Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Lollo) skrev 2020-03-14 12:27:02 följande:
    Han låter som en riktig jävla douchebag faktiskt. Fult att anklaga henne för hans eget misstag. Hon får ju vara som hon är. Han däremot måste ju inte upprepat stoppa kuken i henne. Han var otrogen, inte hon.

Om det nu var så att det handlar om henne så är det ju ännu värre. Hade han haft ett uns av heder och/eller respekt för dig och er familj hade han brutit upp med dig för att få vara med henne. Så gör ju en normalt funtad människa. Man testknullar ju inte den man är förälskad i under några veckor INNAN man funderar över vem man ska välja. Hade hon inte visat sig vara vad du vill påskina som galen, utan en fortsatt härlig och sexig kvinna, så hade han förmodligen valt henne. Han hade alltså kunnat hamna i sitsen att han gjort dig på smällen och lämnat dig för henne. Då hade han ju krävt att du gjorde abort istället. Då hade du blivit den andra kvinnan som var paria. Fräsch kille!

Oavsett. Vad hemskt att du försvarar honom. Var med honom då om det är så himla normalt agerat och en massa förmildrande omständigheter. Jag är äcklad över den här sjuka historien.

Allt är ju relativt, han äger ju så klart den största skulden men douche är nog att ta i. 
    Ja det är värre att han faktiskt fick så starka känslor för henne, helt klart. Men han ville ju vara med henne då, inte hela tiden. Det var ett för stort steg att bryta upp enligt honom själv just för att han var kär i mig. Det var ju hon som berättade att han sagt att han kanske skulle lämna mig, han hade glömt bort det. Han valde bort henne när dom fortfarande hade en god relation. Sen får man ju inte glömma att han och jag hade en lång relation, hon en fling med honom. Så klart var hans känslor starkare för mig, vi har barn ihop. Han hade aldrig krävt att jag skulle göra abort, jag är mamman till hans barn. 

Jag tycker inte det är normalt agerat, jag tycker det är fullständigt vidrigt. Jag vill bara försöka förstå honom för att själv ge mig någon form av förståelse. Tycker också äcklad är ett rätt starkt ord. 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-03-14 13:26:10 följande:
    Av vilken anledning måste du förlåta?
    Det måste jag inte, men jag vill det eftersom jag älskar honom. Tyvärr. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Jw83 skrev 2020-03-14 13:52:59 följande:
    I allt detta så kan man också fråga sig om det ni har verkligen skulle vara värt att rädda. För många människor så kommer trohet naturligt, man älskar sin partner så mkt att ingen annan ens närmar sig som konkurrent. Din make blev ordentligt förälskad. Han kände så starka känslor för henne att du inte ens existerade i hans tanke. Han blev en helt annan människa, klev över sina gränser och kunde inte ens motstå henne när han gifte sig med dig. Det är starka känslor! Kanske är det henne som han borde leva med? Känslorna som ni har/hade för varandra kräver hårt arbete och han måste anstränga sig. Kanske är ni inte rätt för varandra? Ni levde inte ihop för att ni älskade varandra massor utan enbart av vana. Det ska inte vara svårt att vara med någon. Det ska inte vara hårt arbete att vara trogen. Är det verkligen rätt att han ska leva utan den himlastormande kärleken resten av sitt liv? Nu har han upplevt hur det känns att göra allt, gå över alla gränser, för en person. Kommer han nöja sig med svår, omständigheter och ansträngd kärlek?

Vill inte du känna eldig passion? Vill inte du leva med någon där känslorna är så starka att otrohet aldrig kommer på kartan?
    Det är väl själva tanken på det som gått förlorat som gör mig ledsen, det jag trodde jag hade. Jag trodde verkligen att vi skulle hålla ihop och inte i min vildaste fantasti kunde han göra något sådant. Jag visste ju t o m att hon fanns och dom var vänner men jag tänkte aldrig ens tanken på att det var något mellan dem. Jag har fortfarande svårt att acceptera allt. Samtidigt känner jag mig dålig som inte försöker mer, ger det mer tid. 

För samtidigt, väldigt många är otrogna i sina förhållanden. jag tror det är att förenkla det och säga att alla inte är kära eller att man inte älskar sin partner. 

haha nej han kommer aldrig vilja vara med henne oavsett om jag aldrig tar honom tillbaka. Av alla kvinnor i det här landet är nog hon den han skulle minst vilja vara med. 
    Men jag är ju hans himlastormande kärlek, vi har ju också haft den passionen i början. Men då behövde han inte tänka på sitt konsekvenstänk. Det du beskriver är ju vi. Han säger ju att han också känner så! Därför har jag så svårt att acceptera otroheten, den känns helt ologisk!!
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-14 15:32:02 följande:
    Ser du inte själv hur du förvränger fakta (eller allt som sägs) för att passa det du vill tro? Du lurar ju bara dig själv gång på gång.

Om 50% väljert att vara kvar tror jag inte alla av dem sitter i olyckliga förhållanden.... Mao för dig räcker det med att en av dessa 50% är lyckligt för att det ska vara rätt val. Inser du inte hur du desperat greppar efter vad som helst som säger det du vill tro?

Att 50% ger sin partner en andra chans säger egentligen ingenting... den verkliga fråga är... hur gick det för alla dessa 50%? Är det ff kvar tillsammans efter 3 år?
    Jag tror faktisk att väldigt få av dessa är kvar tillsammans efter några år. Så NEJ oavsett hur mycket du försöker ljuga för dig själv, oddsen för att ett förhållande överlever ett svek av den magnituden är väääääääädigt små. 

SOm flera redan varit inne på, du behöver söka hjälp, du tänker inte klart utan väldigt irrationellt.

Jo men självklart har du rätt. Jag vill ju tro och hoppas och greppar efter halmstrån. 
    Men om nu 50% väljer att vara kvar kan du ju inte tro att 50% är olyckliga i sina förhållanden? Så klart går et att bli lycklig i sitt förhållande igen även om man förlåter otrohet. 

Men hur många är tillsammans efter 3 år då? 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-14 15:32:02 följande:
    Ser du inte själv hur du förvränger fakta (eller allt som sägs) för att passa det du vill tro? Du lurar ju bara dig själv gång på gång.

Om 50% väljert att vara kvar tror jag inte alla av dem sitter i olyckliga förhållanden.... Mao för dig räcker det med att en av dessa 50% är lyckligt för att det ska vara rätt val. Inser du inte hur du desperat greppar efter vad som helst som säger det du vill tro?

Att 50% ger sin partner en andra chans säger egentligen ingenting... den verkliga fråga är... hur gick det för alla dessa 50%? Är det ff kvar tillsammans efter 3 år?
    Jag tror faktisk att väldigt få av dessa är kvar tillsammans efter några år. Så NEJ oavsett hur mycket du försöker ljuga för dig själv, oddsen för att ett förhållande överlever ett svek av den magnituden är väääääääädigt små. 

SOm flera redan varit inne på, du behöver söka hjälp, du tänker inte klart utan väldigt irrationellt.
    Jag får ju hjälp, både via familjeterapeut och psykolog. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Jw83 skrev 2020-03-15 12:38:43 följande:
    Nej. Jag tror han bränt sina broar på båda hållen. Egentligen är han ett svin som ingen kvinna borde lita på. Men det faktum att han kunde känna så starkt för en annan kvinna och så lätt kunde bete sig fruktansvärt illa mot ts visar ju på att vissa känslor saknas. Han älskar säker ts på sitt vis. Men inte som en partner bör. Genom att hänga fast i varandra så missar båda chansen att möta det där rätta kärleken. Den som får otrohet och svek att inte ens existerar på kartan. Nu har ts man upplevt så starka känslor. Det gör det nog svårt för honom att nöja sig med något annat i längden.

Ts relation är nog fel för dom båda. Varför kämpa för något som inte är värt det?

Jag tror inte att varken min man eller hans älskarinna vill vara med varandra, dom har ju också sårat varandra i det här. Samtidigt så är jag så klart rädd för att det skulle bli så, även om jag i mångt och mycket tror det är en omöjlighet. 

och återigen, jag tror att det kan vara den "rätta" även vid otrohet. Nu menar jag inte att min man är det men generellt. Det är inte så enkelt att alla som är otrogna är känslokalla svin. Alla som är otrogna gör fel men alla inte vidriga. Vem säger att han aldrig hade eller har så starka känslor för mig? Allt är ju intensivt i början.

Varför kämpa? För att vi älskar varandra? Nu kämpar vi dock inget. 

• Anonym (Kvinna86)
    Juicebaren skrev 2020-03-16 22:33:31 följande:
    Alltså. Det är så hemskt att du fortsätter. Du är så lurad (kanske framför allt av dig själv) och i förnekelse. Förstår att du vill intala dig själv att han egentligen älskar dig. Men läs inlägget av Jw83 NOGA. Läs det sedan igen, MÅNGA gånger tills det landar fullt. Exakt såhär är det:
    Jw83 skrev 2020-03-15 12:38:43 följande:

Nej. Jag tror han bränt sina broar på båda hållen. Egentligen är han ett svin som ingen kvinna borde lita på. Men det faktum att han kunde känna så starkt för en annan kvinna och så lätt kunde bete sig fruktansvärt illa mot ts visar ju på att vissa känslor saknas. Han älskar säker ts på sitt vis. Men inte som en partner bör. Genom att hänga fast i varandra så missar båda chansen att möta det där rätta kärleken. Den som får otrohet och svek att inte ens existerar på kartan. Nu har ts man upplevt så starka känslor. Det gör det nog svårt för honom att nöja sig med något annat i längden.

Ts relation är nog fel för dom båda. Varför kämpa för något som inte är värt det?

Lägg nu ner tråden. Det finns inget mer att säga.
    Men alltså r det så himla otroligt att min man faktiskt känner ånger och menar det han säger? Att det han berättar nu efteråt faktiskt är sant??Jag intalar mig inte, jag VET att han älskar mig. Livet för oss båda sista året har varit ett helvete. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Jw83 skrev 2020-03-19 18:05:11 följande:
    Dom flesta är inte otrogna. Den nivå på otrohet som din man uppvisade är ovanlig och extrem. Han kunde bli väldigt kär. Så kär att inte ens hans bröllopsdag kunde få honom att tänka på sin fru utan han valde kontakta älskarinna. Så kär att han hade oskyddat sex flera gånger och glömde att du fanns. Det var inget kroghångel. Hans otrohet vara några nog unik i sin brutalitet.

Han känner inte så. Hade han känt så hade han inte blivit kär och under er bröllopsdag hade han tänkt på dig, inte henne.

Otroheten bli logisk när du tror på vad han säger. Den bli genast logisk om du utgår från att han känner fel saker för dig och ni kanske inte är rätt för varandra. Den logiska förklaringen är oftast den rätta.

Men på vår bröllopsdag var dom vänner, han hörde av sig i egenskap av vän till henne (vet heller inte om det var hon som hörde av sig först). ja såklart var han redan förälskad i henne då men hade inga planer på att göra något, han visste ju inte ens om hon kände lika då. och jag tror nog han tänkte mer på mig än på henne den dagen. Det var den lyckligaste dagen i våra liv det är båda överens om. 

Jag kan inte ta in att om han nu inte känner så så borde han sluta kämpa för mig. Han borde inte vara desperat efter min kärlek? Jag förstår att han kanske kunnat vara det om jag fortfarande funderade på att stanna men han har blivit lämnad, alla vet det, och han bönar fortfarande efter mig, inte henne. 

Tror iof fler otroheter involverar sex. De flesta stannar inte vid hångel och då är helt plötsligt inte min mans så extrem. Vidrig men inte extrem. 

• Anonym (Kvinna86)
    Jw83 skrev 2020-03-19 19:16:56 följande:

Han gjorde sin älskarinna gravid. Han var kär I henne på er bröllopsdag. Han ljög massor med dagar. Hur är hans otrohet inte extrem? Vad skulle krävas för att du skulle kalla den extrem? Han var kär i någon annan på er bröllopsdag och du anser det vara ditt livs lyckligaste dag?

Han kämpar för att du backar. Han kämpar för att inte förlora sitt rykte, sin vardag, livsstil, sin familj, slippa vara ensam. För månader sedan så brydde han sig inte om er. Då var det viktigare att träffa älskarinnan än att åka hem till er.

Jag tror absolut inte att älskarinnan eller din man vill fortsätta ihop. Men han kommer sakna det känslan han hade med henne. Förälskelsen som gjorde att han bröt mot alla sina regler för hennes skull. Det ni har är säkert också kärlek, sån man känner för familj och nära vänner. Men han älskade inte dig tillräckligt för att välja bort en annan kvinna. Det var inte dig han ville åka hem till efter jobbet. Han kommer göra det igen så snart som han har dig säkert hemma som en barnvakt och hushållerska. 

Jag vill inte vara elak. Min poäng är att DU förtjänar att uppleva samma sak. Du förtjänar att uppleva förälskelsen som får alla andra att blekna. Och du förtjänar en man som känner samma sak för dig. En man som bara tänker på dig på er bröllopsdag och som inte har utrymme att bliförälskad i någon annan. Det är tråkigt att du inte anser dig förtjäna det. 

Det är han som har varit ett svin och missbrukat ditt förtroende och sabbat er familj. Du har bara fått lidande. Du har redan mått dåligt i ett år pga honom!

Vill du inte uppleva kärlek utan misstänksamhet och lögner? 

Det är skillnad på kärlek och förälskelse. Han var inte kär, han var förälskad, kåt och nyfiken. Och bröllopsdagen var hans lyckligaste också. Han älskade mig då och han älskar mig nu. Han är inget monster som bara gifte sig för att ha en hushållerska.

Det går heller inte att säga att han inte brydde sig. Jag har sett delar av deras sms och jag vet att hon brydde sig. Att han älskade oss men gick så j helvete gång på henne och tänkte ?bara en gång? för att få bort frustrationen. Han visste det var fel men ville testa, det innebär inte att han inte älskade mig. Han har gjort klart att han hade känslor för oss både men dom för henne försvann snabbt. Och även under deras flingor valde han bort henne. Hon ville att han skulle stanna men han åkte hem till oss.

Att han va med henne hade ingenting om att han inte var tillräckligt kär k mig att göra. Deras otrohet handlade om spänningar mellan dom. Och nej, jag tror inte alla. Är systematiskt otrogna om dom varit det en gång. Jag tror absolut hans ångest är äkta och att han inte gör det igen. Men just nu spelar inte det så stor roll.. han är singel nu och får de facto ligga med andra.

Så är det... men han kommer också sakna känslan han hade med dig, som var bra mycket djupare.

Men allt det du beskriver har han ju gett mig! Under 9 år gav han mig allt det! Det är ju en sådan som han som alla borde förtjäna.. fram till han var otrogen. JAG FÅR LIKSOM INTE IHOP DET??? Varför blir jag inte arg på honom?? Varför saknar jag honom om han nu är kass??
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-03-20 09:28:40 följande:

Tycker du ska fråga honom om det motsatta.

Hur skulle han ställa sig till om du var otrogen och blev gravid med någon annan.

Han hade med all säkerhet blivit lika krossad som jag. För mig är den tanken helt otänkbar.
Svar på tråden Nygift och otrogen