Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Fjäril kär skrev 2020-02-14 22:17:02 följande:

Fast nu gjorde han ju exakt det här. Och på 10 månader har han fortfarande inte kunnat övertyga dig. Du hittar fortfarande detaljer som inte stämmer. Och det är därför du sitter där du sitter.

Så nej han är helt riktigt inte alls den du trodde att han var. Det har din hjärna fattat, men du har ännu inte tagit det till dig.

Ja det gjorde han, utan att reflektera vad det innebar. Nu menar jag inte att han är funktionsnedsatt men möjligen gravid, tänkte inte ett steg längre. Nu VET han hur jävla ont det gjorde gör både honom och mig. Jag får höra detaljer hon säger inte stämmer medan han hävdar att han varit ärlig mot mig. Dvs deras ord mot varandra och jag har ju inte fått en bra bild av henne...

Nej han är väl inte den jag trodde han var, samtidigt är han ju det. I 10 år har han konstant varit den bästa, finaste personen jag vet förutom de två veckorna han hade en affär. I min värld har han inte fejkat resten och visat sitt rätta jag få utan det var under två veckor det slog slint?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Q) skrev 2020-02-15 12:49:27 följande:

Visst bodde ni isär ett tag för någon vecka sen? Hur har det gått med det?

Han bor fortfarande hos din mamma men vi hörs ju pga vår dotter. Imorgon kommer han hem då jag tidigt tisdag ska iväg på jobb i annan stad några dagar. Han har sagt till sin mamma att jag ?genomgår nåt? och veöver vara själv. Hon är den enda som vet.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-15 12:42:38 följande:

Men känslor har ju ingen av/på-knapp. Det är bara det jag menar.Men oavsett så hade han ju henne i tankarna när han gifte sig med dig.

Hade jag fått veta att min man hade haft en annan kvinna i tankarna när vi gifte oss och sen träffat och haft sex med henne direkt efteråt så hade jag haft väldigt svårt att förlåta det.

Det hade varit ett för stort svek.

Och jag hade nog inte kunnat lita på honom i något annat sammanhang heller om han hade tagit så lätt på sina löften.

Och ett förhållande utan tillit kan vara svårt att bygga upp igen.

Så klart inte och jag har egentligen inga problem med att han fick känslor för henne för känslor går inte att styra över. Det var att han agerade för det istället för mot det som sårat mig.

Ja och jag har ju svårt att lita på honom men jag vill. Jag vill att vi ska gå vidare och vi är ju en bit Påväg. Terapeuten sa att med kärlek kommer man långt och det tror jag på. Men sveket är enormt. Men otroheten åtnjuter inte det enda vi pratat om, vi har ju en vardag igen. Så på ett sätt har vi tagit oss igenom detta. Det första han sa när jag fick reda på att dom haft sex en gång sågar det att han skulle göra allt för att återfå min tillit och det har han ju gjort sen dess..
  • Anonym (Kvinna86)
    Oerhörd skrev 2020-02-15 09:37:03 följande:

Om du släpper det som hänt så kan ni säkert gå vidare, men det verkar väldigt naivt att släppa det och tro att det aldrig kommer att hända igen. Det är mäktigt att träffa en ny person, den som har det begäret vill inte släppa det. Vi kan vilja vilja släppa det, men som du märkt är det inte alla som tycker att det är värt att hålla igen, iallafall inte din man. Han ångrar sig eftersom just den här vändan (som du kom på) blev alldeles för kostsam. Han kan absolut vara ärlig i sin kärlek till dig, men besluta dig för om du vill leva med en person som också vill förälska sig i och ha relationer med andra, det vet du redan att han vill.

Gå vidare ni, men låtsas inte att ni kan gå tillbaka till det ni hade, för det är borta. Det går att göra något nytt, om du verkligen vill det, men det går inte att sopa under mattan om du inte bestämmer dig för att snedsteg bakom ryggen på dig är ok även i fortsättningen. Det kan du ju också välja att göra som så många andra, men det låter inte som du är så sugen på det.

Jo.. men jag kanske kan få vara naiv då? Om det får oss att bli riktigt lyckliga igen? Och ja, han kunde bli förälskad i en annan, något jag själv aldrig skulle kunna bli och kan inte riktigt förstå. Går det så långt att man säger att man är kär borde man lämna det första man haft.

Det har du rätt i. Vi försökte ju bygga upp nåt nytt, som på sätt och vis är ärligare. Vi vet mer vad vi har nu på nåt konstigt sätt.. jag tycker absolut inte att otrohet är okej, jag tycker det är fruktansvärt och ännu mer nu. Men om jag tror på att det inte sker igen måste jag ju testa?

Som så många andra? Menar du lämna? Efter att ha läst runt tror jag faktiskt merparten stannar och gör som stinsson hör över dvs snabbt får ett nytt barn, byter boende. Raderar det gamla och börjar om för bakgrunden är för smärtsam.
  • Anonym (Kvinna86)
    Oerhörd skrev 2020-02-15 18:50:54 följande:

Det tycker jag absolut att du borde få vara, bara du kan avgöra vilka delar i er relation som är mest värdefulla för dig. Men fundera seriöst på om du vill gå igenom det här efterspelet fler gånger. Vill du blunda och släppa det måste du sluta snoka, det han gör bakom din rygg måste du låta vara, så här kan du inte må vart femte år. Känns det som en sorts relation som du vill ha så kör hårt. Det är ju knappast något jag tycker låter som en kul relation, men det är du som måste kunna leva med dig själv och ditt val. Vad jag tycker ska du skita i när du gör det valet.

Måste påstå att jag inte håller med dig. Jag är upp över öronen kär i min extra, tänker inte alls lämna min man, honom älskar jag och vill leva med. Men min man är helt med på flersamhet, även om han själv hellre har mer tillfälliga partners vid sidan av som han inte vill ha känslor för så glädjs han med mig åt att jag funnit mer kärlek.Nej, jag menar att stoppa huvudet i sanden och tro att det inte kommer att hända igen. Jag tror att det är en kass taktik, om du inte på allvar tänker att du inte vill veta nästa gång. Vad folk än tänker om dig så är det många som gör så, väljer att blunda och låtsas att allt är som de vill att det ska vara. Vill du verkligen på riktigt ha en ärligare relation med just den här mannen behöver du nog tillåta honom att vara ärlig. Han var rutten som ljög för dig när han blev kär i en till. Kan det vara ok om han delar sina känslor med dig nästa gång? Är du ok med att han har såna känslor? Vill du att han stänger av dem? Hur tänker du att han ska göra det isåfall utan att stänga av en del av sig själv?

Intressant resonemang.. vi har ju en monogam relation det är just därför detta sårat mig så mycket, att han bröt det. Fortsätter jag med honom ska även det vara ett löfte om monogami, att ha ett öppet förhållande är inget jag vill.

Det är mycket om tillit i den här tråden och jag förstår så klart det centrala i det men det är egentligen inte mitt problem. Jag tror inte att han kommer vara otrogen igen, nu mindre än någonsin faktiskt. Det verkar otroligt i folks öron men så är det. Jag tror inte jag kommer behöva gå igenom detta igen. Jag har egentligen inget behov att hålla koll på honom utan tror absolut att jag kommer kunna lita på honom igen även om han så skulle jobba över eller liknande. Jag tror heller inte att han kommer låta det gå till kärlekskänslor en gång till utan skulle han fatta extra tycke för någon så tror jag han kommer ta avstånd.

Mitt problem är hon. Att hon finns och att hon kunde rubba oss så mycket, få honom att äventyra allt. Jag tror inte det kommer komma en ny hon men hon kommer alltid finnas kvar. Han kommer alltid ha haft sex med henne och hennes namn kommer alltid finnas i vårt förhållande. Jag hoppas det tynar bort, att hon successivt försvinner men jag vet inte. Ibland försvinner had i tankarna- hans händer på henne, hennes mun på honom, han i henne. Fina sms, pirr i magen osv, det delade han med henne när han hade mig hemma. Hans försöker laga det vi har här hemma men jag vill bara kunna se svart på vitt när det är färdiglagat eller krossat för alltid.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-15 05:14:28 följande:

Du säger att du ser hatet för honom i hans ögon. Såg du inte kärlek i hans ögon när ni gifter er? Kärlek i hans ögon när han var kär i henne och han nyss hade haft sex med henne? Du trodde den kärleken du såg var till dig. Men när du trodde du såg kärlek så var det känslor till någon annan och enbart lögner och värsta sveket till dig.

Du vet bara att du inte kan lita på vad du ser eller din magkänsla.

Han lurar gärna dig för en annan kvinnas skull. Det är sanningen.

Hon representerar inte bara allt som var fel. Hon representerar också kvinnan som han ville ha mer än allt. Hon var den som han var beredd att offra allt för. Sin fru, familj och sin frus välmående. Det måste varit starka känslor om han blev personlighetsförändring. Det starka känslorna du ser hos honom är inte hat.

Då kollade jag inte utan jag antog. Vi levde väl i slentrian antar jag, inget försök att stärka oss..jag såg ångest i hans ögon men förstod det inte då. Jag märkte att han led men frågade inte varför..

Jag håller med om att det antagligen är det absolut värsta sveket jag kommer uppleva. Ännu värre att det var av personen jag litade allra mest på..

Att säga att han lurar mig stämmer inte, det skedde under en kort period, inget systematiskt under vårt förhållande. För mig är det en väsentlig skillnad men för det inte förmildrande..

Ja där har du rätt och kanske är det därför jag hatar henne. Att hon fick honom att ändras och glömma oss, nåt som aldrig hänt innan och nåt som ingen av oss trodde var möjligt.

Jag hade nästan bestämt mig för att lämna men så inatt har jag skakat av saknad efter honom, gråtit över allt fint vi upplevt tillsammans. Jag älskar honom så otroligt och kan inte föreställa mig ett liv utan honom, min tryggaste punkt. Varför är jag så jävla svag?!?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-15 06:58:28 följande:

Det du glömmer här är att bortse från kärleken.

Att han älskar dig spelar ju ingen roll eftersom han ÄNDÅ var otrogen mot dig FAST han var kär i dig.

Han blev kär i henne OCKSÅ.

Om "rätt" person dyker upp i hans liv vid "rätt/fel" tidpunkt så har han alltså förmågan att bli kär i denna FAST han redan är kär i dig.

Han kan alltså inte lova att han inte gör om det för det kan han omöjligt veta vilka personer han möter i framtiden.

Att han älskar dig har därmed noll betydelse i sammanhanget. Han var otrogen mot dig hur kär han än var i dig.

Wow, lite mindblowing faktiskt... hur fan kunde han bli kär i henne också?? Man kan fan inte vara kär i två stycken samtidigt!! Jag är så självklar för honom. Hon presenterade nåt nytt och spännande och jag nåt gammalt och självklart.. vet inte vad jag ska svara på detta. Fan vad det träffade rätt..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-16 08:48:20 följande:

Du bör nog ändå vara beredd på att han kanske ä typen som kan vara kär i flera och gärna vill uppleva kärlek med flera också

Så är det men jag tror inte han någonsin kommer bejaka det igen, han vet de facto hur mycket smärta det orsakar. Innan visste han det så klart i teorin men inte i praktiken. Han säger också att han aldrig känt något liknande för någon annan under vårt förhållande tidigare.det var hon och han som hade en kemi som dom inte avbröt men idag vet han att det inte var värt det, att gräset inte var grönare på andra sidan. Om jag fortsätter med honom så litar jag på att otroheten inte upprepas.
  • Anonym (Kvinna86)
    Oerhörd skrev 2020-02-16 08:03:44 följande:

Förväntar du dig ett monogamt förhållande av en man som redan gjort klart att han inte är monogam så bäddar du för mer besvikelse. Självklart är det helt upp till dig att göra om det.

Ditt problem är inte hon, ditt problem är att du låter henne vara problemet, för att du inte vill lösa problemet med att din man förälskade sig i och ville knulla henne.

Han själv är också monogam och är helt med på att otrohet är fel då att han gjort klart att han inte är monogam stämmer väl inte? Han var otrogen under några veckor, något han verkligen ångrar idag. Det är inte så att han föreslagit att vi ska leva i ett öppet förhållande. Människor måste väl kunna ångra sina fel utan att bli stämplade med etiketter?

Jo hon är ett problem men nu är hon polisanmäld för trakasserier. Problemet med att han förälskade sig i och knullade med henne känns dock olösligt. Eller snarare så vet jag inte hur man löser det?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-16 10:23:11 följande:

Fast...

Ingen människa har för avsikt att vara otrogen när man möter en ny person i livet. Man utvecklar känslor med tidens gång vartefter man lär känna varandra och därmed ändras dynamiken och förhållandet till denna person hela tiden och nånstans på vägen flyttas gränserna och det man tyckte var otänkbart för ett halvår sedan är nu helt plötsligt okej. Det är så kärlek uppstår. Det är på så sätt en möjlighet till otrohet skapas.

Så han kommer självklart möta kvinnor i framtiden som rubbar hans cirklar och utmanar hans känslor. Han kommer definitivt att bli attraherad och förälskad i andra under åren.

Om han kommer agera på det? Ja möjligt. Allt beror på hur starka känslorna är och vad syftet är.

Glöm inte bort att känslorna alltid kommer före ett agerande. Din man hade känslor för henne mycket långt före de ens petade på varandra. Så det handlar inte bara om två veckors sex utan om känslor sedan månader eller ett år tillbaka. Sveket började ju i samma stund som han blev förtrolig med henne och gick över den privata gränsen.

Nej det tror inte jag heller och det är det jag menar, han planerade inte att vara otrogen - varken när vi gifte oss eller ens dagen innan dom hade sex.

Och som du säger är det små steg som leder till extrema känslor och varken han eller jag kan säga att han inte kommer känna så igen. Skillnaden nu är att han förhoppningsvis avbryter framväxandet tidigare. Att han förstår var det är påväg och att han nu vet att det inte är värt det.

Det är som du säger inte att det började vid sexet och han var ju otrogen innan men det är då det verkligen gick över styr, när de båda bekräftade att det fanns mer än vänskap mellan dem. Där någonstans går det ju från ett svek till ett enormt svek..
Svar på tråden Nygift och otrogen