Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Hallå) skrev 2020-02-17 17:33:43 följande:

Jag har absolut inte tyckt att ts nödvändigtvis måste lämna honom.

Jsg vill att hon slutar smutskasta älskarinnan som ett psyko och erkänner som det var för sig själv, att hennes man har haft känslor för en annan och valt att riskera hela sitt liv genom att gå hela vägen några gånger utan dålig samvete. Han försökte inte ens städa upp efteråt genom att radera. Så viktig var älskarinnan för honom.

Dessa känslor kommer kanske komma igen om inte för henne så för någon annan och det spelar ingen roll hur mycket ts kommer svara åt honom i hans lur eller polisanmäla älskarinnorna. Hon kommer aldrig kunna skydda honom från att dras till andra. Hur mycket hon än vill...och när den insikten finns. Först då kan man blicka framåt

Men hon är inte frisk och anmäld på saklig grund.

Jag är väl medveten om att han haft känslor för en annan och haft sex med en annan. Jag kommer dock aldrig acceptera att han kommer agera på det igen, speciellt inte nu när han svart på vitt fått se hur det sårade. Ska vi vara tillsammans i fortsättningen så ska det vara monogamt.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-17 19:40:01 följande:

Är det inte ännu värre tortyr att stanna kvar när du faktiskt vet att kärleken inte spelar någon som helst roll eftersom han blev kär i henne ändå fast han älskar dig?

Han kan älska en annan kvinna även fast han är gift med dig.

Det är ju både tortyr och förnedring att kärleken faktiskt inte betyder något i sammanhanget.

Nu älskade inte han henne, han var förälskad i henne och det är en väsentlig kvinna. Som jag sagt tror jag inte det kommer hända igen och jag tror inte han kommer sätta sig i en liknande situation igen. Hon var nåt alldeles speciellt för honom... mer än mig just då. Nu gäller det att börja om (om jag vill). Inse att vårt förhållande aldrig kommer bli som det var men det kan bli bättre..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-17 20:02:58 följande:

Fast hon tycker nog detsamma om dig. Att du inte verkar vara stabil och frisk.

Kom ihåg att hon inte var så när han blev kär i henne. Det var inte ett psyko han föll för.

Hon blev sviken och lurad av honom också och mår uppenbarligen skit av en påtvingad abort. Är det verkligen att vara psyko?

Hur hade du agerat om han valt henne? Hur genomtänkt hade du varit då i kontakten med dom?

Det är inte brottsligt att vara sviken och bitter. Sånt går inte att polisanmäla.

Säkert, men hennes åsikt är inte relevant för mig.

Nej det har du rätt i men under dessa 10 månader har hon ju visat vem hon egentligen inte är när hon är den snygga, flörtiga kvinnan och som det är nu äcklas han av henne och näst intill hatar henne.

Hade han valt henne hade jag krossats och situationen hade ju varit annorlunda eftersom vi har barn ihop. Men jag hade aldrig sjunkit så lågt att jag börjat trakassera någon annan. Trakasserier går att anmäla.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-17 20:07:14 följande:

Klart hon tycker ts är psyko och cronrolfreak. Ts man kan inte ens prata med henne utan ts sköter all kommunikation. Bara det skriker ju osäkerhet psyko controlfreak intekommitöverdet litarintepåminman- beteende

Med all rätt litar jag inte på min man och vill han verkligen vara med mig ska han vara öppen när hon hör av sig men inte svara henne för att göda henne..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-17 20:08:15 följande:

Antar att det även var du som anmälde...

Ett helt gemensamt beslut
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-17 20:17:30 följande:

Exakt vad är det som är polisanmält? Att hon skickar sms ett par gånger i veckan?

Det får du skylla dig själv för eftersom du valt att inte blockera henne.

Det är ju du som tillåter henne att vara ett "psyko" när du inte klarar av att hålla henne på avstånd.

Ja, trakasserier. Hon fortsätter höra av sig fast att vi klart och tydligt markerat att vi inte vill bli kontaktade. Både jag och min man upplever det som trakasserier. Hon är ju blockad på alla kanaler utom en och där får hon 99 av 100 gånger inget svar men jag vill veta vad hon skriver ifall hon blir ännu mer galen.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-17 20:34:58 följande:

Skulle akta mig jäääävligt noga för att dra till med polisanmälan.

Om du tycker hon varit psyko bitch nu så är det inget emot vad hon kan bli när hon inser varifrån anmälan kommer. Fattar ni inte det?

Hon får ta konsekvenserna av sitt agerande
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-17 20:39:18 följande:

Då blir hans handlingar iallafall kända för alla som vill läsa om hans otrohet. Måste kännas skönt att du slipper vara den som går ut offentligt med hans otrohet.

Hon tycker nog att du är psyko. Det är ju vad din make har sagt till henne om dig. Intressant att han så lätt kan få er att tro på honom.. Ni tror båda att han tycker illa om den andre och har hans kärlek för sig själv.

Blir dom? Inte kommer vi berätta om anmälan för någon. Antagligen läggs anmälan ner men det är ändå en viktig markering

Hon har aldrig hävdar att han tycker illa om mig och haft hans kärlek för sig själv utan hon har ju alltid vetat att jag finns. Sen ja har han sagt saker om mig som gjort mig väldigt ledsen men med all säkerhet kryddar hon på det också
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-17 20:50:17 följande:

Nystart kräver att hon inte längre finns kvar som elefanten i rummet.

Fortsätter du googla henne och kolla in sociala medier etc så följer hon ju med in i er nystart och då är det ju liksom kört.. Då kommer hon sitta i väggarna i ert nya hus också.

Nystart kräver att ni gör slut med henne helt och hållet fullt ut för gott.

Och så länge du inte kan det så kan det heller inte bli en nystart.

Och nystart kräver ärlighet från dig själv. Du kan aldrig fejka sånt. Du kan inte använda nystart som en flykt från verkligheten.

Men hon kommer ju på ett eller annat sätt alltid att finnas kvar? Jag vill typ bara se att hon är olycklig. På något sätt har hon ju fascinerat mig. Vacker, framgångsrik osv. Jag är väl avundsjuk kanske..

I och med polisanmälan kommer vi aldrig mer svara henne heller. Hur menar du med flykt från verkligheten?
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-18 09:31:50 följande:

Jo,men det är ju ändå en viss skillnad mellan att fantisera om och att ha känslor för någon annan och agera på det. Det måste du väl ändå hålla med om?

Det faktum att han valde att ljuga och gå bakom ryggen på dig är ju,som du själv skriver,mer sårande än otroheten i sig.

Ja det är en enorm skillnad.
Svar på tråden Nygift och otrogen