Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Plupp73 skrev 2020-01-26 20:25:34 följande:

Han kan ju vara tacksam att någon kvinna fortfarande vill ha honom. Ter sig för oss övriga inte som ett giftasmaterial. Jäkla as!

Tror nog den andra kvinnan också vill ha honom. Återigen hans otrohet definierar ju inte vem han är...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-26 20:28:26 följande:

[quote=80188278][quote-nick]Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-26 19:05:59 följande:[/quote-nick]Han sa ja till mig framför släkt och vänner? Höll om mig, kysste mig, sa att han älskade mig osv. Det är väl ett bevis på att han ville gifta sig med mig? Jag är inte ond, jag tvingade honom inte till något.

Vilket gör att han ljög för din familj, hans familj och era vänner.

Men då måste jag fråga (genuin undran) kan man inte älska någon, vara kär i någon och samtidigt vara otrogen/förälskad k någon annan? Jag skulle inte påstå att han ljög utan menade det men att han samtidigt kämpade med ångest över känslor för henne?
  • Anonym (Kvinna86)
    Plupp73 skrev 2020-01-26 20:54:58 följande:

Ok. Skitsamma, du tar inte till dig någonting och förnekar allt som människor försöker få dig att förstå. Han är säkert själaglad, han har haffat en fullkomligt blåögd kvinna som tror på alla hans lögner, hur genomskinliga de än må vara.

Kom ihåg denna tråd när han är otrogen och sviker dig igen... Det här knappast den man som kommer att göra dig lycklig....

Jo jag tar till mig av allt. Den här tråden har fått mig att må sämre än på länge vilket jag tolkar det som är ett tecken på att jag tar till mig, men det är en process.

Eller så är han glad över att ha kvar mig och ger oss ett ärligt försök? Kan det på riktigt inte vara så? Att han är kär i mig och vill vara med mig? Att hans ånger faktiskt är sann? Är det totalt omöjligt?

Och som sagt, jag måste ju lita på att han aldrig gör det igen för annars är ju det här lönlöst...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-27 10:40:23 följande:

För henne ja. Men inte för din man.

Så vad menar du var hans konsekvens?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-27 10:33:46 följande:

Man kan inte såra någon så mycket om man älskar personen. Och jo han ljög. Han gav löften framför alla som han inte höll under samma tidpunkt

Ja löftet om trohet var ju en brutal lögn... men resten kan jag inte hålla med oss/ta till mig. Ibland sårar man den man älskar. Hur man sedan hanterar det är avgörande.. jag bara kan inte acceptera att han inte skulle älska mig. Allt han gjort innan och efter är ju ett bevis på att han älskar mig.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-27 10:36:12 följande:

Är man rädd att förlora sin partner så är det bättre att vara ärlig om sin otrohet än att ljuga om den eller att inte säga något alls.

Ärlighet och tillit är två viktiga byggstenar i ett förhållande.

Jag vet. Samtidigt önskar jag att jag aldrig fått veta. Att han fått lida k tysthet över vad han gjort för resten av sitt liv.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-27 10:45:54 följande:

Folk som varit otrogna påstår ju att det går.

Men oavsett vilket så saknar man ju all form av respekt för den man är tillsammans med när man väljer att ligga med någon annan bakom sin partners rygg.

Ja, under hans förhållande hade han ingen respekt för mig, det håller jag med om. Han tänkte med kuken kort och gott. Det betyder ju inte att han inte respekterar mig nu? Eller är det för alltid förbrukat?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-27 11:27:23 följande:

Nej det bevisar att han har dig runt sitt finger. Min man gjorde också saker som var bra. Men det som man minns mest är det som sårar.

Men jag tror inte allt är svart eller vitt. Antagligen har min man sårat mig mer än någon annan kommer göra. Men han har också älskat mig mer än någon annan, kämpat för mig, för oss, gett mig en dotter...

Jag vill inte tro att två veckor definierar vem han är och att 10 år har varit en lögn. Det kan inte vara så.
  • Anonym (Kvinna86)
    Jw83 skrev 2020-01-27 11:36:15 följande:

Att lita på någon som bevisat sig vara opålitlig är höjden av dumhet. Han ljög till och med för dig under er vigsel.. han kan ljuga om vad som helst utan samvete.

Människor gör fel, människor sårar. Ska två veckor av svek bevisa att jag aldrig kan lita på honom igen? Det känns som att det är en enkel förklaring på en svår sak. Ja han har ljugit för mig, den absolut värsta av lögner. Han kunde vara tvåbarnspappa nu, men det är han inte. Men han har aldrig ljugit för mig innan. Jag litar på att han aldrig gjort det tidigare.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-01-27 12:43:33 följande:

Jag förstår inte tjafset...Du verkar ju ha bestämt dig för att fortsätta med honom och försvarar i princip allt han gjort. Så gör det då. Du köper ju inte något andra säger, och ändå är du besviken...Jag fattar verkligen inte. Snart 700 inlägg och du står fortfarande och stampar vid inlägg 1.

Ja jag hade bestämt mig för att stanna. Nu vet jag inte längre. Innan trodde jag det var rätt, nu vet jag att det är fel.
Svar på tråden Nygift och otrogen