är alltid synd om kvinnor" teori ganska platt när du samtidigt tycker så himla synd om den andra kvinnan enbart för att hon är en kvinna. Jag menar, hur solidarisk var hon mot TS? Tänkte hon på hur synd det var om en medsyster när hon knullade hennes man? Men jag förmodar att även det är männens fel?

Så jäkla löjligt att göra otrohet till en könsfråga
Svar på tråden Nygift och otrogen