Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna31) skrev 2020-02-07 12:07:57 följande:

Vem säger att du missar uppväxten. Han ville ju inte ha med det andra barnet. Han kanske struntar i er med när det väl kommer till kritan

Nej! Han skulle aldrig någonsin överge sin dotter. Någon måtta får det faktiskt finnas.. han älskar henne mer än nåt annat och är en fantastisk pappa till henne. Punkt!
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (kvinnan86) skrev 2020-02-09 18:59:51 följande:

Nu berätta han precis att han varit otrogen igen den här helgen. Jag visste att det var något skumt på gång för han nämnde (med väldigt kort varsel) att han skulle träffa några kompisar igår. När han kom hem för en stund sen så krävde jag att få se hans hans flöde i Messenger och mycket riktigt så har han haft sex med en 14-åring(!!)... Jag finner inga ord längre.. ska jag förlåta detta också?

Men snälla sluta fejka vara jag... vad får du ut av det?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-08 11:20:42 följande:

Är det hans biologiska barn ?

Ja
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-02-08 11:31:37 följande:

Om han är en sådan fantastisk pappa varför riskerar han då att hon ska få skilda föräldrar?

Jag har vuxit upp med en pappa som svek min mamma och därmed mig. Betyder inte att han var en dålig pappa. Idag är jag glad att han valde sin lycka och att min mamma därmed kunde välja sin lycka.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-08 11:54:59 följande:

Jag menar att så länge det bara är ni två som vet behöver han inte ta något som helst ansvar för det han gjorde. Han kan säga vad han vill till dig så du håller dig lugn men han behöver inte bevisa att han tänker hålla det eller ens behöver tala sanning så länge ingen annan vet.

Han kan blåljuga hur mycket han vill när det inte finns någon annan som kan ifrågasätta det han påstår.

Hur tror du han skulle ha svarat på frågorna vi har ställt till honom tex? De som känner honom kommer givetvis att kunna ställa hundra gånger tuffare frågor och hitta frågor ni inte ens tänkt på.

Att berätta för omgivningen är ju att ta konsekvenserna av sin otrohet och verkligen stå för det han gjorde. Och på riktigt bevisa om hans ånger är äkta eller fejk.

Hur mycket är hans kärlek äkta när omgivningen vet vad han gjorde?

Just nu är han bara en feg ynkrygg som vill slippa ta ansvar.

Han har allt att vinna på att fortsätta manipulera dig och ljuga för dig och inte vilja berätta. Du är den som förlorar på hans tystnad.

Okej, jag förstår hur du resonerar och kan hålla med om det men som jag sagt tidigare är det jag som inte vill att folk ska veta för vi, dvs även jag, kommer både bli dömda och granskade. Någonstans är den som behöver lita på honom jag... om jag väljer att stanna och vår omgivning vet kommer tex min mamma ta avstånd från honom osv. Men hade jag krävt att vi skulle berätta hade han gått med på det

Sen som du skriver kan han säga vad han vill till mig men ingen av dom andra känner dennandra kvinnan (vad jag vet) så han kan ju säga samma dynga till dem. Men visst, han hade ställts emot väggen det hade fan. På både gott och på ont..
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-08 11:55:24 följande:

Varför skulle det vara förnedrande för dig? Den enda som ska skämmas är ha. Det är han som har gjort fel. Inte du.

Om du väljer att stanna och förlåta så är du stark. Inte pinsam. Tänk så.

Det är förnedrande för det bli ett tecken på att jag k ge räckte til, inte var nog. Att han kunde förnedra mig det yttersta och att jag på något vis accepterat det.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-08 15:10:39 följande:

Nja, jag vetefan om man alltid är stark för att man stannar, det beror få av vilken anledning man stannar. Om man stannar för att man inte klarar av att göra något annat, om man är panikslagen för att vara själv, om man hellre tar skit än blir ensam så kan man nog inte påstå att personen är stark.

TS slår mig inte direkt någon stark person utan snarare någon som inte klarar av att hantera situationen och stoppar huvudet i sanden för verkligheten är för jobbig att hantera.

Jag håller med om att jag stoppar huvudet i sanden. Någon form av misslyckad överlevnadsstrategi. Men hur hade jag varit om jag både stannat och varit stark? Går det?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-08 15:22:22 följande:

Han HAR redan övergett sin dotter i och med att han var otrogen och ljög för er om vart han var och gjorde.

Han är en kass pappa som utan att ens blinka tycka att en abort är någon annans ansvar fast det är hans eget barn.

Han är en kass pappa som tycker att knulla är roligare än att ta faderligt ansvar för sin familj.

.... Etc etc

Ska jag fortsätta?

Jag kommer inte hålla med dig om hans roll som pappa. Som äkta man sög han ju uppenbarligen men jag kommer aldrig kritisera honom som papp. Det var mig han svek inte vår dotter. Hon kommer heller aldrig få reda på aborten och i syvende och sist är en abort kvinnans val...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-08 15:35:53 följande:

Nu ljuger du för dig själv... en fantastisk pappa knullar inte runt och ser till att hans barn får växa upp med skilda föräldrar.

Det som hänt är BARA hans fel och ingen annans. 

Det som hänt är hans fel men det betyder inte att han är en värdelös pappa.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-09 12:43:38 följande:

Det har du i och för sig rätt i.

Men oavsett vilket så är det inte hon som ska skämmas om han berättar för deras vänner och familjer vad han gjort. Bara han.

Och då visar han ju om han verkligen ångrar sig eller inte.

Så om vi berättar och han fortsätter visa 100% ånger är vi helt plötsligt på rätt väg menar du?
Svar på tråden Nygift och otrogen