Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Q) skrev 2020-03-28 23:05:59 följande:

Jag kan inte ens tänka mig hur det måste kännas för dig... Men det låter väl bra att inte hasta fram något utan att vänta och se hur det känns. Hoppas verkligen att du kommer ur det här starkare oavsett vad du bestämmer dig för att göra.

Vi träffades på vår bröllopsdag, det gjorde så ont och jag var otröstlig. Saknaden efter honom som min äter upp mig, det är inte värt det. Jag vill ju vara vara med honom... jag är inte arg på honom, bara ledsen... tack snälla!
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-03-29 13:19:43 följande:

Jag tror det är bra om ni bor på skilda håll ett tag och att du inte behöver fatta ett beslut nu.

Men jag måste säga att jag tycker du är stark som överhuvudtaget klarar av att träffa honom nu efter allt han har gjort.

Jag vet inte om jag hade klarat det.

Tack!

Jag vill ju träffa honom, vara med honom. Jag känner inte så mycket agg och ilska utan bara sorg. Jag saknar det som var vi...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-03-29 13:19:43 följande:

Jag tror det är bra om ni bor på skilda håll ett tag och att du inte behöver fatta ett beslut nu.

Men jag måste säga att jag tycker du är stark som överhuvudtaget klarar av att träffa honom nu efter allt han har gjort.

Jag vet inte om jag hade klarat det.

Tack!

Jag vill ju träffa honom, vara med honom. Jag känner inte så mycket agg och ilska utan bara sorg. Jag saknar det som var vi...
  • Anonym (Kvinna86)
    MajLin skrev 2020-04-01 14:58:03 följande:

Min systers sambo var otrogen (ett fylleknull) när de kämpade för att få barn och hade gjort under lång tid. Hon berättade inget förrän två år senare när dom till slut gick isär. Hon påpekade också att otrohet faktiskt kan föra förhållandet framåt - att man helt plötsligt förstod att ett förhållande någonsin är självklart utan behöver vårdas. När det börjar bli slentrian så tar man varandra för givna utan att riktigt förstår det och otrohet blir som en ögonöppnare. Men trots hennes resonemang höll hon på att gå under av tanken på honom med en annan. Då var det bara en natt utan känslor. oavsett om han ångrar sig, avskyr henne etc så har det ju fortfarande hänt. Han hade känslor för henne och svek dig. Kan du verkligen leva med det? för 99% skulle nog inte kunna det. 

Ja det har hänt, jag vet. Jag vill så gärna kunna leva med det, för min egen skul, men vet inte om jag kan. Lider med din syster. Just känslan av att successivt gå sönder är så påtaglig. Folk skriver här att det gått ett år och jag fortfarande mår dåligt. Borde inte alla fortfarande må dåligt? Finns det dem som accepterat och gått vidare tillsammans med din partner efter ett år?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Fyfan) skrev 2020-03-29 20:48:23 följande:

Han verkade ju inte direkt längta efter ett till barn när det fanns ett barn att ta hänsyn till.. det barnet spottade han på. Hade han velat ha ett barn till med dig hade han bara legat med dig, Du måste ju förstå hur sinnesrubbat hans agerande är? Han gjorde sin älskarinna, som han hade kontakt med på ert bröllop, gravid och sa att han skulle lämna dig och nu är han ledsen och tycker det är jobbigt? Stackarn. Oavsett om han svar seriös eller inte så har han sagt till sin älskarinna att han skulle välja henne före dig.. sin ä l s k a r i n n a. Han kanske bekräftade henne? Du kommer alltså fortsätta med en man som gjort dom här sakerna för att han ångrar sig (är säkert genuin ånger men vad fan spelar det för roll)? Tur för älskarinnan att hon han undan..

Du kan inte jämföra ett barn med mig och ett oplanerat foster med en flört? Han ville inte ha barn med henne han ville ha sex!! Det är jag och vår dotter som var hans familj, inte hon. Alla gör fel ibland!! Han har inte direkt mördat någon eller ens begått ett brott.. han var otrogen. Det är över 50% av befolkningen...
  • Anonym (Kvinna86)
    Sandrasöt88 skrev 2020-04-04 12:37:04 följande:

Ledordet är just "var", dåtid. Det kommer aldrig att "bli" så igen.

Det kan inte bli som det var men det kan bli annorlunda men lika bra..
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-04-04 12:20:48 följande:

Men tror du att det kan bli som ni hade det innan otroheten igen då?

Eller kommer du alltid att ha otroheten i tankarna när du tittar på honom?

Det är kanske saker du behöver fundera på innan du fattar ett beslut.

Just nu känns det som om jag är villig att ge det ett försök. Jag antar jag är nere i nån svacka men jag har börjat bagetalisera det har gjort, eller kanske börjat acceptera. Just nu vill jag bara förlåta och gå vidare med honom. Det har skett och det var så jävla vidrigt men nu vill jag ge honom en andra chans för att ärligt se om vi kan läka... men jag vet inte.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-04-04 15:36:45 följande:

Men herrejösses,

Ge honom en chans till då...Det är ju det du vill.

Om du klarar det får tiden utvisa.

Ja det är vad jag vill - på ett sätt. Men samtidigt inte.. jag ber om ursäkt om du tycker jag är naiv, ältar, stoppar huvudet i sanden etc men det här är mitt enda forum att ventilera. I verkliga livet ska allt vara tipptopp och ingen förutom min bästa vän vet något.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-04-04 15:58:01 följande:

Ge honom en chans men gör det med öppna ögon. Om du går in i detta med vetskapen om att du älskar honom mer än han älskar dig och kan acceptera att han förälskar sig i andra kvinnor då och då så kan du nog bli rätt så lycklig. Om du däremot tror att han kommer älska dig och värdera dig högt och aldrig mer vara otrogen så blir du nog bara besviken. Vill du leva med honom så får du acceptera den man han visat sig vara, inte den du önskar att han är.

Jag älskar inte honom mer än han älskar mig. Hur många gånger måste jag skriva det? Det var en kvinna en gång! Jag vet att han inte kommer göra det igen, mitt problem är att komma över just henne. Jag vet vem han är men jag vet också att människor kan göra fel och att det bör få konsekvenser.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Adam) skrev 2020-04-05 09:43:55 följande:

Otrohet e bra för förhållande ibland . Kan få igång den om den har stelnat .

Tack?
Svar på tråden Nygift och otrogen