• molly50

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-04 10:23:29 följande:
    Tack!

Jag vill ju träffa honom, vara med honom. Jag känner inte så mycket agg och ilska utan bara sorg. Jag saknar det som var vi...
    Men tror du att det kan bli som ni hade det innan otroheten igen då?
    Eller kommer du alltid att ha otroheten i tankarna när du tittar på honom?
    Det är kanske saker du behöver fundera på innan du fattar ett beslut.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-04 15:16:43 följande:
    Just nu känns det som om jag är villig att ge det ett försök. Jag antar jag är nere i nån svacka men jag har börjat bagetalisera det har gjort, eller kanske börjat acceptera. Just nu vill jag bara förlåta och gå vidare med honom. Det har skett och det var så jävla vidrigt men nu vill jag ge honom en andra chans för att ärligt se om vi kan läka... men jag vet inte.
    Jag tycker du har bagatelliserat det han gjort hela tiden.
    Men kanske har du befunnit dig i nå´t slags chocktillstånd.
    Jag tycker,hur som helst,att du ska vänta med att fatta ett beslut tills allt har lugnat ner sig.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-05 10:24:25 följande:
    Jag älskar inte honom mer än han älskar mig. Hur många gånger måste jag skriva det? Det var en kvinna en gång! Jag vet att han inte kommer göra det igen, mitt problem är att komma över just henne. Jag vet vem han är men jag vet också att människor kan göra fel och att det bör få konsekvenser.
    Jag tror att för att du ska kunna ge din man en ärlig chans så måste du även komma över henne.
    Tror du att du kan det eller kommer du att påminnas om henne och det din man gjorde med henne varje gång du tittar på honom?
    Det är en fråga du nog måste ställa dig själv.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-12 18:14:32 följande:

Jag förstår att mitt ältande blir långtradigt. Jag vet inte riktigt vad jag har den här tråden till, den har väl blivit mitt enda andningshål ni har rätt, den borde väl läggas ner. Tack till er alla som tagit er tid att försöka hjälpa mig i mitt snurr.

Den har varit ditt andningshål för att du inte vill berätta för någon om det du går igenom.
    Jag tycker du ska göra det. Berätta. Du behöver det.
    Tänk inte på vad som är bäst för din man utan på vad som är bäst för dig.
    Tills vidare så finns vi här när du behöver skriva av dig.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-04-17 17:24:03 följande:
    Tyvärr verkar hon nu återigen vara inne på att ta tillbaka idioten, inspirerad av alla trådar om hur ett förhållande kan överleva en otrohet som florerar nu med en massa  "vårt förhållande vart såååå mycket bättre efter en otrohet" inlägg. Hon verkar vara inne i en "suga åt sig framgångssagor och ignorera verkligheten" fas....

Suck, hopplöst.....
    Det har hon väl varit inne på redan innan de trådarna startades?
    För den delen så tycker jag att det är upp till TS vilket val hon ska ta.
    Jag tycker bara att hon ska vänta tills allt har lugnat sig innan hon tar det beslutet så att det känns rätt för henne.
    Det är sig själv hon ska tänka på nu. Inte sin man.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-17 22:28:46 följande:
    Tack snälla.
    Varsågod. 
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-21 19:50:23 följande:
    Ja, och flera av dem har kommit vidare med sin relation. Inte alla, min vissa. Så klart förhållandet ändras, olyckligt vore det väl annars? Jag förstår faktiskt inte det skamliga i att ge ditt förhållande ett försök till? Jag tror mörkertalet är stort, många gör som mig och berättar aldrig vad som skett och förhållandet repar sig utan att andra får reda på det.

Du vet jag resonerade som dig. Trodde aldrig min man skulle göra något sådant. Sov gott om natten säker på att jag var hans allt.

Min man älskar mig. Punkt.
    Bara av nyfikenhet.
    Hade du förlåtit om du varit i denna TS situation också?

https://www.familjeliv.se/forum/thread/80243998-ar-min-man-otrogen
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-22 22:13:14 följande:
    För ett år sedan sa jag att jag aldrig skulle förlåta någon typ av otrohet, nu vet jag att det inte är så enkelt. Jag vet inte var jag skulle gränsen idag. Kanske om dom hade haft en relation i den bemärkelsen att det blivit ?vardag? för dem.

Alla ni som säger att det är så lätt att gå vidare från otrohet och lämna - så sa jag också innan det skedde mig.
    Ok. Ja,det var bara av nyfikenhet,som sagt.
    TS i den tråden fick veta att hennes man levt ett dubbelliv i 3-4 år bakom hennes rygg.
    Och det hade,för mig,varit helt oförlåtligt.

Jag vet att det inte är lätt. Jag har själv varit där.
    Men vi hade inga barn tillsammans vilket gjorde det lättare att ta beslutet.
    Hade vi haft barn hade kanske saken sett annorlunda ut.
    Svårt att veta.
    Men hade min nuvarande man varit otrogen så hade nog beslutet varit svårare då han är mitt livs kärlek och vi även har barn.
    Så jag förstår att beslutet inte är lätt.
  • molly50
    Anonym (Maj) skrev 2020-04-23 07:23:49 följande:

Jag tycker att ni går åt för hårt mot TS. Hon blundar inte för vad som har hänt, hon vet det nog mer än väl gissar jag, men om det faktiskt finns en möjlighet för henne att kunna gå vidare med sin relation är väl det en bra sak? Att det fortfarande finns människor som vill förlåta trots att man har blivit otroligt besviken?

Jag är också övertygad om att det finns otaliga förhållanden där någon av varit otrogen mot sin partner men att de aldrig har pratat om det för andra utan gått vidare tillsammans, kanske med hjälp av terapi. Att välja att separera för att inte förlora sin värdighet eller för att straffa sin man tycker jag är ett barnsligt sätt att agera, priset är alldeles för högt för det. Om man väljer att separera är det för att man är färdig med varandra och att man inte längre tror på varandra, inte för att göra ett statement.

TS, det kanske är klokt att avstå från denna tråd ett tag, jag tror inte att det gagnar ditt mående eller vilket beslut du tar. Det är så otroligt lätt att skriva anonymt på nätet om hur andra ska agera, dessutom kan du utgå ifrån att alla lyckliga förhållanden som beskrivs inte är helt sanningsenliga (känner du några sådana par?!)

Lycka till oavsett vilket beslut du tar och jag hoppas du får tillbaka glädjen i livet igen!

Jag kan hålla med om att en del har varit hårda mot TS här.
    Men hon har ju stoppat huvudet i sanden och försvarat sin man och lagt all skuld på älskarinnan.
    Jag tycker dock att hon verkar ha kommit till sans nu och verkar starkare.
    Och klarar hon att förlåta och gå vidare så tycker jag att hon är stark.
    Det är inte alla som klarar det.
    Däremot så tror jag det är bra om TS kan berätta detta för någon så att hon kan få alla känslor ur sig innan hon tar ett beslut. Man behöver stöd.

När det kommer till att lämna vid en otrohet så tycker jag nog också att det beror lite på omständigheterna.
    Hur länge har det pågått,hur ofta och vid vilket tillfälle t ex.
    Mitt ex inledde ett förhållande bakom min rygg med en av mina bästa vänner.
    Detta hade pågått i ett halvår när jag fick reda på det på omvägar.
    Skulle jag också ha förlåtit det och gått vidare,tycker du?
    För mig blev det i alla fall för svårt. Sveket var för stort.
    Men om TS klarar att gå vidare och förlåta sin mans svek så önskar jag henne all lycka till.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-23 18:27:49 följande:
    Men då är det faktiskt en väsentlig skillnad mellan våra fall. Ditt pågick ett halvår. Min man hade två nätter/kvällar med en annan kvinna. Så klart han tänkte på henne på fel sätt innan men samma kväll som hon berättade om hennes känslor hade dom sex, sen en gång till och sen sa att han inte klarade av att gå bakom min rygg att hävda att han inte har något samvete stämmer inte, hans samvete åt upp honom. När han fick reda på att hon blivit gravid rasade han, jag har ju sett vad han skrivit till henne. Våra fall är inte jämförbara, ditt ex svek är de facto större.
    Men ett svek är ju ändå ett svek. Och din man gjorde det dessutom när ni var nygifta och hade henne i tankarna på er bröllopsdag.
    Din man hoppade i säng med den andra kvinnan så fort han fick veta om hennes känslor för honom,skriver du.
    Då skulle jag undra lite över hans karaktär om han låter en sådan sak får honom att hoppa över skaklarna.
    Ja,han gjorde den andra kvinnan gravid.  Det kan han rasa över hur mycket han vill,men att han valde att ha oskyddat sex är bara hans eget fel och ingen annans.
    Mitt ex gjorde också min väninna gravid. De behöll inte heller barnet.
    Men för mig var det värsta att de ljög mig rakt upp i ansiktet under hela denna tid,
    Det gjorde att min tillit till dem båda blev totalförstörd.
    Jag hade även svårt att lita på andra människor efter det.
    Mycket pga att andra vänner visste om det utan att berätta det för mig.
    Och det tog flera år att bygga upp igen.
    Men jag lyckades ta mig igenom det och tog mig ut starkare på andra sidan.
    Om du lyckas förlåta din man och gå vidare tillsammans med honom så tycker jag att du är väldigt stark.
    När det gäller din mans samvete så får det stå för dem som har skrivit det.
Svar på tråden Nygift och otrogen