Anonym (...) skrev 2019-12-25 12:23:38 följande:
Hur vet du att det inte är något fel på föräldraskapet? Visst, vara ute och göra av med energin gör säkert gott. Men jag har inte läst någonstans här där man nämner att det är viktigt att lyssna på barnet...vad de vill, känner, undrar,
Jag är själv tvillingförälder. Det går inte att jämföra med att ha två barn inte ens jämföra med två syskon som kallas för pseudotvillingar. Jag vet hur det kan vara samt vi är även med i tvillinggrupper stora och årskullsgruppen. Där läser man titt som tätt hur tungt det kan vara med just tvillingar som är i samma del av utvecklingen.
Testat två barn som triggar varandra i treårstrots någon gång? Man kan bli gråhårig för mindre.
Det har inget med föräldraskapet att göra. Barn trotsar i sin utveckling.
Visst kan man tänka på hur man bemöter sina barn och försöka vara förebyggande och smidig innan kaos uppstår.
Det föhållningssättet kallas lågaffektivt bemötande, LAB.
Något som jag rekommenderar varmt för alla föräldrar.
Men att sitta och säga utefter några få meningar där personen uttrycker tydligt att hon tycker det är skitjobbigt just nu beror på henne. Det är bara slag under bältet och inte så behjälpligt.
För övrigt kan du inte veta hur hon talar med sina barn inte mer än de ord hon skrivit och du vet lika väl som jag att det är bara en fjutt av hennes liv.
Dwt kostar dig ingenting att vara trevlig, prova det.