Inlägg från: Anonym (Kvinna86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Anonym (Rozz) skrev 2020-01-26 11:03:09 följande:

Varför gifter sig folk och tror att det helt magiskt utesluter att nån är otrogen?

En förklaring är att de är blåögda. Bara att gifta sig är ett tecken på att man inte är helt realistisk.

mama.nu/mamaliv/sex-relationer/karin-39-att-ha-flera-sexpartners-har-gjort-smabarnsaren-enklare/

Oavsett om vi inte gift oss hade jag förväntat mig att han skulle hållt sig trogen. Vi levde i ett monogamt förhållande och visst visste jag att han kunde vara otrogen men trodde aldrig han skulle vara det...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-26 12:47:22 följande:

Absolut. Så är det ju.

Men det är ju inte bara det att han gjorde henne gravid. han hade ju dessutom kunnat dra på sig någon sjukdom som han sen smittat dig med.

Så när han nu inte kunde hålla snorren i styr så borde han åtminstone ha sett till att skydda sig.

Jo jag vet. Det är så jävla äckligt. Varför kunde han inte bara stoppar det innan dom låg och istället gått hem, berättat att han kysst henne (för var han som ?startade? det) och visat genuin ånger direkt? När jag frågor honom varför han inget sa innan säger han att han var så otroligt rädd för att förlora mig..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (haha) skrev 2020-01-26 12:19:19 följande:

Men snälla nån, han borde ändå vetat om att det finns risk för könssjukdomar om man inte använder kondom. Det är verkligen ett bevis på att han är ett praktsvin att han sket i risken för att smitta dig med något otrevligt en kort tid efter ert bröllop.

Ja det håller jag med om är jävligt oansvarigt. Och dåligt. Önskade mig inte klamydia i bröllopspresent direkt. Men eftersom han inte fick nåt (mer än en graviditet) så är det lite utav ett icke-problem. Det är nog med riktig skit, orkar inte tänka på det som skulle kunnat bli också..
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-26 14:23:14 följande:

Alla gör inte så. Många gifter sig faktiskt av kärlek också.

Jag hoppas och tror att dom flesta gifter sig av kärlek..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-26 17:33:37 följande:

Han hade oskyddat sex så nej han skyddade sig inte mot graviditet

Hon hade ju skydd mot graviditet. Och han har testat sig.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-26 17:54:39 följande:

Ja hon hade inte han.

Sant... men (enligt honom) frågade han henne om hon hade skydd. Skydd eller inte skydd känns ändå ganska litet i det stora hela..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-26 17:55:07 följande:

Hur går det ihop? Att han ville gifta sig med dig? Han planerade ju att vara otrogen samma dag som ni vigdes!! Han hade inte en endaste tanke på att leva upp till sina löften! När ni vigdes så fantiserade han om henne!! Han hade inte en sekunds tanke på att leva upp till sina löften till dig... 

Det är helt sjukt att han har lyckats hjärntvätta dig så här totalt! Det är otroligt synd om din dotter som kommer växa upp och tro att relationer och äktenskap fungerar på det här sättet. Hon kommer låta sig bli behandla på exakt samma sätt för hon kommer tro att detta är normalt.

vad kommer du säga till din dotter att göra den dagen som en man behandlar henne på samma sätt? Kommer du säga åt henne att blunda och fortsätta med den mannen? Eller kommer du önska att hon har lite ryggrad och lämnar svinet? Kommer du förlåta hennes man när han planerar dejter med älskarinnan på bröllopsdagen...

Han sa ja till mig framför släkt och vänner? Höll om mig, kysste mig, sa att han älskade mig osv. Det är väl ett bevis på att han ville gifta sig med mig? Jag är inte ond, jag tvingade honom inte till något.

Nej det hade han kanske inne. Hon fanns med i hans tankar men jag tror inte han njöt av det utan med av det. Han ville inte bli förälskad i henne. Och på bara två veckor verkar det ha hänt väldigt mycket..

Men förutom det här var vi ju lyckliga och har förhoppningar om att bli lyckliga igen. Hade jag lyckats blivit gravid innan jag fick reda på hans otrohet tror jag färre uppmanat mig att lämna. Om jag haft en nyfödd bebis nu.

Förhoppningsvis får inte vår dotter reda på vad hennes pappa gjort. Och jag vill ju kämpa för hennes skull också. Frågan är bara när jag kämpat färdigt?

För ett år sedan hade svaret på din fråga varit självklar, jag hade uppmanat henne att lämna svinet. Men sen kom verkligheten ikapp.. men nej jag skulle nog aldrig förlåta den man som behandlat henne då, just därför vill jag inte att några ska veta vad han gjort. Både han och jag kommer bli dömda vilket kommer göra det ännu svårare att stanna.

Min dotter kommer aldrig få tro att destruktiva förhållanden är okej, hon förtjänar det bästa. Men em otrohet gör ju inte förhållandet destruktivt. Jag vet inga procent men jag antar att antalet otrogna är ganska högt...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-26 19:45:57 följande:

Men om han nu var så rädd att förlora dig så borde han ju inte varit otrogen från första början.

Jag tycker du ska fundera på om den ånger han visar är för att han verkligen är ledsen över det han gjorde mot dig eller om det är för att han blev påkommen.

Jag vet, och jag håller med dig till 100% men det är ju för sent nu. Han har redan varit otrogen. Men jag tror på hans ånger. Redan innan jag upptäckte honom märkte jag att han led för något, försökte kompensera för något. Innan jag fick reda på det ledde liksom hans otrohet att det var riktigt bra mellan oss...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-26 19:53:22 följande:

Att skydda sig är inte något litet

Nej jag vet, du har helt rätt. Inte ens en kondom var jag värd då. Jag hatar honom för att hade noll respekt för mig, förnedrade mig, glömde mig. Men jag kan inte förmå mig att lämna honom och jag vet inte varför..

Men som jag skrev här över - hade jag hunnit bli gravid och haft en bebis nu hade antagligen väldigt många förra rått mig att lämna honom...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-26 19:47:40 följande:

Han skyddade sig ju uppenbarligen inte mot graviditet heller när han valde att inte dra på en kondom.

Då får man ta konsekvenserna.

Men konsekvensen var ju en abort och i syvende och sist var det hennes beslut.
Svar på tråden Nygift och otrogen