Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-23 18:27:49 följande:
Men då är det faktiskt en väsentlig skillnad mellan våra fall. Ditt pågick ett halvår. Min man hade två nätter/kvällar med en annan kvinna. Så klart han tänkte på henne på fel sätt innan men samma kväll som hon berättade om hennes känslor hade dom sex, sen en gång till och sen sa att han inte klarade av att gå bakom min rygg att hävda att han inte har något samvete stämmer inte, hans samvete åt upp honom. När han fick reda på att hon blivit gravid rasade han, jag har ju sett vad han skrivit till henne. Våra fall är inte jämförbara, ditt ex svek är de facto större.
Men ett svek är ju ändå ett svek. Och din man gjorde det dessutom när ni var nygifta och hade henne i tankarna på er bröllopsdag.
Din man hoppade i säng med den andra kvinnan så fort han fick veta om hennes känslor för honom,skriver du.
Då skulle jag undra lite över hans karaktär om han låter en sådan sak får honom att hoppa över skaklarna.
Ja,han gjorde den andra kvinnan gravid. Det kan han rasa över hur mycket han vill,men att han valde att ha oskyddat sex är bara hans eget fel och ingen annans.
Mitt ex gjorde också min väninna gravid. De behöll inte heller barnet.
Men för mig var det värsta att de ljög mig rakt upp i ansiktet under hela denna tid,
Det gjorde att min tillit till dem båda blev totalförstörd.
Jag hade även svårt att lita på andra människor efter det.
Mycket pga att andra vänner visste om det utan att berätta det för mig.
Och det tog flera år att bygga upp igen.
Men jag lyckades ta mig igenom det och tog mig ut starkare på andra sidan.
Om du lyckas förlåta din man och gå vidare tillsammans med honom så tycker jag att du är väldigt stark.
När det gäller din mans samvete så får det stå för dem som har skrivit det.