Nygift och otrogen
Jag tänker så här med att berätta för er familj och närmaste vännerna att det blir ett rop på hjälp. "nu orkar jag inte mer, hjälp mig nu, bär mig, hela mig, rädda mig, jag klarar inte det här själv"
Jag tänker så här med att berätta för er familj och närmaste vännerna att det blir ett rop på hjälp. "nu orkar jag inte mer, hjälp mig nu, bär mig, hela mig, rädda mig, jag klarar inte det här själv"
Jag tycker folk i den här tråden överdriver.
Man är inte nödvändigtvis en dålig Pappa för att man blir kär i en annan kvinna. Många här får det att låta som om det handlar om en fuckboy som går från kvinna till kvinna. Jag är rätt säker på attt han var förälskad i den andra. Att bröllopet redan var under planering och att han inte kunde dra sig ur allt.
Jag har inte sett någon uttrycka att det skulle vara anledningen till varför han är en dålig pappa. Tror mer det handlar om att han planerat och upprepat ljugit för sin familj, lagt pengar på och hellre varit med älskarinna än med sitt barn, agerat på ett sätt som skadat barnets mamma och förstört barnets familj.
Han knullade ju också den andra kvinnan oskyddat, gjorde denne på smällen samtidigt som han knullade med frugan oskyddat för att göra henne med barn. I värsta fall hade ju barnets mamma (och barnet de planerade) kunnat få hiv eller annan sjukdom. Ingen dream dad direkt. Så agerar ialla fall inte en bra pappa, om man säger så.... Han har säkert fina egenskaper också. Det har faktiskt alla skitstövlar jag stött på haft. I det här fallet spelar ju det mindre roll om han så är Dalai Lama i övrigt, det väger liksom inte upp.
Hej
Jag har tyvärr förlåtit och räddat mitt äktenskap 2 gånger på 5 år men mitt ex fortsatte att göra samma sak om och om igen...trots att han visste att jag skulle kräva skilsmässa. Vi är nu skilda och jag kan bara prata för mig själv men jag har upplevt att det är svårt att gå vidare, innerst inne ligger något bakom detta hos den som är otrogen. I mitt fall var mitt ex ensam och hade inga vänner ????, sa han i alla fall
En könssjukdom kan ligga i kroppen länge innan den märks. Jag fick av gynläkare att testa mig tre ggr under ett år från det att jag sa att jag visste att en person jag haft sex med hade klamydia. Dom två första testerna visade inget men det tredje visade. Och under det året hade jag inte sex med någon.
Inget av det här har med dig att göra. Det måste du förstå.
Det är han som har gjort fel val och betett sig illa mot dig.
Det ska inte du dömas för. Däremot han. och det med rätta.
Och du behöver dessutom stöd omkring dig.
Försvara honom inte. Vill du verkligen veta om han ångrar sig så kräv att han berättar för folk i er närhet.
Försök inte skydda honom.
Hur kan du påstå att han inte svek eran dotter?
Satte han inte hennes trygghet på spel för egen njutning menar du?
Tror du inte han fattade att hans äventyr kunde resultera i en skilsmässa med allt det innebär för ett barn?
Om han fattade det, hur kommer det sig att han valde det ändå om han är en sån underbar pappa som du säger?
Att vara en bra förälder innebär mycket mer än bara gulla med barnen, det innebär oxå att sätta dem före allt annat, och det gjorde INTE han. Han satte sig själv före dig OCH er dotter. SÅ nej, han är inte en bra pappa.
Inte nödvändigtvis per automatik nej. Men du får bättre förutsättningar för att se om det han säger och påstår är sant eller inte och om det han kämpar för är rätt orsaker. Och vad det innebär för dina känslor. Att han berättar förändrar ju även vardagen för din del.
Fortfarande är det ju dina känslor som avgör. Om du efter två år fortfarande känner att det inte funkar så är det ju den sanningen du måste förhålla dig till och utgå ifrån. Oavsett om ni berättar eller inte.
Bara som en point här så finns det gott om 6-7-åringar och yngre än så som har full koll på vad otrohet är och hur man kan känna då och inte har några problem med att förklara hur de känner sig då familjen splittras av det.
Idiotförklara aldrig ett barn!
Fast nej. Du måste fortfarande dra ur svar från honom efter 10 månader för att han inte säger det frivilligt alternativt ljuger och fortfarande måste du ha kontakt med henne för att se om det är något du missar. Det finns så mycket mygel, osanning och misstänksamhet kvar att det är sjukligt osunt.
Då har man banne mig inte kommit nån jävla stans och det han säger och visar är helt enkelt fel. Han försöker fortfarande komma undan ansvar och komma undan konsekvenserna genom att säga det du vill höra. Det betyder inte att det är sant allting.
Att berätta för omgivningen påverkar givetvis dig och din vardag rejält eftersom det ruskar om dina känslor. Du kommer plötsligt möta ännu en sida av din man du inte sett och dynamiken mellan er påverkas eftersom det är upp till bevis på allt han sagt till dig. Kommer han ljuga för sin familj och komma med bortförklaringar och skylla ifrån sig? Kommer ännu fler saker fram som ingen vet? Att du berättar om hur du mår och att du inte orkar mer skapar också reaktioner hos era familjer... Etc etc.. Allt det där påverkar ju direkt även dig och din syn på det du trodde att ni hade. Det sätter igång en massa saker. Bra som dåligt.